Gå til innhold

Alvorlig feil på elbil - hvor vanlig er det?

Mercruiser

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hanhijnn skrev (På 6.10.2025 den 12.02):

Det jeg finner mest utrolig er at folk hevder at en eldre herre som sitter overskrevs over midtkonsollen kan greie å holde presset på gasspedalen konstant over en såpass lang tid mens bilen skyter fart, kræsjer hardt, og fyker gjennom veggen. Jeg hadde neppe greid det, men han må ha vært en særdeles sterk og målbevisst kar. Du syns dette høres plausibelt ut?

Jeg har sett video fra rekonstruksjon med identisk bil og fører med ca. samme kroppsbygning, cenarioet som er skissert stemmer eksakt med det som skjedde ved rekonstruksjonen. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Leo_ skrev (7 minutter siden):

Jeg har sett video fra rekonstruksjon med identisk bil og fører med ca. samme kroppsbygning, cenarioet som er skissert stemmer eksakt med det som skjedde ved rekonstruksjonen. 

Og der satt en eldre herre overskrevs over midtkonsollen mens han holdt presset på gasspedalen konstant mens bilen skøyt fart, kræsjet hardt, og føyk gjennom murveggen? Utrolig hva man kan få pensjonister til å gjøre nå til dags. 😅

Det er nok mulig, men for meg så høres det en smule usannsynlig ut.

Endret av Hanhijnn
  • Liker 2
Skrevet

Det var på flatmark på ei flystripe i Norge. Det satt i tillegg en i baksetet med innkoblet nødstopp for sikkerhet. Så ja, det var ekstremt nærme de faktiske forhold og gir et ekstremt plausibelt videobevis for det som skjedde. 

Skrevet
Leo_ skrev (30 minutter siden):

Det var på flatmark på ei flystripe i Norge. Det satt i tillegg en i baksetet med innkoblet nødstopp for sikkerhet. Så ja, det var ekstremt nærme de faktiske forhold og gir et ekstremt plausibelt videobevis for det som skjedde. 

Og det var 100% gasspådrag målt på systemet hele tiden? Hadde "sjåføren" gjort spesielle tiltak for å forberede seg til akselerasjonen for å klare å holde seg fast? Var sjåføren en gammel mann med hofteproblemer, eller en ung og sterk person?

Ble det påtruffet hindere som etterligner det som skal ha hendt i ulykken, i form av å treffe hindere på veien? Eller var dette bare flatmark og ingen "hopp" eller større ujevnheter under turen? Jeg tenker på de kanter som vedkommende i saken må ha truffet på på sin vei frem til muren vedkommende brøyt gjennom?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...