Ludvig86 Skrevet 22. april Skrevet 22. april (endret) Hei! Jeg har en 2012 1.0 Ford Focus (196xxx km) som har fått en kjedelig P0420. De jeg har snakket med, og det jeg finner av resultat på nett, er at katalysator må byttes. Jeg er innforstått med dette og er klar for å ta på meg oppgaven. Men før jeg går løs på dette, finnes der noe tilsetninger man kan bruke, som faktisk fungerer, som vil klare å rengjøre den? Eller er det bare humbug i Hamburg? // Takk for innspill! Endret 22. april av Ludvig86
trikola Skrevet 22. april Skrevet 22. april (endret) Sikker på at det er noe som kan fikses med rensing? Det jeg har fått med meg for lenge siden (*) er at katalysatoren mister edelmetallet (platin, paladium eller hva det var) som er selve katalysatoren og det kommer ikke tilbake gjennom rensing. 13 år og 196xxx km er jo en del ... (*) I USA i en by har man prøvd å gjenvinne metallet fra gatestøv uten hell Endret 22. april av trikola
Ludvig86 Skrevet 22. april Forfatter Skrevet 22. april Jeg bet faktisk ikke. Det er derfor jeg spør. Men i så tilfelle er det nok uansett lurest å bare bytte hele enheten.
Hollabaloo Skrevet 22. april Skrevet 22. april Bytte av katalysator koster vel fort mellom 5000-10000 kr kun for delen, så lurt å være mest mulig sikker før man begynner å bytte deler. Her er et eksempel på diagnose av P0420:
agvg Skrevet 23. april Skrevet 23. april Ludvig86 skrev (16 timer siden): Hei! Jeg har en 2012 1.0 Ford Focus (196xxx km) som har fått en kjedelig P0420. De jeg har snakket med, og det jeg finner av resultat på nett, er at katalysator må byttes. Jeg er innforstått med dette og er klar for å ta på meg oppgaven. Men før jeg går løs på dette, finnes der noe tilsetninger man kan bruke, som faktisk fungerer, som vil klare å rengjøre den? Eller er det bare humbug i Hamburg? // Takk for innspill! Du kunne jo betalt noen kroner og fått Ford til og lese ut kodene med det originale diagnoseverktøyet.
Ludvig86 Skrevet 23. april Forfatter Skrevet 23. april agvg skrev (2 timer siden): Du kunne jo betalt noen kroner og fått Ford til og lese ut kodene med det originale diagnoseverktøyet. Tanken har slått meg. Om jeg skal betale 3K for en feilsøking, eller spare de pengene og bare bytte katalysatoren og håpe på det beste. Sensorene er byttet uten hell.
Ludvig86 Skrevet 24. april Forfatter Skrevet 24. april Maskinfører skrev (26 minutter siden): Vestfold Karbonrens ordner dette Holder til i Møre og Romsdal. -- 1
Maskinfører Skrevet 24. april Skrevet 24. april Ludvig86 skrev (2 timer siden): Holder til i Møre og Romsdal. -- Åja mulig det finnes ett firma der også
mobile999 Skrevet 24. april Skrevet 24. april Ludvig86 skrev (På 23.4.2025 den 14.39): Sensorene er byttet uten hell Ble de byttet basert på feilkoden eller analyse av live data?
Ludvig86 Skrevet 25. april Forfatter Skrevet 25. april mobile999 skrev (7 timer siden): Ble de byttet basert på feilkoden eller analyse av live data? Feilkode. de var så rimelige og enkle å bytte at jeg begynte der.
Ludvig86 Skrevet 25. april Forfatter Skrevet 25. april Hollabaloo skrev (Akkurat nå): 😂😂😂 Denne kjenner jeg så alt for godt til 😄
mobile999 Skrevet 25. april Skrevet 25. april (endret) Ludvig86 skrev (12 timer siden): Feilkode. de var så rimelige og enkle å bytte at jeg begynte der. Et diagnoseapparat som kan vise live data er billig (dersom du ikke allerede har et). Feilkode(r) er alltid bare en pekepinn på hvor man skal feilsøke videre. Endret 25. april av mobile999
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå