Gå til innhold

RTX 5090 - 8900 XTX (9070 XT) Utgivelse dato - Rytker?

simalarion

Anbefalte innlegg

Skrevet
Nizzen skrev (Akkurat nå):

Sa aldri at Kompplett hadde rett pris :p

"det bør være et godt tegn for å se flere "MRSP" kort til "rett" pris :p"

Da ser man til elkjøp, og ikke griske komplett.

:)

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nizzen skrev (2 minutter siden):

*Hvis man ikkje har rabatt på komplett ;)

Ja, noe de færreste har med mindre man har 10% rabattten.

Så igjen, komplett er griskheten selv når det kommer til 5090, synd, engang en entusiast hardware butikk, nå en søplebutikk som er mer opptatt av å selge vaskemaskiner og støvsugere... ja, og 5090 til blodpriser :)

• Liker 3
Skrevet (endret)

Der kom TUF non-oc på komplett, 50+ på lager til 30k

Noen som har prøvd kortet og kan si noe om viftestøy, coil whine og temperaturer?

Endret av josh
Skrevet (endret)
Adrgha skrev (4 timer siden):

Hehe, de har lagt på nøyaktig 10% over prisen Proshop opererer med. 

Må få med komplett-skatten.

Endret av Paxville
Skrevet
josh skrev (8 timer siden):

Der kom TUF non-oc på komplett, 50+ på lager til 30k

Noen som har prøvd kortet og kan si noe om viftestøy, coil whine og temperaturer?

Dessverre ingen Equinor rabatt på TUF kortet 😅

Skrevet (endret)
Dr.Johnsen skrev (På 19.5.2025 den 15.17):

Screenshot2025-05-19151623.thumb.png.f120948033a3ef6ba4a317463fd9960d.png

Datter Butikken fikk ikke lov så 10% forblir 🙃

Nå begynner selvfølgelig billigkortene å bli tilgjenglig, når det er nesten sommer og solen skinner. Ikke den beste tiden for å selge grafikkort, så den lave prisen er kun for å kunne bli kvitt kortene - ikke noen som helst form for rimelighet fra Komplett.. 😛

Endret av Peter Johansen
Skrevet

Kjøpte RTX 5080 for 13500kr på proshop forrige uke. Siden jeg fikk med Doom som koster 900kr, så føler jeg at dette ble en brukbar oppgradering fra 3090 for en rimelig penge. Trenger ikke 5090, da den har bare 8GB mer en 3090.
Jeg må si, multi frame generation, er virkelig bra saker. Å spille Doom i 200fps, føles surrealistisk. Ingen lag, musa er akkurat så presis som en forventer. Det samme med Indiana Jones og Cyperpunk med path tracing. Med Doom så merker jeg også at 10GbE er flaskehals(alle spill er på en iSCSI disk), og nå plager det meg at jeg ikke har pcie spor til 100GbE. Får vell krype til korset å kjøpe meg en av disse dårlige m.2 SSDene.

Skrevet
25 minutes ago, siDDis said:

Kjøpte RTX 5080 for 13500kr på proshop forrige uke. Siden jeg fikk med Doom som koster 900kr, så føler jeg at dette ble en brukbar oppgradering fra 3090 for en rimelig penge. Trenger ikke 5090, da den har bare 8GB mer en 3090.
Jeg må si, multi frame generation, er virkelig bra saker. Å spille Doom i 200fps, føles surrealistisk. Ingen lag, musa er akkurat så presis som en forventer. Det samme med Indiana Jones og Cyperpunk med path tracing. Med Doom så merker jeg også at 10GbE er flaskehals(alle spill er på en iSCSI disk), og nå plager det meg at jeg ikke har pcie spor til 100GbE. Får vell krype til korset å kjøpe meg en av disse dårlige m.2 SSDene.

ehhh hvilke mobo generasjon har du? Kan du ikke bruke nvme?!

Skrevet

Apropos Doom så har jeg en kode til Doom: The Dark Ages Premium Edition som fulgte med 5070 Ti TUF OC-kortet jeg kjøpte. Jeg kommer ikke til å spille det selv, ta gjerne kontakt på PM om noen er interessert i den koden til en god pris.

• Hjerte 1
Skrevet

Holder på å planlegge nybygg. Tenkte å begi meg ut på 4K-spilling.

Opprinnelig plan var å anskaffe 9070 XT. Prisen på dette er nå nede i 9290,-.

Jeg ser nå at Inno3D GeForce RTX 5080 X3 HDMI 3xDP 16GB kan fås til 13490,-.

Er ytelseshoppet fra 9070 XT og opp til 5080 verdt 4200,- i deres øyne?

Skrevet
2 hours ago, Javisst said:

Er ytelseshoppet fra 9070 XT og opp til 5080 verdt 4200,- i deres øyne?

Jeg hadde personlig valgt Nvidia. 5080en har bedre raytracing of upscaling for 4k gaming. Du kan også få mye mer ytelse ut av 5080en hvis du overclocker den.

Det er snakk om at det skal komme en 5080 super medm er vram. Kan hende det er verdt å vente på den hvis det ikke er hastverk.

• Liker 1
Skrevet
V4_Rusty skrev (4 timer siden):

Jeg hadde personlig valgt Nvidia. 5080en har bedre raytracing of upscaling for 4k gaming. Du kan også få mye mer ytelse ut av 5080en hvis du overclocker den.

Det er snakk om at det skal komme en 5080 super medm er vram. Kan hende det er verdt å vente på den hvis det ikke er hastverk.

Ja men da snakker vi fort januar 2026 for 5080super tror jeg 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...