Cascada81 Skrevet 2. juni Skrevet 2. juni Det mangler egentlig informasjon for å gi et godt svar. Det ene er arbeidskontrakten og hva denne sier. Det andre er om arbeidet faller inn under de allmenngjorte tariffene man gjerne finner i byggebransjen. Det kan ikke avtales dårligere betingelser i en arbeidsavtale som er dårligere enn arbeidsmiljølovens minstekrav og eventuelt gjeldende allmenngjorte tariffer.
Inge Rognmo Skrevet 2. juni Skrevet 2. juni Cascada81 skrev (3 timer siden): Det andre er om arbeidet faller inn under de allmenngjorte tariffene man gjerne finner i byggebransjen. Godt poeng.
nVIDIAsucks Skrevet 2. juni Skrevet 2. juni Forskrift om delvis allmenngjøring av tariffavtale for byggeplasser i Norge - Lovdata omhandler bare timelønn, kost, losji og arbeidstøy. Ingenting om overtid. 1
rozon Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni On 5/31/2025 at 1:48 PM, Adrax said: Siden jeg måtte jobbe idag (lørdag) fordi det var helt nødvendig for å bli ferdig med prosjektet, har jeg krav på overtid alle timene jeg jobbet idag (lørdag)? Ikke overtid slik loven definerer det. Arbeid utover avtalt arbeidstid er merarbeid, og først når du går ut over grensene for alminnelig arbeidstid blir det overtid. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå