Diskusjon.no Skrevet fredag kl 11:47 Skrevet fredag kl 11:47 Avsløres av ny kode.Les hele artikkelen på Tek.no her
Kajac Skrevet fredag kl 12:15 Skrevet fredag kl 12:15 (endret) CDer og LPer: Full Hifi-kvalitet. Offline. Ingen lisensavtaler som gjør at du kan miste musikken. Ingen månedlige kostnader. Funker på "alt". Artig å samle på. Kule platecovre som kan vises frem. Fysiske produkter du kan ta og føle på. 100 % kontroll over eierskap. Spotify: Nærmer seg kvaliteten fysiske medier har hatt de siste 50 årene. Månedlig kostnad. For alltid. Favorittsangene dine kan forsvinne når som helst. Kan kun brukes på støttede enheter. Ingen eierskap. Kun leie av musikk. Kjøp fysiske medier i dag! Endret fredag kl 12:22 av Kajac 1
AndersT2 Skrevet fredag kl 12:51 Skrevet fredag kl 12:51 Kajac skrev (29 minutter siden): CDer og LPer: Full Hifi-kvalitet. Offline. Ingen lisensavtaler som gjør at du kan miste musikken. Ingen månedlige kostnader. Funker på "alt". Artig å samle på. Kule platecovre som kan vises frem. Fysiske produkter du kan ta og føle på. 100 % kontroll over eierskap. Spotify: Nærmer seg kvaliteten fysiske medier har hatt de siste 50 årene. Månedlig kostnad. For alltid. Kjøp fysiske medier i dag! Man trenger ikke kjøpe fysisk i dag, man kan kjøpe digitalt til odel og eie også, og da ofte i bedre kvalitet enn CD og LPer også, veldig mye av dagens album blir sluppet i 24bit. Ikke alt er merkbart bedre enn CD, men mye av det er det. Bruker selv Qobuz i dag i stedet for å kjøpe alt på CD. Mine favoritter kjøper jeg uansett på CD, og da helst spesial utgavene. Qubuz har også strømmetjeneste i 24bit (Ikke testet selv). HD Tracks er ett annet alternativ, men en god del dyrere, og ikke mulig å laste ned igjen hvis man skulle være uheldig. Så backup er viktig for at man skal ha full kontroll over eierskapet. Uansett viktig med digital backup av CDer, da de kan slutte å funke (Kun 1 av mine 1300 CDer har til nå har sluttet å funke, men det skjer. LPer blir slitt ut over tid, så de er egentlig bare på "lån" hvis det er en man hører mye på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå