Jalla21 Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden sedsberg skrev (7 timer siden): Nå betaler man allerede i dyre dommer for bredbånd hos Telenor, og nå skal de ha betalt for e-posten i tillegg. Ja, på akkurat samme måte som du betaler for en liter melk i butikken selv om du har kjøpt en indrefilet til 689,00 kr/kg. Det er to forskjellige produkter, og du velger selv om du vil kjøpe de.
sedsberg Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden (endret) 3 hours ago, Jalla21 said: Ja, på akkurat samme måte som du betaler for en liter melk i butikken selv om du har kjøpt en indrefilet til 689,00 kr/kg. Det er to forskjellige produkter, og du velger selv om du vil kjøpe de. Nei. Det er som å kjøpe overpriset indrefilét og så plutselig få ekstra regning på embalasjen. Endret 10 timer siden av sedsberg
Jalla21 Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden sedsberg skrev (2 minutter siden): Nei. Det er som å kjøpe overpriset indrefilét og så plutselig få ekstra regning på embalasjen. Bare tull å bruke tid på dette når du ikke engang forstår forskjell på to helt forskjellige produkter. Og hva er egentlig problemet ditt? Hvis du vil ha deg en annen leverandør av et produkt så bytter du leverandør.
sedsberg Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden (endret) Hva koster eposten hos konkurrentene som Altibox, Nextgentel etc? Oi, se det ja. Hos f.eks. Altibox så er epost inkludert i abbonementet. Men... hvordan kan det ha seg hvis det er to heeeeelt forskjellige produkter som ikke har noen verdens ting med hverandre å gjøre?? Noen burde jo fortelle Altibox at de gjør feil! Endret 10 timer siden av sedsberg
barfoo Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden (endret) 11 hours ago, sedsberg said: Nå betaler man allerede i dyre dommer for bredbånd hos Telenor, og nå skal de ha betalt for e-posten i tillegg. Ganske sikker på at målet til Telenor er å ikkje ha e-postkunder, og at dette i realiteten er styrt avvikling. 6 minutes ago, sedsberg said: Oi, se det ja. Hos f.eks. Altibox så er epost inkludert i abbonementet. Men... hvordan kan det ha seg hvis det er to heeeeelt forskjellige produkter som ikke har noen verdens ting med hverandre å gjøre?? Noen burde jo fortelle Altibox at de gjør feil! Og så da? At du får kjøpt ferdig marinerte koteletter vil ikkje sei at du kan plukke med deg umarinerte og be om å få krydderhylla gratis. Endret 10 timer siden av barfoo
sedsberg Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Skjønner at folk digger Telenor og de absurde prisene dems. Burde visst bedre.
barfoo Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden 3 minutes ago, sedsberg said: Skjønner at folk digger Telenor og de absurde prisene dems. Burde visst bedre. Hæ?
sedsberg Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden De har de dyreste abbonementene med god margin. Men de har i det minste epost inkludert, som andre leverandører. Så plutselig er ikke epost inkludert lengre samt at de skrur opp prisen kraftig på epost. Og dette forsvarer folk. 1
barfoo Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden (endret) 3 minutes ago, sedsberg said: De har de dyreste abbonementene med god margin. Men de har i det minste epost inkludert, som andre leverandører. Så plutselig er ikke epost inkludert lengre samt at de skrur opp prisen kraftig på epost. Og dette forsvarer folk. Du misforstår. Eg trur ikkje folk forsvarer prissettinga per se. Det eg og - såvidt eg oppfatter - andre gjer er å forklare at i eit fritt marked er det generelt sett adgang til å sette sammen produktet slik du vil, og sette prisen slik du vil. Breibandsmarkedet har jo enkelte problematiske trekk, men det er i all vesentlegheit ikkje regulert - ergo er prinsippet at tilbydarar må få sette sammen det tilbodet dei vil til den prisen dei vil. I prinsippet er det akkurat det samme som at du kan kjøpe wizz air-flybillett til 199,- utan noko inkludert, eller KLM Business Class til 15000,- med alt inkludert. Du kjem til samme plassen, og produktet er i prinsippet transport frå A til B, men har veldig ulikt innhald. Endret 10 timer siden av barfoo
trn100 Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Jalla21 skrev (På 13.6.2025 den 17.49): Nå er det ingenting som er gratis her i verden, og alle som leverer epost "tar betalt" for det på en eller annen måte. Det er bare et spørsmål om du betaler direkte slik som Telenor gjør, eller om du gjør det indirekte slik Hotmail/Outlook og Gmail gjør. At du finner det merkelig at et selskap i et kapitalistisk samfunn tjener penger henger ikke på greip. Du forstod antagelig ikke hva jeg skrev, men jeg har altså vært med på dette siden 80 tallet og jeg sier ikke at dette er "rart" og er heller ikke "overrasket" over at det er sånn. Jeg sier bare at det helt siden den gangen "online.no" ble oppfunnet har det eksistert bedre alternativer, dog i starten i stor grad styrt av monopolet "Telenor" som til og med tar seg ekstra betalt for ikke å gjøre noe... At du finner det merkelig at det ikke finnes bedre løsninger enn Telenor henger heller ikke på greip? 😉
trn100 Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden (endret) Jalla21 skrev (4 timer siden): Ja, på akkurat samme måte som du betaler for en liter melk i butikken selv om du har kjøpt en indrefilet til 689,00 kr/kg. Det er to forskjellige produkter, og du velger selv om du vil kjøpe de. 69,- pr. måned = 828,- pr. år for e-post! For 1.189,- pr. år får man hele MS Office pakken inkludert e-post, 1 TB lagring for telefoner, nettbrett osv. Jeg har enda til gode å få spam/dritt på min Outlook e-post. Og når det er snakk om søppel man får i sin e-post post, uansett domene, er det nesten garantert en egens feil! Når man legger igjen e-posten sin på alle tvilsomme sider som dukker opp kan man takke seg selv, og det er altså utrolig lett å unngå hvis man bare er ørlite skeptisk til alle som reklamerer med at man skal få 100-vis av millioner fra en advokat i Tanzania eller få se rumpen til Julie Ege 😉 "Stupid is as stupid does!" 🙂 Endret 9 timer siden av trn100 1
Andre1980 Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden trn100 skrev (På 13.6.2025 den 17.27): Etter mange år uten annet valg enn Telenor er jeg ikke overrasket! 🙂 En periode betalte jeg det ubrukelige selskapet 6-8000,- pr. måned for ISDN, og straks det kom en alternativ tilbyder reduserte de prisen med 90% i første omgang. Ønsker en nærmere forklaring på hvordan du fikk ISDN regning på 6-8000 kroner og hvordan utregningen er. Hvis ikke så tenker jeg det du sier her er bullshit
Jalla21 Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden trn100 skrev (35 minutter siden): At du finner det merkelig at det ikke finnes bedre løsninger enn Telenor henger heller ikke på greip? 😉 Det har jeg da aldri sagt noe som helst om.
Jalla21 Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden trn100 skrev (23 minutter siden): 69,- pr. måned = 828,- pr. år for e-post! For 1.189,- pr. år får man hele MS Office pakken inkludert e-post, 1 TB lagring for telefoner, nettbrett osv. Jeg har enda til gode å få spam/dritt på min Outlook e-post. Og når det er snakk om søppel man får i sin e-post post, uansett domene, er det nesten garantert en egens feil! Når man legger igjen e-posten sin på alle tvilsomme sider som dukker opp kan man takke seg selv, og det er altså utrolig lett å unngå hvis man bare er ørlite skeptisk til alle som reklamerer med at man skal få 100-vis av millioner fra en advokat i Tanzania eller få se rumpen til Julie Ege 😉 "Stupid is as stupid does!" 🙂 Hvorfor siterer du meg i dette svaret ditt? Det har da ingenting med det jeg skriver å gjøre, og du trenger ikke å fortelle meg om Microsoft 365.
trn100 Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden (endret) Andre1980 skrev (12 minutter siden): Ønsker en nærmere forklaring på hvordan du fikk ISDN regning på 6-8000 kroner og hvordan utregningen er. Hvis ikke så tenker jeg det du sier her er bullshit Vet ikke om du har hørt om Napster og WinMx? Vi hadde noe som het en ISDN router og ISDN innebar at vi hadde 2 telefoner linjer. En ISDN router brukte begge linjene så lenge man ikke var i en telefonsamtale og hver av dem ble belastet med tellerskritt. Noe annet du lurer på eller annen BS du ikke forstår? Endret 9 timer siden av trn100
trn100 Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Jalla21 skrev (1 minutt siden): Hvorfor siterer du meg i dette svaret ditt? Det har da ingenting med det jeg skriver å gjøre, og du trenger ikke å fortelle meg om Microsoft 365. Hvis det ikke var du som mente jeg ikke hadde forståelse for kostnader med internett og e-post, selv gratis, beklager jeg selvsagt! 😉
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå