ForTheImperium Skrevet 1. juni Skrevet 1. juni Etter min mening, så er Frankrike det mest kaotiske vestlige land per dags dato. Opptøyer som vi så i natt, stadig terrorangrep, høy kriminalitet, polarisering osv osv. Jeg skjønner at de mener den franske revolusjonen og liberalismen skal være medisinen mot utfordringene de har, men fungerer det egentlig i det hele tatt? Synes landet blir bare verre og verre for hvert år. Kanskje de hadde godt med en Duterte-El Salvador politikk? 1
Vokteren Skrevet 1. juni Skrevet 1. juni ForTheImperium skrev (40 minutter siden): Etter min mening, så er Frankrike det mest kaotiske vestlige land per dags dato. Opptøyer som vi så i natt, stadig terrorangrep, høy kriminalitet, polarisering osv osv. Jeg skjønner at de mener den franske revolusjonen og liberalismen skal være medisinen mot utfordringene de har, men fungerer det egentlig i det hele tatt? Synes landet blir bare verre og verre for hvert år. Kanskje de hadde godt med en Duterte-El Salvador politikk? Duterte-metoden er nok feil medisin mot et problem som har utviklet seg over lang tid. En ting er at Frankrikes tidligere kolonier i Afrika fortsatt preger samfunnet og konfliktlinjene. I tillegg har Frankrike gjort vondt verre med å være en av drivkreftene i EU-eksperimentet med fri flyt og globalisering som hovedingredienser. Dessuten tror franske myndigheter fortsatt at Frankrike er en stormakt og fransk er et verdensspråk.
leticia Skrevet 1. juni Skrevet 1. juni ForTheImperium skrev (5 timer siden): Etter min mening, så er Frankrike det mest kaotiske vestlige land per dags dato. Opptøyer som vi så i natt, stadig terrorangrep, høy kriminalitet, polarisering osv osv. Jeg skjønner at de mener den franske revolusjonen og liberalismen skal være medisinen mot utfordringene de har, men fungerer det egentlig i det hele tatt? Synes landet blir bare verre og verre for hvert år. Kanskje de hadde godt med en Duterte-El Salvador politikk? Bor du i Frankrike siden du sier det blir verre år for år? Jeg har bare positive opplevelser med landet (tilbringer cirka 2 måneder av året der). Høres ut som du har gjort deg opp en mening ut fra en og annen artikkel om en hendelse som har skjedd, uten å selv ha erfaringer med landet. Det bor nærmere 70 millioner mennesker der, man må regne med det skjer litt mer "negative" ting når man har en så stor befolkning enn i et lite land med 5,5 millioner. Liberalismen er viktig. Nå vet ikke jeg om du kun tenker på Europa når du tenker vestlige land, men jeg vil si at USA tar førsteplassen i kaos slik det har utviklet seg med Donald og gjengen hans... 2 2
Mbappe09 Skrevet 1. juni Skrevet 1. juni Innvandring er ikke problem i seg selv, kun det som kommer fra nord Afrika og Midtøsten. Jeg er derfor positiv til å sette demokratiet til side i noen år slik at man sender ut mange av disse. Det er alltid de samme menneskene som lager kvalme. Vi har tatt inn det verste av det verste, noe også arabiske ledere har sagt. Vokteren skrev (På 1.6.2025 den 15.09): Duterte-metoden er nok feil medisin mot et problem som har utviklet seg over lang tid. En ting er at Frankrikes tidligere kolonier i Afrika fortsatt preger samfunnet og konfliktlinjene. I tillegg har Frankrike gjort vondt verre med å være en av drivkreftene i EU-eksperimentet med fri flyt og globalisering som hovedingredienser. Dessuten tror franske myndigheter fortsatt at Frankrike er en stormakt og fransk er et verdensspråk. Fri flyt blant europeere, ikke folk fra Midtøsten. Frankrike er fremdeles blant de få atommaktene og blant verdens største økonomier, så en stormakt er de. 2 1
Nasjonalisten Skrevet 3. juni Skrevet 3. juni (endret) Autoritet er often en behandling av mangfolds-samfunn, dog ikke en kur, kuren er remigrasjon. Autoritet tar plassen til tillit, når tillit-samfunnet forsvinner. Det er grusomt hva europeiske ledere har gjort mot sine folk. Hittil angående opptøyene, så er det såvidt jeg vet 2 døde, 1 politimann i koma, hundrevis av skadde, og hundrevis av biler utbrent, har ikke lest/hørt hvor mange butikker som er skadet eller ranet. Endret 3. juni av Nasjonalisten 1 1
Mannen med ljåen Skrevet 3. juni Skrevet 3. juni (endret) Hvis bare det fantes et demokratisk parti som ville redusere innvandring, ville ikke stadig flere ønsket seg en diktator. Hvordan vet vi at demokrati blir gjen-innført etter at jobben er gjort? Endret 3. juni av Mannen med ljåen 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå