Gjest 3c2f0...c1a Skrevet 19. mai Skrevet 19. mai Litt usikker om det var her eller i samlivsdelen som denne burte bli plassert i. Lurte på om noen andre har erfaringer med hvordan man løser fravært utfordringer i små bedrifter. Jeg jobber i en bedrift pårundt 40 ansatt. Vi er 6 stykker på kontoret, resten ute. Alle inne er relativt ung, alderen 30-40. I den alderen er det jo folk som har unge unger, opplever samlivsbrudd osv. Selv har er jeg heldig/uheldig å ikke har unger. De som har under, kommer og går som de vil for å levere og hente unger, hvis ungene ikke er syke, og de må være hjemme. Så normalt så er det alltid noen borte fra kontoret virker det som, eller alltid en annen unnskyldning for å dra tidlig. Problemet er at vi må ha folk på kontoret for mottak av leverings osv. Selv er jeg normalt på kontoret fra 7 til 15.30 hver dag (Hvis ikke før på morgenen), da ingen andre tar ansvar. Noe som resulterer i at jeg normalt har 200-300 overtidstimer i året som jeg ikke får betalt for (Antatt ett sted mellom 120-160 tusen jeg jobber gratis). Skal legge til at sjefen også er litt oppgitt, men det har ikke hjulpet så langt å si i fra på en pen måte, at de kanskje skal tenke litt på andre også. Har vanlig overtid på kvelder og en helg her og der også, men det hører med til jobben, da slikt skjer av og til. Selv om det heller ikke er betalt. Som regel hvis jeg ser på klokken ved 14 tiden på fredag, og tenker kanskje jeg skal dra tidlig for en gangs skyld, så før jeg har rekker å tenke ferdig, så hører jeg siste av de andre sier hade, ikke ett spørsmål om det er ok om de drar eller ikke. Halvparten av de ansatte inne er medeiere i bedriften. Jeg er det ikke. Normalt på alle årene jeg har jobbet her, så har det ikke vært noe stort problem, jeg liker det gi og ta prinsippet vi normalt har hatt. Men jeg starter å bli nokså dritt lei, siden det har blitt verre og verre de siste 2 årene. Er heller aldri syk, så eneste man får fri fra jobben er ferier, hvis man ikke blir kontaktet der, eller må holde tak i arbeidet man har på den tiden i ferien også. Har i bunn og grunn har 2x3 uker ferie de siste 10 årene uten å måtte gjøre noe på jobb som jeg kan huske. Har fått ferier totalt ødelagt av jobben også. Hvordan løser dere slike utfordringer hos dere? Innenfor å statuere ett eksempel, og bare gi F, og gå etter mine 7,5 timer om dagen? Merker det ikke er veldig bra for helsa, når jeg våkner 3-4 tiden om morgenen, og ikke får sove videre da jobben havner i huet. Det er normalt ett sted jeg trives veldig godt å jobbe i det daglige. Anonymous poster hash: 3c2f0...c1a
joandreas Skrevet 19. mai Skrevet 19. mai (endret) Gjest 3c2f0...c1a skrev (6 timer siden): Innenfor å statuere ett eksempel, og bare gi F, og gå etter mine 7,5 timer om dagen? Helt innenfor i dette tilfellet. jobben må aldri ha prioritet fremfor egen helse. Hadde stilt ultimatum på dette med overtidsbetalt. Forbered deg på slutte visst du ikke vil bli utbrent. og ikke vær så dumsnill med neste arbeidsgiver. Endret 19. mai av joandreas 1
BadCat Skrevet 19. mai Skrevet 19. mai Det er ingen fremtid i å jobbe et sted du ikke har en andel av eierskapet. Du jobber, mens andre sitter igjen med verdiene. Det er problematisk mens du jobber der og den dagen du eventuelt går videre. 1
Salvesen. Skrevet 19. mai Skrevet 19. mai Ikke kom tidlig å ikke gå sent, etter kort tid kommer de til å spør om du kan gjøre dette da skriver du overtid. Etterhvert ser de den økte kostnaden og sørger for en bedre fordeling for å få ned kostnaden. Snipp snapp snute
Pugnax Skrevet 19. mai Skrevet 19. mai Foreslår at du tar en alvorsprat prat med sjefen og forteller at dette ikke går. Og utfordringene dette lager for deg. Etter det hadde jeg begynt å gjøre nøyaktig det jeg får betalt for. Og kommet 7.30, gått 15.30 For meg høres det ut som du utnyttes på det groveste, greit at du trives generelt, men dette er ikke fungerende. Jeg jobbet selv tidligere nesten 24/7 og hadde den mentaliteten at vi er alle sammen om dette. Men når man fikk utfordringer så fant man fort ut at det ikke var realiteten, du var utskiftbar og sjefen brydde seg egentlig ikke om deg. Jeg byttet jobb for min egen helse og har siden hatt mentaliteten at jeg jobber for å leve, ikke omvendt. Finner meg ikke i utnytelse på den måten lengre. Greit å ville gjøre noe ekstra her og der for å hjelpe dine kollegaer, men utenom det nope.
Bing123 Skrevet 19. mai Skrevet 19. mai Dette er ikke normalt. Forferdelig å høre at du blir utnyttet slik. Her har du krav på både det ene og det andre. Her gjør du alle de andre en enorm tjeneste som i det minste burde vært gjort opp for økonomisk. Hvorfor får du ikke betalt overtid? Hvis du syns det er vanskelig å ta det opp muntlig - gjør det skriftlig slik du har gjort delvis her. Gjerne med mye mer detaljer. List det opp. Og gi en tydelig beskjed om hva du ønsker for å kunne fortsette.
halnes1 Skrevet 1. juni Skrevet 1. juni Ikke andre jobber i området som kan være interessent for deg? Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå