Kjell Sande Skrevet torsdag kl 16:59 Forfatter Skrevet torsdag kl 16:59 barfoo skrev (5 timer siden): Jepp. Modereringa her bærer preg av falsk balanse; om begge parter får komme til orde er det sunn diskusjon... Det er piss. Å kaste ut påstander tar ti sekunder; å tilbakevise det kan ta timer. I tillegg er det mange som ikkje har oppriktig agenda; dei er ikkje ute etter å faktisk diskutere ( @Kjell Sande er ikkje av dei imo), men kun JAQing off, og når dei får svar er det brått nye spørsmål eller non sequitur-svar. Diskusjonen vert betre om ein del brukarar ikkje får delta i den, fordi støyen forsvinn. Det er ikkje reelle bidrag til diskusjonen; det er støy. Å vere støykilde i så mange tråder bør få konsekvenser. Og det er grunnen til at eg kun gidd sporadisk å delta - så dei oppnår jo målet sitt om å hindre folk i å delta. @skaftetryne32 Vi hadde jo en tråd om Evolusjon som ble stengt. Nå ser jeg at diskusjonen går videre under tråden "Darwin er død men Jesus lever". En tråd jeg startet for å få skilt ut alt som hadde med Gud og Bibelen å gjøre. At den nå har tatt over og fått nytt liv, er ikke det litt uryddig?
barfoo Skrevet torsdag kl 20:59 Skrevet torsdag kl 20:59 3 hours ago, Kjell Sande said: @skaftetryne32 Vi hadde jo en tråd om Evolusjon som ble stengt. Nå ser jeg at diskusjonen går videre under tråden "Darwin er død men Jesus lever". En tråd jeg startet for å få skilt ut alt som hadde med Gud og Bibelen å gjøre. At den nå har tatt over og fått nytt liv, er ikke det litt uryddig? For å understreke ein ting - eg er ueinig med deg, men eg opplever deg stortsett som oppriktig. Du har ønske om å forstå, og du har respekt for dei du diskuterer med. Det er bra! Eg kan godt ta ein øl og diskutere dette med deg. Vi blir gjerne ikkje einige, men begge kan lære. Det eg reagerer på er dei som ikkje har intensjon om å forstå, men kun skape støy. 4
skaftetryne32 Skrevet fredag kl 05:15 Skrevet fredag kl 05:15 Kjell Sande skrev (12 timer siden): Vi hadde jo en tråd om Evolusjon som ble stengt. Nå ser jeg at diskusjonen går videre under tråden "Darwin er død men Jesus lever". En tråd jeg startet for å få skilt ut alt som hadde med Gud og Bibelen å gjøre. At den nå har tatt over og fått nytt liv, er ikke det litt uryddig? Diskusjon er vel greit, ja den kan spore av, det skjer, men det virkelige problemet her er jo trollinga, løgnene, systematisk benektelse av anerkjent vitenskap med null begrunnelse, det skaper ett meget dårlig debattmiljø. 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå