Paxville Skrevet 17. mai Skrevet 17. mai Nizzen skrev (Akkurat nå): Sa aldri at Kompplett hadde rett pris "det bør være et godt tegn for å se flere "MRSP" kort til "rett" pris " Da ser man til elkjøp, og ikke griske komplett. 2
Nizzen Skrevet 17. mai Skrevet 17. mai Just now, Paxville said: Da ser man til elkjøp, og ikke griske komplett. *Hvis man ikkje har rabatt på komplett
Paxville Skrevet 17. mai Skrevet 17. mai Nizzen skrev (2 minutter siden): *Hvis man ikkje har rabatt på komplett Ja, noe de færreste har med mindre man har 10% rabattten. Så igjen, komplett er griskheten selv når det kommer til 5090, synd, engang en entusiast hardware butikk, nå en søplebutikk som er mer opptatt av å selge vaskemaskiner og støvsugere... ja, og 5090 til blodpriser 3
josh Skrevet 19. mai Skrevet 19. mai (endret) Der kom TUF non-oc på komplett, 50+ på lager til 30k Noen som har prøvd kortet og kan si noe om viftestøy, coil whine og temperaturer? Endret 19. mai av josh
P-odd Skrevet 19. mai Skrevet 19. mai https://www.techpowerup.com/review/asus-geforce-rtx-5090-tuf/ 1
Adrgha Skrevet 19. mai Skrevet 19. mai Hehe, de har lagt på nøyaktig 10% over prisen Proshop opererer med.
Paxville Skrevet 19. mai Skrevet 19. mai (endret) Adrgha skrev (4 timer siden): Hehe, de har lagt på nøyaktig 10% over prisen Proshop opererer med. Må få med komplett-skatten. Endret 19. mai av Paxville
Rexxus121 Skrevet 19. mai Skrevet 19. mai Kan noen av dere SMARTE data folk hjelpe svare meg på min tråd? Har skjermkort 2060 Super. Jeg er NOOB på Data deler.
Mala Skrevet 19. mai Skrevet 19. mai josh skrev (8 timer siden): Der kom TUF non-oc på komplett, 50+ på lager til 30k Noen som har prøvd kortet og kan si noe om viftestøy, coil whine og temperaturer? Dessverre ingen Equinor rabatt på TUF kortet 😅
Peter Johansen Skrevet 20. mai Skrevet 20. mai (endret) Dr.Johnsen skrev (På 19.5.2025 den 15.17): Datter Butikken fikk ikke lov så 10% forblir 🙃 Nå begynner selvfølgelig billigkortene å bli tilgjenglig, når det er nesten sommer og solen skinner. Ikke den beste tiden for å selge grafikkort, så den lave prisen er kun for å kunne bli kvitt kortene - ikke noen som helst form for rimelighet fra Komplett.. 😛 Endret 21. mai av Peter Johansen
siDDis Skrevet 20. mai Skrevet 20. mai Kjøpte RTX 5080 for 13500kr på proshop forrige uke. Siden jeg fikk med Doom som koster 900kr, så føler jeg at dette ble en brukbar oppgradering fra 3090 for en rimelig penge. Trenger ikke 5090, da den har bare 8GB mer en 3090. Jeg må si, multi frame generation, er virkelig bra saker. Å spille Doom i 200fps, føles surrealistisk. Ingen lag, musa er akkurat så presis som en forventer. Det samme med Indiana Jones og Cyperpunk med path tracing. Med Doom så merker jeg også at 10GbE er flaskehals(alle spill er på en iSCSI disk), og nå plager det meg at jeg ikke har pcie spor til 100GbE. Får vell krype til korset å kjøpe meg en av disse dårlige m.2 SSDene.
JarleGutt Skrevet 20. mai Skrevet 20. mai 25 minutes ago, siDDis said: Kjøpte RTX 5080 for 13500kr på proshop forrige uke. Siden jeg fikk med Doom som koster 900kr, så føler jeg at dette ble en brukbar oppgradering fra 3090 for en rimelig penge. Trenger ikke 5090, da den har bare 8GB mer en 3090. Jeg må si, multi frame generation, er virkelig bra saker. Å spille Doom i 200fps, føles surrealistisk. Ingen lag, musa er akkurat så presis som en forventer. Det samme med Indiana Jones og Cyperpunk med path tracing. Med Doom så merker jeg også at 10GbE er flaskehals(alle spill er på en iSCSI disk), og nå plager det meg at jeg ikke har pcie spor til 100GbE. Får vell krype til korset å kjøpe meg en av disse dårlige m.2 SSDene. ehhh hvilke mobo generasjon har du? Kan du ikke bruke nvme?!
siDDis Skrevet 20. mai Skrevet 20. mai Bruker ikke m.2, får jo bare dødstrege NVMer uten PLP. Er mye raskere å bare bruke iSCSI på NVMer med PLP.
Cursio Skrevet 23. mai Skrevet 23. mai Apropos Doom så har jeg en kode til Doom: The Dark Ages Premium Edition som fulgte med 5070 Ti TUF OC-kortet jeg kjøpte. Jeg kommer ikke til å spille det selv, ta gjerne kontakt på PM om noen er interessert i den koden til en god pris. 1
Javisst Skrevet 23. mai Skrevet 23. mai Holder på å planlegge nybygg. Tenkte å begi meg ut på 4K-spilling. Opprinnelig plan var å anskaffe 9070 XT. Prisen på dette er nå nede i 9290,-. Jeg ser nå at Inno3D GeForce RTX 5080 X3 HDMI 3xDP 16GB kan fås til 13490,-. Er ytelseshoppet fra 9070 XT og opp til 5080 verdt 4200,- i deres øyne?
siDDis Skrevet 23. mai Skrevet 23. mai Er Path Tracing ytelse viktig for deg? Da velger du Nvidia. Om ikke, så får du mest for pengene med AMD
V4_Rusty Skrevet 23. mai Skrevet 23. mai 2 hours ago, Javisst said: Er ytelseshoppet fra 9070 XT og opp til 5080 verdt 4200,- i deres øyne? Jeg hadde personlig valgt Nvidia. 5080en har bedre raytracing of upscaling for 4k gaming. Du kan også få mye mer ytelse ut av 5080en hvis du overclocker den. Det er snakk om at det skal komme en 5080 super medm er vram. Kan hende det er verdt å vente på den hvis det ikke er hastverk. 1
Rambo82 Skrevet 23. mai Skrevet 23. mai V4_Rusty skrev (4 timer siden): Jeg hadde personlig valgt Nvidia. 5080en har bedre raytracing of upscaling for 4k gaming. Du kan også få mye mer ytelse ut av 5080en hvis du overclocker den. Det er snakk om at det skal komme en 5080 super medm er vram. Kan hende det er verdt å vente på den hvis det ikke er hastverk. Ja men da snakker vi fort januar 2026 for 5080super tror jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå