Gå til innhold

Sea of Thieves toppet nedlastingslista på PlayStation 5 i april


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ganske gøy spill! Litt delt på at det er session based men virker ganske ok. Men det som er morsomt er at man blir tvunget til å signere opp til xbox konto. Man kan ikke spille det uten. Det er ok for meg, tok 30 sekunder. Men det for jo den gjengen som hyll gren over helldivers til å se ut som noen hyklerske grinunger. Som de er, men mått flire litt når jeg så dette etter alt dramaet. Sony er store og skumle men ikke Microsoft? The cope!!😆😆
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Djz skrev (13 minutter siden):

Ganske gøy spill! Litt delt på at det er session based men virker ganske ok. Men det som er morsomt er at man blir tvunget til å signere opp til xbox konto. Man kan ikke spille det uten. Det er ok for meg, tok 30 sekunder. Men det for jo den gjengen som hyll gren over helldivers til å se ut som noen hyklerske grinunger. Som de er, men mått flire litt når jeg så dette etter alt dramaet. Sony er store og skumle men ikke Microsoft? The cope!!😆😆

Det har vel vært krav til Xbox konto fra dag 1 på Sea of Thieves tipper jeg. Helldivers 2 så ble det vel lagt til  lenge etter at det var sluppet, og da ville også enkelte som har kjøpt spillet ikke få spilt, da de ikke har mulighet til PS konto i sine land eller noe slikt.

De fleste spill i dag krever en eller annen form for konto (eller 2) ett sted for å få spilt. Er nok noe man må lære seg å godta dessverre. Men en enklere enn å måtte ta vare på serienummer som i gamle dager, men kjedelig når man ikke får spilt det man har betalt for lenger.

Lenke til kommentar
AndersT2 skrev:
Djz skrev (13 minutter siden):

Ganske gøy spill! Litt delt på at det er session based men virker ganske ok. Men det som er morsomt er at man blir tvunget til å signere opp til xbox konto. Man kan ikke spille det uten. Det er ok for meg, tok 30 sekunder. Men det for jo den gjengen som hyll gren over helldivers til å se ut som noen hyklerske grinunger. Som de er, men mått flire litt når jeg så dette etter alt dramaet. Sony er store og skumle men ikke Microsoft? The cope!!😆😆

Det har vel vært krav til Xbox konto fra dag 1 på Sea of Thieves tipper jeg. Helldivers 2 så ble det vel lagt til  lenge etter at det var sluppet, og da ville også enkelte som har kjøpt spillet ikke få spilt, da de ikke har mulighet til PS konto i sine land eller noe slikt.

De fleste spill i dag krever en eller annen form for konto (eller 2) ett sted for å få spilt. Er nok noe man må lære seg å godta dessverre. Men en enklere enn å måtte ta vare på serienummer som i gamle dager, men kjedelig når man ikke får spilt det man har betalt for lenger.

Ja sant det, mer prinsipielt for meg egentlig. Stå sammen mot sony men ik MS er bare døfødt. Jeg er ellers enig med deg. Det er jo tåpelig hele opplegget uansett hvem som krever det. Det sto jo skrevet når man kjøpte helldivers at dette ville bli krav så at man ikke gidder å lese er jo ikke alle andre sin feil. Alt i alt skulle dette aldri vært krav noe sted. Men måtte påpeke hvor dobbelt moralsk enkelte folk er. Har ikke noenting med sikkerhet å gjøre, bare ren å skjær fanboy oppførsel.
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Djz skrev (13 timer siden):

Ganske gøy spill! Litt delt på at det er session based men virker ganske ok. Men det som er morsomt er at man blir tvunget til å signere opp til xbox konto. Man kan ikke spille det uten. Det er ok for meg, tok 30 sekunder. Men det for jo den gjengen som hyll gren over helldivers til å se ut som noen hyklerske grinunger. Som de er, men mått flire litt når jeg så dette etter alt dramaet. Sony er store og skumle men ikke Microsoft? The cope!!😆😆

We won, so suck it! 🥳

Lenke til kommentar
Whackedorange skrev (På 10.5.2024 den 7:01 PM):

Det som er litt morsomt eller tragisk er att enkelte fanboys påstår att Xbox ikke hadde gode spill men når dem kommer over på deres plattform så går de rett til topps

Jeg står for dette fortsatt. Xbox har og har alltid hatt NOEN gode spill. Men totalt sett har Xbox ikke vært i nærheten av å synes i bakspeilet på Sony sin portefølje engang. Før disse spillene kom til Playstation var det bokstavelig talt 6 titler jeg misunnet Xbox. Nå er det 2 igjen (Ori-spillene og Sunset Overdrive (som Sony nå eier)).

Jeg er ikke prinsipielt imot Xbox. De har bare aldri vist meg noen spesielt stor grunn for å "hoppe over". De har alltid stolt for mye på Halo, Gears og Forza. Sistnevnte er verken bedre eller dårligere enn Gran Turismo, Gears var aldri min type spill, og Halo skjønner jeg ikke hvorfor er/var så populært. Det Starfield som jeg så for meg i hodet var et latterlig godt spill, men resultatet var ikke nært å leve opp til det. Da synes jeg No Man's Sky lykkes bedre, i alle fall etterhvert.

Men nå skal jeg bare glede meg over at Grounded, Pentiment, Sea of Thieves og Hi-Fi Rush ikke lenger trenger å sitte fast på ønskelista mi. Og inntil Xbox klarer å bygge opp 10-20 andre titler jeg vil ha, så klarer jeg meg helt fint uten Ori og Sunset Overdrive. I mellomtiden tar jeg gjerne imot tips om spill som kan fylle ut nettopp den lista.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...