Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Uten fastlege, hvilke alternativer har jeg?


Gjest a1309...358

Anbefalte innlegg

Gjest a1309...358 skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke lyst å klage, det er mange som står i min situasjon i byen da det er massiv mangel på leger. 

Og legen som jeg nå har fått som vikar har egentlig blitt pensjonert men har fått unntak pga situasjonen. 

Tenker han er bedre enn ingen.

Anonymous poster hash: a1309...358

Kanskje de tar til vettet hvis du klager. Bedre det kontra å gjøre ingenting, verdt et forsøk for å se hva som skjer. Hadde dette skjedd meg så hadde jeg blitt temmelig kvass tror jeg og truet med klaging helt opp til fylkesmannen vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde endelig fått en fastlege som var veldig dyktig, og som var der da det virkelig gjaldt. Hun var flink til å informere samtidig med at hun fikk jobben gjort, og møtte alltid godt forberedt.

En kveld tikker det inn en melding fra helsenorge. Jeg åpner den, og det står at fastlegen min har sluttet. Jeg har blitt tildelt vikaren, som jeg ikke synes er flink og ikke har så god kjemi med. Vikaren er ikke spesialist i almenmedisin, det tar jo noen år å bli det. Jeg har også hatt noen ublide møter med andre vikarer, så jeg vet forskjellen på en god og dårlig lege.

De andre fastlegene på legesenteret har ca. 100 på venteliste og er rundt 65 år.

Det er 36 fastleger i kommunen fordelt på 46 933 personer.

Hvis det private helsevesenet koster omtrent det samme, så tja, jeg har begynt å vurdere det.

Endret av Subara
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...