Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Liten nabofeide om tilkomstvei og bruk av denne.

Gjest 82e55...37f

Anbefalte innlegg

Skrevet
aklla skrev (15 minutter siden):

I følge TS eier naboen flere titalls dekar.
Så den er åpenbart plassert der utelukkende for å være til bry og sjenanse, ikke fordi det er praktisk/beste løsningen..

Det kan jo være det er beste plassering (for han) så om TS vil ha den et annet sted er vel beste løsning å allokere plass på sin eiendom siden naboen er fornøyd med å ha den der den står? 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
minim skrev (22 minutter siden):

Det kan jo være det er beste plassering (for han)

Neppe og ekstremt usannsynlig mtp størrelsen på eiendommen. Å plassere noe helt i ytterkant av en stor eiendom er skjeldent om noen gang "beste plassering" for noe som helst..

• Liker 1
Skrevet
aklla skrev (13 minutter siden):

Neppe og ekstremt usannsynlig mtp størrelsen på eiendommen. Å plassere noe helt i ytterkant av en stor eiendom er skjeldent om noen gang "beste plassering" for noe som helst..

Mest trolig siden han valgte det stedet ellers hadde han vel satt den et annet sted som var bedre egna? Jeg bruker ihvertfall ikke å se etter lite egna steder å sette fra meg ting og velge det stedet. 

• Liker 1
Skrevet
minim skrev (5 minutter siden):

Mest trolig siden han valgte det stedet ellers hadde han vel satt den et annet sted som var bedre egna? Jeg bruker ihvertfall ikke å se etter lite egna steder å sette fra meg ting og velge det stedet. 

Om man vil plage TS er det jo ett helt ypperlig sted..

• Liker 3
Skrevet
aklla skrev (På 23.5.2025 den 16.57):

Det blir umogleg å meine noko om det så lenge vi ikkje veit meir om området det er snakk om og kvar naboens hus er plassert.
Det er ikkje uvanleg at bustadhusa blir plasser i ei slags klynge nært den kommunale vege sjølv om tomtene er veldig store. Det er blant anna ofte ein fordel å sleppe å etablere fleire hundre meter med privat oppkjørsel som ein må brøyte å vedlikeholde sjølv.

I alle tilfeller så høyres det umiddelbart ut til å være praktisk å plassere tilhengaren på den delen av tomta som er nærmast offentleg veg. Slik som saka er lagt fram så ser eg lite som tyder på at dette er gjort for å være plagsom.
Denne oppkjørselen er også belyst av tidlegare eigar av huset til TS som har montert lys og planta blomster langs vegen til tross for at mesteparten ligg på naboens eigedom. Eg kan absolutt sjå for meg at det er lettare å rygge tilhengaren på plass på ein opplyst oppkjørsel kontra ein vilkårleg anna grusveg på eigedommen.

Gjest 82e55...37f
Skrevet

Fikk oversendt byggsøknad fra kommunen i dag. Her er denne veien skissert opp og godkjent som tilkomstvei fra kommunens side. Bygg ansvarlig i kommunen mener på at tilkoblingen til den kommunale veien slik søknaden viser er innvilget med forutsetning om brukstillatelse for huset mitt som en alternativ tilkomst til huset for å få innvilget livsløpsstandard. Er jo fortsatt skeptisk på å "konfrontere" naboen med dette, da jeg febrilsk prøver å ikke skape en konflikt med naboen. Så vet ikke helt hva jeg skal gjøre videre. Har snakket med hun som eide huset tidligere som skulle ta seg en prat med faren(tomte eier) om hvordan ting henger sammen, så for en håpe på en minnelig løsning på dette tullete problemet som har oppstått. 

Anonymous poster hash: 82e55...37f

Skrevet
Gjest 82e55...37f skrev (13 timer siden):

Har snakket med hun som eide huset tidligere som skulle ta seg en prat med faren(tomte eier) om hvordan ting henger sammen, så for en håpe på en minnelig løsning på dette tullete problemet som har oppstått.

Da må selger ordne en skriftlig veirett som kan tinglyses.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...