Politikkpatrioten385 Skrevet 30. april Skrevet 30. april Hva tenker egentlig det politiske opplyste folket om denne bevegelsen med "Stem FrP" i kommentarfelter og virale videoer som støtter Partiet? Her er min mening. Jeg er enig i mange av sakene til FRP, hovedsaklig mye om mer streng og skikkelig skole, og litt strengere innvandringspolitikk. Jeg ser et problem i hvor radikale de er, og jeg mener det er for radikalt å sette mål om 150 tusen ulovlige sendt ut på et år før man i det hele tatt er i regjering. Jeg er litt enig i hvordan de ønsker bedre integreringspolitkk for de som kommer inn og for de som allerede er her, men jeg misliker sterkt måten det blir formulert på. Sitat Hvis det like vel skal komme så mange inn, er det vår jobb at de tilpasser seg vår kultur og vårt land. Sylvi Listhaug er nok den som har uttalt seg mest i det siste, og det merkes jo på forfølgelsene. Jeg vil bare påpeke at jeg ikke syns forfølgelse er greit uansett meninger. Men tilbake til temaet. Å formulere det på en slik måte kan skape oppsikt fordi det viser til at Sylvi ønsker å ta fra dem deres egne kultur. Greit nok at de skal tilpasse seg litt, men det står i loven at vi i Norge har religionsfrihet og trosfrihet. FRP er et euroskeptisk og globalskeptisk vekstparti. Jeg er enig i at vi ikke skal ha medlemskap i EU, men jeg mener vi burde gjøre store forhandlinger for en bedre avtale enn EØS-avtalen. Her er ikke FRP like radikale, som er bra. Jeg syns også lærerne skal ha mer makt i dagens skole og at det skal slås mer ned på de som ikke følger skolens regler. I tillegg er jeg for bygdeskoler og generelt mindre skoler, noe som trenger flere lærere, som vi for eksempel kan få fra arbeidsinnvandring. Her er FRP og meg helt uenige. Konklusjonen min er at jeg krasjer litt for mye med FRP her og der, og jeg synes de er for radikale. Hva mener du?
Socketlicker Skrevet 30. april Skrevet 30. april Politikkpatrioten385 skrev (44 minutter siden): I tillegg er jeg for bygdeskoler og generelt mindre skoler, noe som trenger flere lærere, som vi for eksempel kan få fra arbeidsinnvandring. Skal en polakk som ikke snakker norsk bli lærer på norske skoler mener du? Det må da være bedre å heller slå sammen skoler og redusere behovet for lærere og få større og sterkere fagmiljøer? 1
Politikkpatrioten385 Skrevet 30. april Forfatter Skrevet 30. april Socketlicker skrev (3 minutter siden): Skal en polakk som ikke snakker norsk bli lærer på norske skoler mener du? Det må da være bedre å heller slå sammen skoler og redusere behovet for lærere og få større og sterkere fagmiljøer? Det er grunnen til at jeg ønsker å stille krav til integrering og tilbud om utdanning
Politikkpatrioten385 Skrevet 30. april Forfatter Skrevet 30. april Socketlicker skrev (4 minutter siden): Skal en polakk som ikke snakker norsk bli lærer på norske skoler mener du? Det må da være bedre å heller slå sammen skoler og redusere behovet for lærere og få større og sterkere fagmiljøer? I tillegg burde det være krav for hvem som får bo her, for eksempel skal alle med kriminell bakgrunn slite godt med å få statsborgerskap.
Socketlicker Skrevet 30. april Skrevet 30. april Politikkpatrioten385 skrev (3 minutter siden): Det er grunnen til at jeg ønsker å stille krav til integrering og tilbud om utdanning Slike tilbud finnes allerede idag. Likevel har vi arbeidsinnvandrere som ikke kan norsk, selv etter å ha bodd her i årevis. Politikkpatrioten385 skrev (2 minutter siden): I tillegg burde det være krav for hvem som får bo her, for eksempel skal alle med kriminell bakgrunn slite godt med å få statsborgerskap. Igjen, det allerede er slik det er idag. Vi har hatt massiv arbeidsinnvandring, spesielt fra øst-europa de siste tiårene som presser ned lønningene og utkonkurrerer nordmenn. Å skulle ta imot enda flere for å fylle jobber det ikke er behov for i det offentlige vil være galskap.
Politikkpatrioten385 Skrevet 30. april Forfatter Skrevet 30. april Socketlicker skrev (4 minutter siden): Slike tilbud finnes allerede idag. Likevel har vi arbeidsinnvandrere som ikke kan norsk, selv etter å ha bodd her i årevis. Igjen, det allerede er slik det er idag. Vi har hatt massiv arbeidsinnvandring, spesielt fra øst-europa de siste tiårene som presser ned lønningene og utkonkurrerer nordmenn. Å skulle ta imot enda flere for å fylle jobber det ikke er behov for i det offentlige vil være galskap. Det er derfor jeg sier vi må ha strengere krav til statsborgerskap, og husk at jeg nevnte arbeidsinnvandring som et eksempel, ikke nødvendigvis den beste løsningen. Jeg er enig det har blitt mye i det siste.
Socketlicker Skrevet 30. april Skrevet 30. april Politikkpatrioten385 skrev (8 minutter siden): Det er derfor jeg sier vi må ha strengere krav til statsborgerskap, og husk at jeg nevnte arbeidsinnvandring som et eksempel, ikke nødvendigvis den beste løsningen. Jeg er enig det har blitt mye i det siste. De fleste arbeidsinnvandrere forsøker ikke å bli norske statsborgere. Så det vil ha liten effekt på integreringen. Skal vi ta imot enda flere vil vi få enda større problemer med integreringen enn vi har allerede.
Skeptikus Skrevet 3. juli Skrevet 3. juli Socketlicker skrev (På 30.4.2025 den 22.05): De fleste arbeidsinnvandrere forsøker ikke å bli norske statsborgere. Har du noen statistikk å vise til mht. dette? Når det gjelder headingen til tråden, så skjønner jeg ikke helt meningen med den, men det er sikkert min "feil". Når det gjelder skepsis til å stemme på dette partiet, så skulle man egentlig tro at partiet hadde større oppslutning blant Oslo-folk enn hva partiet vitterlig har. Når partileder Sylvi L. stadig minner om farene med "svenske tilstander" også i Norge, og i særlig grad i Oslo (med nærmeste omegn), så virker det ikke som at Oslofolk har noe særlig tro på at dette med gjengoppgjør og voksende kriminalitet er/blir noe problem å frykte fremover. For hadde de trodd på disse "advarslene", så hadde nok partiet hatt adskillig større oppslutning i vår hovedstad, skulle man vel kunne anta. Man får jo bare håpe det ikke med tiden blir reneste "Sør-Amerika"-tilstander (selv i adskillig mindre målestokk), for der finnes det nå land der kriminelle gjenger er blitt så dominerende at store flyktningestrømmer oppstår fra flere av landene, nettopp pga. at kriminelle bander har hatt for fritt spillerom og blitt for farlige i hverdagen til folk flest. Pengeutpressing og trusler mot hjem er blitt uutholdelig for hundretusener.
Sjørøver Skrevet 3. juli Skrevet 3. juli Skeptikus skrev (3 minutter siden): Har du noen statistikk å vise til mht. dette? Jeg har ingen statistikk å vise til, en vil anslå at de fleste fra øst Europa ikke ser på Norge some now permanent ut ifra de samtalene jeg har hatt med de. Mange pendler. Skeptikus skrev (5 minutter siden): Når det gjelder skepsis til å stemme på dette partiet, så skulle man egentlig tro at partiet hadde større oppslutning blant Oslo-folk enn hva partiet vitterlig har. Når partileder Sylvi L. stadig minner om farene med "svenske tilstander" også i Norge, og i særlig grad i Oslo Min erfaring er at det går sport i å være mest mulig tolerant i Oslo. Og når du summerer opp alle studenter og innvandrere som ofte er langt til venstre forklarer det litt v hvorfor Oslo er langt til venstre. Mye statlige jobber, direkte og indirekte bidrar nok også. Vestlandet er jo veldig blått og folk er mer negative til innvandring.
frohmage Skrevet 4. juli Skrevet 4. juli (endret) Sjørøver skrev (13 timer siden): Min erfaring er at det går sport i å være mest mulig tolerant i Oslo. Og når du summerer opp alle studenter og innvandrere som ofte er langt til venstre forklarer det litt v hvorfor Oslo er langt til venstre. Mye statlige jobber, direkte og indirekte bidrar nok også. Vestlandet er jo veldig blått og folk er mer negative til innvandring. Kanskje Oslofolk ser på innvandring som et mindre problem (i Oslo) enn hva de utenbysfra gjør. Endret 4. juli av frohmage 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå