Adrgha Skrevet 10. april Skrevet 10. april (endret) Komplett har nå MSI Gaming Trio og Suprim Liquid inne, begge til 40k. Er ikke Suprim LC i utgangspunktet et dyrere kort enn Gaming Trio? Endret 10. april av Adrgha
ATi9800Pro Skrevet 10. april Skrevet 10. april (endret) 1 hour ago, Adrgha said: Komplett har nå MSI Gaming Trio og Suprim Liquid inne, begge til 40k. Er ikke Suprim LC i utgangspunktet et dyrere kort enn Gaming Trio? Ja, det er det. Under 40k for vannkjøling er ikke en "dum" pris når man ser hva de andre går for, f.eks Astral... Endret 10. april av ATi9800Pro
simalarion Skrevet 10. april Forfatter Skrevet 10. april Suprim LC er den beste prisen Komplett har hatt
simalarion Skrevet 10. april Forfatter Skrevet 10. april Blir spennende å se fremmover om prisen holder seg, om ikke å kortene nå blir lagt ut en hel del billigere kommer det nok at ras av forespørlser om å få tilbake mellomlegget for de som har kjøpt allerede :), eller så er det bare å bruke den fantastiske angrefristen.
Pop Skrevet 10. april Skrevet 10. april 24 minutes ago, JarleGutt said: Det er 20% på Power nå.... Men de har vel ingen på lager? Og om de har noe på lager ser det ut til å være priset så man havner på samme pris som andre butikker når man trekker fra 20%. Som 5070 Ti til 15000, som altså blir 12000, det samme som enkelte andre... 1
Adrgha Skrevet 10. april Skrevet 10. april Proshop har samme kortet 500,- billigere. Bare 12 stk, riktig nok. 1
Mala Skrevet 10. april Skrevet 10. april JarleGutt skrev (1 time siden): Det er 20% på Power nå.... Allerede? Fikk ikke SMS denne gang.
Erwe Skrevet 10. april Skrevet 10. april Adrgha skrev (20 minutter siden): Proshop har samme kortet 500,- billigere. Bare 12 stk, riktig nok. Forskjellen er vel at på Multicom kan en faktisk få kjøpt dem uten å være heldig med F5’en. Det må jo roe seg snart der også vil jeg tro. 1
Peter Johansen Skrevet 10. april Skrevet 10. april (endret) Suprim LC-kortet er veldig bra, men skjønner ikke helt greia med vannkjølte grafikkort denne generasjon. Med mitt Gigabyte Aorus 5090-kort med undervolting ligger tempen ca mellom 55-64C. Kjøleribbene er veldig bra denne generasjonen. En undervolt på 9.25mV, og kortet booster opp til rundt ca. 2820-50mhz her. Man kan jo også overklokke til 3050-3100mhz, og et vannkjølt kort vil fremdeles vært svært stillegående, men man bruker bare mer strøm for minimal ytelsesforskjell. Endret 10. april av Peter Johansen
Erwe Skrevet 10. april Skrevet 10. april Multicom har også fått Suprim Liquid og PNY på lager. Men til over 42k blir de nok liggende.
simalarion Skrevet 10. april Forfatter Skrevet 10. april (endret) Peter Johansen skrev (10 minutter siden): Er veldig imponerert over kjøleribbene denne generasjonen. En undervolt på 9.25mV, og kortet mitt booster opp til rundt ca. 2820-50mhz. Da bruker kortet mye mindre strøm, vs. overklokke kortet til 3050-3100mhz for en minimal forskjell i fps. Deg jeg ikke forstår er hvorfor nVidia måtte klemme ut det de kunne ved å sette så høyt strøm forbruk ( eller, svaret er vell RtX 4090), du taper minimalt på undervolt å (min går maks til 540w nå men samme OC Clock). Tenker jeg går enda litt ned selv om jeg da ser at jeg mister 10-15 fps ved feks maks 450 W altså på lik linje med RTX 4090, men det var vell redd for at Raster skulle se altfor dårlig ut i forhold til RTX 4090 selvsagt. Måtte jo bruke gode gamle AfterBurner, noe endrer seg aldri, dette har jeg brukt siden jeg startet med hobbyen tror jeg Endret 10. april av simalarion
Adrgha Skrevet 10. april Skrevet 10. april I dag tok det faktisk 4 minutter før Proshop solgte ut de 12 Inno3D-kortene de hadde inne. Framskritt.
Peter Johansen Skrevet 10. april Skrevet 10. april simalarion skrev (10 minutter siden): Deg jeg ikke forstår er hvorfor nVidia måtte klemme ut det de kunne ved å sette så høyt strøm forbruk ( eller, svaret er vell RtX 4090), du taper minimalt på undervolt å (min går maks til 540w nå men samme OC Clock). Tenker jeg går enda litt ned selv om jeg da ser at jeg mister 10-15 fps ved feks maks 450 W altså på lik linje med RTX 4090, men det var vell redd for at Raster skulle se altfor dårlig ut i forhold til RTX 4090 selvsagt. Måtte jo bruke gode gamle AfterBurner, noe endrer seg aldri, dette har jeg brukt siden jeg startet med hobbyen tror jeg Ja, Nvidia har malt seg litt inn i et hjørne. Selv om neste generajon GPU-chip på 3nm blir mer strømeffektiv, så blir Nvidia nødt til å holde opp den veldige strømbruken, slik at generasjonsløftet i ytelse fra 5090 til 6090 skal se bra nok ut. Jeg har undervoltet alle mine grafikkort siden mitt 2080ti, det er jo veldig å enkelt å gjøre da. 1
Dr.Johnsen Skrevet 10. april Skrevet 10. april Ja da var det min tur dyrt men får kaste 4090'en på finn 🙂 2 1
Erwe Skrevet 10. april Skrevet 10. april Peter Johansen skrev (25 minutter siden): Suprim LC-kortet er veldig bra, men skjønner ikke helt greia med vannkjølte grafikkort denne generasjon. Spiller STALKER 2 med mitt Gigabyte Aorus 5090-kort med grafikken på maks, og kjører 0.9-9.25mV undervolt med en minimal ytelsesforskjell, og temperaturen ligger på 55-62C. Dette er med et stillegående vifteoppsett i kabinettet. Witcher 3 med mindre CPU-bottlenecking ligger kun par-tre celsius høyere. Kjøleribbene er veldig bra denne generasjonen. En undervolt på 9.25mV, og kortet mitt booster opp til rundt ca. 2820-50mhz. Man kan jo også overklokke til 3050-3100mhz, og Suprim LC vil fremdeles vært svært stillegående, men man bruker bare mer strøm for minimal ytelsesforskjell. Jeg ser signifikant forskjell på Suprim LC vs Inno3D kortet. Suprimen holdt 60C ved 600W, riktignok med radiatoren på utsida av kabinettet (midlertidig). Inno3D ligger mellom 70-74C. I dual 5090 er det oppe i 80C.
Rambo82 Skrevet 10. april Skrevet 10. april Kom endelig idag. For ett beist. Har ett 4080super om noen vil kjøpe . 2
Nizzen Skrevet 10. april Skrevet 10. april 2 hours ago, iClockWork said: Jeg ser ingen vits i å kjøpe noe over 5070 ti Jeg ser ingen vits i å kjøpe noe under 5090 kunne jo ikkje nedgradere fra 4090... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå