Gå til innhold

Kommentar: Elder Scrolls IV: Oblivion er grunnen til at spillbransjen er så grådig

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har lagt merke til noe som kanskje kan bli en positiv trend om det faktisk er starten på noe: I enkelte spill er det nå mulig å abonnere på tillegspakkene. Jeg har sett dette i Stellaris og Cities: Skyline. Begge disse spillene er ganske heavy med dlc'er, men begge er typiske spill man kanskje spiller noen uker eller en måneds tid også kommer man heller tilbake senere. Da er det jo faktisk ganske forbrukervennlig vil jeg si å bare kunne abonnere for rundt en hundrelapp i måneded når jeg faktisk spiller de, også slippe å faktisk kjøpe 32 dlc's til Stellaris eller 69 dlc's til Cities Skyline. 

• Liker 1
  • 3 uker senere...
Skrevet
simalarion skrev (På 25.4.2025 den 10.52):

Bare fordi vi ikke er berørt av problemet betyr ikke det at det ikke er et problem for mange andre, helt greit for de som har null empati for grupper som ikke kan kontrollere seg men bør nok til syvende å sist være glad for at vi bor i et sammfunn som beskytter folk som bor i det, ja noen ganger må folk beskyttes fra seg selv.  

Og selv om man skulle være uten empati, så berører det oss alle uansett.

Spillselskapene legger opp spillet for å tjene mest mulig penger på mikrotransaksjoner, og det går ut over kvaliteten på spillet. NBA 2k-serien, som jeg har nevnt mange ganger i denne sammenhengen, har lagt mer og mer opp til at man må grinde mye i spillet eller betale seg ut av det. Spillet har altså blitt kjedeligere for de som velger å ikke betale for mikrotransaksjoner, til tross for at de fortsatt må betale fullpris for spillet.

Og slik kommer det til å fortsette frem til ALLE nekter å betale mikrotransaksjoner. Så lenge de tjener penger på det kommer alle spill til å bli dårligere på grunn av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...