Gå til innhold

Beste 75"+ med 120Hz

Anbefalte innlegg

On 4.8.2024 at 7:17 PM, OC-Freak said:

Det betyr vel at konkurransen i markedet virker og at det ikke er noe soleklart "beste kjøp". 😉

Selv hadde jeg kun vurdert OLED eller miniled.

Hadde jeg hatt uendelig med penger hadde jeg kjøpt sony toppmodell. Best, og dyrest.

Men kompromissene blir vel LG c3 OLED eller en TCL miniled når lommeboka bestemmer. Hisense miniled er også bra når det er på tilbud, men dårlig OS, så ville nok hatt en chromecast/apple TV/nvidia shield i tillegg.

Helt enig med dette. En LG OLED eller TCL miniled er veien å gå for de fleste med verdi for pengene i tankene. Sony er oftest best, men også dyrest.

Endret av Slaps
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Slaps skrev (22 timer siden):

Må innrømme at de TVene du har linket er lavpris/budsjett-modeller, de har jeg ikke oversikt over forskjellene på. De er såpass low-end at anmeldere ikke får dem inn til å skrive om dem heller.

Etter min erfaring så er bildet fortsatt mer enn godt nok for de fleste, men det er som regel hastigheten på navigering i menyer, smart TV funksjoner osv som er tregt og irriterende. Tar 0,5 sekunder eller noe slikt før de reagerer av og til. Noe som er veldig irrierende når man selv er vant til at det skjer med en gang.

Trulss skrev (15 timer siden):

Jeg så et fotografi av en TCLs om viste en gammel friends-episode, og det så veldig dårlig ut sammenlignet med skjermen som sto ved siden av. Bildet skullel illustrere hva oppskallering betydde i praksis. 

Som sagt er ikke dette noe jeg har sjekket ut selv. Men siden jeg ser mest vanlige fjernsynssendinger vil det være av betydning om jeg skulle byttet ut oleden.

Som regel så ønsker de å vise TVen de vil selge best mulig, og skrur ting fælt på den de ikke vil selge. Kjøpte for noen år siden den billigste LG TVen jeg fant som skjerm til ett hobbyrom, ventet lenge på at den skulle komme ned i laveste pris igjen, som var 49" for 4000,-.

Satt på Netflix nå den innebygde smart TV funksjonen for å sjekke kvaliteten, og det var helt horribelt ut av esken, snakker vannmalerikvalitet hvor fargene ble smeltet sammen. Satt over til Film modus så ble det mer en ok nok for bruken, og en kvalitet de fleste kan leve med også i stua. Det lille jeg har sett av oppskaleringe på den så er det også ok.

Selv på min Sony A95K, så ser uansett ikke DVD bra ut, da det uansett er dårlig utgangspunkt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...