Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

diesel dyser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

SVJV er det helt forskjellige dyser, men mulig noen varianter bruker like dyser.

Det kommer og an på hvilken Euro-versjon, med fast eller variabel turbo.

Men i all hovedsak bør du se etter dyser til akkurat din versjon. 

Sjekket med Eurodel og Autodoc for priser?

  • 2 uker senere...
Skrevet

Avhengig av motortype så er det en vanlig modifikasjon, men du må bytte alle 4.
Har også lest at man ikke behøver mapping og at det er en direkte bolt on, men usikker på om dette stemmer.

Skrevet

Har dysen 2 pins kontakt må den ikke kodes

har dysen 3 pins kontakt må den kodes 

 

dette  er bare noe jeg har blitt fortalt av andre mekanikere og ikke sikkert det er noe fasit, men det har vært riktig i alle mine tilfeller hvertfall 

Skrevet
MAtroxX skrev (49 minutter siden):

Har dysen 2 pins kontakt må den ikke kodes

har dysen 3 pins kontakt må den kodes 

 

dette  er bare noe jeg har blitt fortalt av andre mekanikere og ikke sikkert det er noe fasit, men det har vært riktig i alle mine tilfeller hvertfall 

Det kan stemme. Iallefall siden DPF ble standard har både 2,0 og 1,6 dieslene til Ford/PSA hatt dyser som skal settes opp med å registrere koden på dysen.

Dette er kun for finjustering. Motoren vil starte og gå noenlunde greit uten denne finjusteringen, men det er en forbedring med å registrere dysene i ECU.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...