NeedJustice Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden (endret) Hei Jeg søker hjelp og råd fra en jurist eller advokat med erfaring innenfor varsling, politiovervåking og menneskerettighetsbrudd. For over 2år siden sendte jeg inn et tips til politiet i en velkjent, alvorlig og stor straffesak. Jeg hadde ingen bindinger til saken – jeg handlet i god tro som en ansvarlig borger. Det jeg ikke visste, var hvor dypt dette tipset skulle påvirke livet mitt. Kort tid etter ble min identitet lekket – med politiets viten – til kriminelle aktører. Siden da har livet mitt blitt fullstendig ødelagt: Jeg har mottatt drapstrusler Blitt forfulgt gjennom GPS-sporing i over ett år Fått statlig spyware på mine enheter, som ikke kan fjernes Blitt lagt inn i Telegram-gruppe med kriminelle fra Skandinavia og Tyskland Utsatt for systematisk svertekampanje i nabolag, by og sosiale medier I tillegg til dette skjedde noe veldig alvorlig: 📍 Det satellittbildet jeg brukte som bevis da jeg sendte inn tipset, forsvant fra kilden jeg hentet det fra kort tid etterpå. 📧 Min e-postadresse – den samme jeg brukte til å sende tipset – ble overtatt uten mitt samtykke. Jeg mistenker at politiet selv står bak dette, som et forsøk på å skjule og fjerne bevis i en korrupsjonssak som vil ryste hele Norge. Dette er bevisforspillelse. Politiet henla saken min tross omfattende dokumentasjon – bilder, navn og bilskilt. Da jeg klaget til Spesialenheten, ble saken også henlagt uten forklaring. Jeg hadde til og med fått en advokat som ville ta saken, men etter én telefonsamtale med Spesialenheten ble hun helt stille. Hun svarte ikke på meldinger eller telefon – som om hun ble presset til taushet. Alt peker mot en større politistyrt kampanje for å sverte meg, tie meg og dekke over en massiv korrupsjonsskandale, Norges største og mest alvorligste. Dette handler ikke lenger bare om meg. Det handler om rettssikkerheten i Norge. ⚠️ Jeg tør ikke gå alene. Jeg frykter for mitt liv. Jeg har mistet rettsvern, tillit og trygghet – alt fordi jeg i god tro varslet om noe jeg observerte. 📣 Jeg ber nå offentlig om hjelp. Er det noen jurister, advokater, rettssikkerhetseksperter eller uavhengige instanser som kan hjelpe meg? Jeg trenger noen som tør å høre min historie og gå gjennom bevisene mine. Dette vil bli en massiv sak, siden det mest sannsynlig er korrupsjon i drap som inkluderer veldig mange i politiledelsen og etterforskere i flere politihus og politietater. Endret 8 timer siden av NeedJustice
Gjest a7aab...192 Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Hvis det skal være sant, så er det mest sannsynligvis en privat etterforsker og ikke selve politiet. Politiet tar ikke slike risikoer (at noe blir så åpenbart at folk "skriker" ute på forumet), men fornærmede kan gjerne finne på å hyre en privat etterforsker som kan finne på slikt. Anonymous poster hash: a7aab...192
Star Fox Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Dette høres mer ut som paranoia enn noen ting annet. Da trenger du helsehjelp og ikke en jurist. 2 1
rozon Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Hovedbekymringer: * Ekstreme påstander uten bevis: Hevder å være utsatt for omfattende overvåking, spyware, og en statlig konspirasjon uten å presentere konkrete, verifiserbare bevis. * Grandiose oppfatninger: Beskriver saken som "Norges største og mest alvorligste korrupsjonsskandale" og antyder at det involverer "veldig mange i politiledelsen." * Paranoide tolkninger: Tolker tilsynelatende normale hendelser (som at en advokat ikke svarer raskt nok) som bevis på en større konspirasjon. * Selvsentrert narrativ: Alt som skjer blir tolket som målrettet mot personen spesifikt. * Mangel på proporsjonalitet: Påståtte konsekvenser (GPS-sporing, statlig spyware, internasjonale kriminelle nettverk) virker uforholdsmessige til det opprinnelige tipset. Hvis du har en slik kjempesak, så lekk den til WikiLeaks eller noe lignende. Da kan ikke myndighetene fjerne tingene du legger ut. Spørsmål: Hvordan blir du GPS sporet? Har noen operert inn en GPS sender i deg, og jevnlig skifter eller lader batteriene i denne uten at du kan hindre dem? 7 hours ago, NeedJustice said: Det satellittbildet jeg brukte som bevis da jeg sendte inn tipset, forsvant fra kilden jeg hentet det fra kort tid etterpå. Hvilken tjeneste brukte du? Det er veldig få tjenester her som ikke er bare en rekke videresalg, og derfor vil det omtrent være umulig å fjerne bilder etter at de først er tatt. Norges største og mest alvorligste korrupsjonsskandale er sannsynligvis Jacob Juel-saken på 1700-tallet. Tviler på at det er denne du refererer til? Så langt er min tolkning at du har mest igjen for å søke helsehjelp - eller snakke med noen du stoler på som kan råde deg videre, enten i saken eller innenfor helsevesenet. Merk: Dersom du poster hele historien her, så skal det noe til at myndighetene klarer sensurere det før noen har fått lagret det. Endret 1 time siden av rozon
The Avatar Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Kva er det du ønsker å oppnå med saken din? Slik som eg ser det så har du to motstridande behov. På den eine sida er du utsatt for drapstruslar og overvåking (formodentlig frå kriminelle), du treng derfor hjelp frå politiet. På den andre sida så hevder du deg overvåka av nettopp politiet, og derfor stoler du ikkje på at politiet kan hjelpe deg. Eg klarer ikkje å sjå kva du skal kunne oppnå. Enten så vinner du fram mot politiet slik at politiet må holde avstand til deg, noko som gjer deg meir utsatt for kriminelle. Eller så må får du lagt fram bevis for at du har behov for politibeskyttelse på grunn av drapstruslane og du får innvilga sikkerheitsteneste frå politiet som då må vite kvar du til ei kvar tid oppheld deg.
NeedJustice Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden Her spurte jeg om hjelp og råd i en stor korrupsjonskandale. Om du kan lese så sier jeg at jeg besitter på en god del informasjon og dokumentasjon. Sier også at jeg har 6 enheter med statlig spyware på. Alt jeg trenger er noen som kan sjekke opp i opplysningene mine.æ og gjøre en grundig sjekk av enhetene mine. Folk roper med en gang paranoia uten engang å høre på saken eller å se på beviser. Hva ellers kan jeg vente av noen på ett forum. Jeg har prøvd å varsle men fikk livet mitt ødelagt. Har prøvd å varsle om mulig svar på ett drap. Jeg er ikke den eneste, om du ser til Vigdis Bollerud, så har hun selv fått livet ødelagt av politiledelsen etter ett varsel.
el_cash Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Hvis det du skriver stemmer, så ville det vært langt mer fornuftig å ta kontakt med en gravejournalist. Disse har gode kontakter overalt, inkludert advokater, eksperter som kan sjekke enhetene dine, etc etc. NRK og VG har jo flere dypere saker som er nøye undersøkt med omfattende ressurser, foreslår at du kontakter en av de dyktige journalistene der. Alternativt kan du prøve feks her: https://www.nrk.no/varsle/#part1
The Avatar Skrevet 49 minutter siden Skrevet 49 minutter siden NeedJustice skrev (23 minutter siden): Sier også at jeg har 6 enheter med statlig spyware på. Alt jeg trenger er noen som kan sjekke opp i opplysningene mine.æ og gjøre en grundig sjekk av enhetene mine. Eg har ingen å anbefale, men om du googler til dømes "forensic examination of mobile phones" eller likande så får du treff på både utanlandske firma som kan gjennomføre slike undersøkingar og du får forslag til programvare som du kan bruke for å sjølv sjekke kva som er på og ikkje minst kva som blir sendt frå einheitene. Slik programvare som "packet sniffers" kan brukast til å spore kva trafikk som går inn og ut frå ein mobiltelefon eller ei datamaskin. Dette er ein vanleg måte å fange opp ønska overvåking på, uansett kvar overvåkingsprogammet er gøymt unna så vil det være poenglaust med overvåking om det ikkje blir sendt ut data, dette er derfor ein enkel måte å sjekke både om telefonen sender ut data utan din vilje og ikkje minst kvar disse dataene blir sendt. Det finnes også norske aktørar som kan gjere slike undersøkingar, men spørsmålet er om du har tillit til disse aktørane. I alle tilfeller, om korrupsjonen går så langt som du påstår så hjelp det ikkje at du har ein dyktig advokat og vasstette bevis om saka blir nekta ført for retten.
NeedJustice Skrevet 39 minutter siden Forfatter Skrevet 39 minutter siden The Avatar skrev (4 minutter siden): Eg har ingen å anbefale, men om du googler til dømes "forensic examination of mobile phones" eller likande så får du treff på både utanlandske firma som kan gjennomføre slike undersøkingar og du får forslag til programvare som du kan bruke for å sjølv sjekke kva som er på og ikkje minst kva som blir sendt frå einheitene. Slik programvare som "packet sniffers" kan brukast til å spore kva trafikk som går inn og ut frå ein mobiltelefon eller ei datamaskin. Dette er ein vanleg måte å fange opp ønska overvåking på, uansett kvar overvåkingsprogammet er gøymt unna så vil det være poenglaust med overvåking om det ikkje blir sendt ut data, dette er derfor ein enkel måte å sjekke både om telefonen sender ut data utan din vilje og ikkje minst kvar disse dataene blir sendt. Det finnes også norske aktørar som kan gjere slike undersøkingar, men spørsmålet er om du har tillit til disse aktørane. I alle tilfeller, om korrupsjonen går så langt som du påstår så hjelp det ikkje at du har ein dyktig advokat og vasstette bevis om saka blir nekta ført for retten. Takk for svar. Skulle ønske jeg kunne ha en som var villig til å hjelpenmeg med prosessen, er ikke flink til slik selv. Kan prøve å anskaffe en ny advokat, men det blir fort dyrt i lengden. Jeg har fått livet mitt ødelagt av politiet etter ett uskyldig tips, mine enheter er ødelagt av spyware og gjengmiljøer besitter nå alt av min informasjon. Ett uløst drap vil også forbli uløst siden mine opplysninger ikke blir sjekket opp i og en stor korrupsjonskandale blir uoppdaget. Vil også si at politet nektet på at de hadde fått inn tips fra meg. Her er det helt klart en coverup for å skjule over korrupsjonen og at de sendte de kriminelle miljøene etter meg. Derfor er jeg veldig sikker på at mitt tips er det riktige og på korrupsjonen. Kjente igjen også flere av de samme folkene som jeg observerte i tipset mitt som kom etter meg. Dette er en stor og kjent sak som fortjener å bli løst, og at den drepte får sin rettferdighet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå