Gå til innhold

Jeg orker ikke NRK lenger

Inntrykk av NRK  

190 stemmer

1. 1. Har ditt inntrykk av NRK blitt svekket de siste få årene?

• Nei
      99
    • Ja
      90

Anbefalte innlegg

Skrevet
6 minutes ago, Peter Johansen said:

Men hvor var NRK fra 2016-2022 (fram til Elon Musk kjøpte Twitter), da konservative røster ble sensurert og fjernet fra sosiale medier i stor skala. Ikke et eneste pip fra NRK, de brydde seg ikke. 

Så moralen er, meningssenur er kun et problem når det går ut over "oss" (dvs. venstresiden). Klassisk NRK.

[...]Twitter has admitted it amplifies more tweets from rightwing politicians and news outlets than content from leftwing sources.

The social media platform examined tweets from elected officials in seven countries – the UK, US, Canada, France, Germany, Spain and Japan. It also studied whether political content from news organisations was amplified on Twitter, focusing primarily on US news sources such as Fox News, the New York Times and BuzzFeed.

The study compared Twitter’s “Home” timeline – the default way its 200 million users are served tweets, in which an algorithm tailors what users see – with the traditional chronological timeline where the most recent tweets are ranked first.

The research found that in six out of seven countries, apart from Germany, tweets from rightwing politicians received more amplification from the algorithm than those from the left; right-leaning news organisations were more amplified than those on the left; and generally politicians’ tweets were more amplified by an algorithmic timeline than by the chronological timeline.

According to a 27-page research document, Twitter found a “statistically significant difference favouring the political right wing” in all the countries except Germany.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Peter Johansen skrev (8 minutter siden):

NRK advarer mot trusler mot demokratiet og ytringsfriheten, etter at Jimmy Kimmel ble tatt av luften etter å ha desinformert om Charlie Kirks morder (påstod han var "MAGA"), og gitt usmakelige kommentarer rundt Kirks død.

Men hvor var NRK fra 2016-2022 (fram til Elon Musk kjøpte Twitter), da konservative røster ble sensurert og fjernet fra sosiale medier i stor skala. Ikke et eneste pip fra NRK, de brydde seg ikke. 

Meningssenur er tydeligvis kun et problem, når det går ut over "oss" (dvs. venstresiden). Klassisk NRK.

https://www.nrk.no/urix/tar-jimmy-kimmel-talkshow-av-lufta-pa-ubestemt-tid-etter-charlie-kirk-kommentarar-1.17575486

PS: Hva med en drikkelek? Ta en støyt hver gang NRK nevner "ytre høyre" eller "høyreekstrem" på nyhetene i dag, under Trumps besøk i England. Lykke til, og prøv å unngå alkoholforgiftning.  :)

Men du vil ikke høre begrepene "ytre venstre" eller "venstreekstrem" en eneste gang.

Det er jo fordi ytre venstre ikke er en trussel for vår frihet akkurat nå.
Du skjønner jo også dette? 
ABB, Manshaus og han iranske duden, alle høyreekstreme.

Blir du skutt i en masseskyting i Norge, er det en høyreekstrem som skyter deg (og de du er glad i)

Hvis dette er for vanskelig å akseptere, så må du vel bare henge på noen ekkokammer litt mer sånn at den indre tvilen på dine verdier og kampsaker, stilner.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet (endret)
Bata skrev (3 timer siden):

Det er jo fordi ytre venstre ikke er en trussel for vår frihet akkurat nå.
Du skjønner jo også dette? 
ABB, Manshaus og han iranske duden, alle høyreekstreme.

Blir du skutt i en masseskyting i Norge, er det en høyreekstrem som skyter deg (og de du er glad i)

Hvis dette er for vanskelig å akseptere, så må du vel bare henge på noen ekkokammer litt mer sånn at den indre tvilen på dine verdier og kampsaker, stilner.

Hva er det disse farlige "ytre høyre" stemmene som NRK stort sett refererer til sier da? 

Jo, det er "stans grønn politikk som kveler økonomien", "slutt med åpne grenser", "stans ulovlig innvandring", "slutt å påvirke barn med LGBTQ ideologi", "ikke ta i fra oss ytringsfriheten", "mer tradisjonelle samfunnsverdier".

Litt av en "trussel", må jeg si. De få som faktisk er voldelige eller ekstreme, skal selvsagt slås ned på eller kritiseres. Problemet er at NRK har havnet såpass langt ute på venstresiden, at de blander kortene og demoniserer vanlige konservative verdier og meninger.

NRK evner ikke å identifisere ytre venstre, om det er voldelige svartskjorter i gatene a la Antifa, masseskytere inspirert av venstreideologier (som Nashville i år), eller radikale ideer med destabiliserende effekt på samfunnet. Det er fordi NRK har selv omfavnet mange av de samme verdiene som dagens ytre venstre.

Hvis en drapsmann eller massemorder har motiv som går imot venstresidens narrativ, så blir det bare mørklagt av NRK. Sjekk hva NRK *ikke skrev" om den ukrainske jenta som ble nylig drept på T-banen i USA, Tony Tampa, skoleskytingen i Nashville, juleparaden i Waukasha etc...etc...

Jeg gjør et poeng i å både se på høyre- og venstre-orienterte nyheter, men altfor mange venstrefolk vil leve i en ideologisk boble, og kun absorbere nyheter som bekrefter deres egen forutinntatte virkelighetsoppfatning og verdenssyn.

Endret av Peter Johansen
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
Peter Johansen skrev (57 minutter siden):

Hva er det disse farlige "ytre høyre" stemmene sier da? 

Jo, det er "stans grønn politikk som kveler økonomien", "slutt på åpne grenser", "stans ulovlig innvandring", "slutt å påvirke barn med LGBTQ ideologi", "ikke ta i fra oss ytringsfriheten", "la oss få tilbake mer tradisjonelle samfunnsverdier".

Litt av en "trussel", må jeg si. Hvis noen er voldlige, skal det selvsagt slås ned på. Problemet er at NRK blander kortene, og demoniserer vanlige konservative verdier og meninger.

Du velger bare å ignorere retorikken og radikaliseringen som er på nett. Normaliseringen av dehumaniserende retorikk.

Så fraskriver du høyresiden ansvaret for masseskytingene, nå snakker jeg spesifikt om FrP, men her har vi alliansen og hele den klynga av miljøer.
De stemmer FrP nettopp fordi de "sier det som det er", det vil si, angrep på marginaliserte grupper. LGBTQ+, trygdede og innvandrere. Spesielt muslimer.

Her kan jeg avkle det totale hykleriet i din friskmelding av høyresiden ved å sitere deg.
"Litt av en "trussel", må jeg si. Hvis noen er voldlige, skal det selvsagt slås ned på."

Hvorfor er dette annerledes med innvandrere?
ABB drepte mange tiårs verdt med barn sammenlignet med alle innvandrere i Norge. Og han er én person.

På toppen av det hele, alt du nevnte er rene populistsaker som kun er der for å dra stemmer slik at de kan utføre den politikk de er kjøpt for.

"Kveler økonomien". Formueskatteproblemet er bare bullshit og skjønner du ikke hvorfor 1,1% av en promille bare er piss i havet for de bemidlede, så fortjener du faen meg ikke stemmerett i min bok. Lettlurte jævel. - Snakker ikke om deg altså, men om de som er dumme nok til gå på helt sinnsykt søkte eksempler rota frem av en betalende lobbygruppe som lyver for noen journalister som selger klikk.

Der har du bruktbilselger-politikk as.

Uansett. Jeg tror ikke du er åpen for å endre meninger eller opplyse deg selv utenfor ekkokamra, så jeg skjønner egentlig ikke hvorfor vi diskuterer.
Du tror "høyresiden" er et fotballag du heier på og du kommer aldri til å endre meninger, Sylvi kunne innrømmet seg pedofil og du hadde likefult holdt på meningene dine. Som religion. Viktigste saker er å sørge for at du slipper å høre om diskriminerte grupper i samfunnet. Og naiv tro på at rike folk vil være takknemlige for at du gir vekk alt til dem.

Endret av Bata
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
1 hour ago, Peter Johansen said:

Folk som Nick Fuentes ble bannet fra Twitter fordi han var en nazi. Musk lot han komme tilbake fordi Twitter er nå et høyreekstremt anus. Selvfølgelig synes Peter at det er problematisk at nazister kastes ut fra platformer. 

• Liker 4
Skrevet
Peter Johansen skrev (1 time siden):

NRK advarer mot trusler mot demokratiet og ytringsfriheten, etter at Jimmy Kimmel ble tatt av luften etter å ha desinformert om Charlie Kirks morder (påstod han var "MAGA"), og gitt usmakelige kommentarer rundt Kirks død.

Meningssenur er tydeligvis kun et problem, når det går ut over "oss" (dvs. venstresiden). Klassisk NRK.

https://www.nrk.no/urix/tar-jimmy-kimmel-talkshow-av-lufta-pa-ubestemt-tid-etter-charlie-kirk-kommentarar-1.17575486

PS: Hva med en drikkelek? Ta en støyt hver gang NRK nevner "ytre høyre" eller "høyreekstrem" på nyhetene i dag, under Trumps besøk i England. Lykke til, og prøv å unngå alkoholforgiftning.  :)

Men du vil ikke høre begrepene "ytre venstre" eller "venstreekstrem" en eneste gang.

Hadde nok gått for noe lavprosent drikke, da 😅

• Liker 1
Skrevet (endret)
Bata skrev (49 minutter siden):

Du velger bare å ignorere retorikken og radikaliseringen som er på nett. Normaliseringen av dehumaniserende retorikk.

Så fraskriver du høyresiden ansvaret for masseskytingene, nå snakker jeg spesifikt om FrP, men her har vi alliansen og hele den klynga av miljøer.
De stemmer FrP nettopp fordi de "sier det som det er", det vil si, angrep på marginaliserte grupper. LGBTQ+, trygdede og innvandrere. Spesielt muslimer.

Her kan jeg avkle det totale hykleriet i din friskmelding av høyresiden ved å sitere deg.
"Litt av en "trussel", må jeg si. Hvis noen er voldlige, skal det selvsagt slås ned på."

Hvorfor er dette annerledes med innvandrere?
ABB drepte mange tiårs verdt med barn sammenlignet med alle innvandrere i Norge. Og han er én person.

På toppen av det hele, alt du nevnte er rene populistsaker som kun er der for å dra stemmer slik at de kan utføre den politikk de er kjøpt for.

"Kveler økonomien". Formueskatteproblemet er bare bullshit og skjønner du ikke hvorfor 1,1% av en promille bare er piss i havet for de bemidlede, så fortjener du faen meg ikke stemmerett i min bok. Lettlurte jævel. - Snakker ikke om deg altså, men om de som er dumme nok til gå på helt sinnsykt søkte eksempler rota frem av en betalende lobbygruppe som lyver for noen journalister som selger klikk.

Der har du bruktbilselger-politikk as.

Uansett. Jeg tror ikke du er åpen for å endre meninger eller opplyse deg selv utenfor ekkokamra, så jeg skjønner egentlig ikke hvorfor vi diskuterer.
Du tror "høyresiden" er et fotballag du heier på og du kommer aldri til å endre meninger, Sylvi kunne innrømmet seg pedofil og du hadde likefult holdt på meningene dine. Som religion. Viktigste saker er å sørge for at du slipper å høre om diskriminerte grupper i samfunnet. Og naiv tro på at rike folk vil være takknemlige for at du gir vekk alt til dem.

Om du ønsker å diskutere med noen her inne, så tror jeg du skal tone deg ned 100 hakk, minst.

Mulig du føler deg tøff eller noe sånt å har lyst til å banke noen her (antar frontallappen ikke har utviklet seg helt enda ut fra hvordan du skriver), men det ser bare idiotisk ut for andre normale folk her inne. Ser da bort fra ytre venstre gjengen som trykker tommel opp på dette mølet ditt.

Endret av Kone
  • Liker 1
Skrevet
Kone skrev (19 minutter siden):

Om du ønsker å diskutere med noen her inne, så tror jeg du skal tone deg ned 100 hakk, minst.

Mulig du føler deg tøff eller noe sånt å har lyst til å banke noen her (antar frontallappen ikke har utviklet seg helt enda ut fra hvordan du skriver), men det ser bare idiotisk ut for andre normale folk her inne. Ser da bort fra ytre venstre gjengen som trykker tommel opp på dette mølet ditt.

Herregud, dette er oppriktig trist å se.

Du har utilsiktet fortalt at du forbinder ditt egenverdi ut fra hva andre synes.
Jeg personlig, driter i tomler opp og hva "normale folk" måtte mene om det jeg skriver.

Det er som de fant ut i statene, høyresida er full av ekstremt snåle folk.
Du er RAR.

Og det har du til felles med voldsutøverne på høyresida du så desperat vil skille ideologien og tankegodset ditt fra.
Det kommer du ikke unna as.

Én ting er sikkert, jeg er glad jeg ikke er deg. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...