Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er så forelsket i han

Gjest 97560...c22

Anbefalte innlegg

Gjest 97560...c22
Skrevet

Hei. Jeg bor i en bolig, og jeg har blitt kjent med en som jobber der, vi har fått veldig god kontakt og kjemi. Han tar alltid initiativ til å sitte på ute området og inne, vi har blikk kontakt hele tiden og smiler til hverandre og har det skikkelig hyggelig sammen. Jeg klarer ikke å slutte å tenke på han og jeg gleder meg til han kommer på jobb neste gang. Synes det er så koselig at han tilbyr å sitte sammen med meg, jeg har aldri opplevd det før. Hvilket tegn kan jeg se etter om han liker meg?

Anonymous poster hash: 97560...c22

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Er dette type omsorgsbolig ell lignende? (Siden han jobber der?)

Isåfall, uansett hva som måtte oppstå av følelser eller lignende, han har ikke lov til å gjøre noe med det. 

Google gir deg svaret. 👌

@Boing_80 @Tussi innspill?

Endret av Duriello
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Gjest cc4d6...d6a
Skrevet

Nå blir det nok litt nedtur her. Han gjør den jobben han er satt til å gjøre og er vennlig, hyggelig og oppmerksom overfor deg og andre som bor der. At du blir litt forelsket er helt naturlig og positivt, men dere må forholde dere til de reglene som finnes for beboere og folk som jobber der. Beklager å måtte si det, men å like et menneske veldig godt kan man også gjøre på avstand. En trenger ikke å bli sammen og gifte seg av den grunn. Kos deg og kjenn på gode følelser i sommeren. ❤️

Anonymous poster hash: cc4d6...d6a

Skrevet
Duriello skrev (7 timer siden):

Er dette type omsorgsbolig ell lignende? (Siden han jobber der?)

Isåfall, uansett hva som måtte oppstå av følelser eller lignende, han har ikke lov til å gjøre noe med det. 

Google gir deg svaret. 👌

@Boing_80 @Tussi innspill?

Dette høres ut som kanskje et psykisk helse-bofellesskap....

Skrevet
Tussi skrev (19 minutter siden):

Dette høres ut som kanskje et psykisk helse-bofellesskap....

Tenkte mer på at du og boing kan regelverk rundt slik. 🙂🙂

• Liker 1
Skrevet (endret)
Duriello skrev (6 minutter siden):

Tenkte mer på at du og boing kan regelverk rundt slik. 🙂🙂

Ja, det er selvsagt 100% forbudt, å tråkke over en grense og vise dårlig dømmekraft kan koste faktisk både jobb og autorisasjon hvis man har det. Helsepersonell har tidligere fått advarsler ifm at en har utviklet bare platoniske vennskap med brukere.... 

Så her er det ingen håp...

Endret av Tussi
Skrivefeil
  • Liker 2
Skrevet

Forsøk ikke å ta situasjoner som en invitasjon til noe mer på andres bekostning.

Jeg tilbød skyss til en bekjent av meg fra posistjon A til posisjon B. Det tolket han som at han kunne handle en stor mengde varer på posisjon B og så bli kjørt til posisjon C. Resultatet er at jeg ikke kommer til å ta kontakt med vedkommende igjen.

Indikasjoner på interesse er en mekanisme. Da bør det være en situasjon som er åpen og ukomplisert for begge parter.

Skrevet
Gjest 97560...c22 skrev (14 timer siden):

vi har blikk kontakt hele tiden og smiler til hverandre og har det skikkelig hyggelig sammen.

Ja, fordi det er hans jobb.

Jeg klarer ikke å slutte å tenke på han og jeg gleder meg til han kommer på jobb neste gang.

Huff, jeg får oppriktig sympati for deg når du nå får fortalt at han er en ansatt som gjør sin jobb, og du er en bruker som skal ta mot bistand.

Synes det er så koselig at han tilbyr å sitte sammen med meg, jeg har aldri opplevd det før.

Fordi han er den type helsepersonell som forstår at tid med brukerne er en del av arbeidsoppgavene.

Hvilket tegn kan jeg se etter om han liker meg?

Ingen tegn. Han liker deg nok som pasient / bruker, men ikke i en romantisk setning.

Skulle han innlede et slikt forhold til deg som du drømmer om, er det brudd på bestemmelser i lov om utnyttelse av en person i hjelpeløs tilstand og forsvarlighetskravet i helsepersonelloven m.m.

Det er en viss fare for at TS med sin atferd føyer seg inn i samme kategorien som et annet kjent mytologisk vesen.

• Liker 2
Skrevet
Skandinav skrev (14 timer siden):

Ja, fordi det er hans jobb.

Huff, jeg får oppriktig sympati for deg når du nå får fortalt at han er en ansatt som gjør sin jobb, og du er en bruker som skal ta mot bistand.

Fordi han er den type helsepersonell som forstår at tid med brukerne er en del av arbeidsoppgavene.

Ingen tegn. Han liker deg nok som pasient / bruker, men ikke i en romantisk setning.

Skulle han innlede et slikt forhold til deg som du drømmer om, er det brudd på bestemmelser i lov om utnyttelse av en person i hjelpeløs tilstand og forsvarlighetskravet i helsepersonelloven m.m.

Det er en viss fare for at TS med sin atferd føyer seg inn i samme kategorien som et annet kjent mytologisk vesen.

Hvilen atferd? Jeg kommer ikke til å gjøre noe med det. Det var ett spørsmål. FYI, jeg bor i en bolig FORDI jeg har ikke råd til en leilighet til flere millioner kroner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...