Gå til innhold

Åpent brev til UPS


Anbefalte innlegg

Jeg ser dere har drevet med pakkelevering siden tidenes morgen, men det skulle man jammen ikke tro slik dere holder på. Her et par ting som burde være lett å rette opp i.

Gi beskjed når dere regner med å levere.
Dette er veldig praktisk for alle. "Vi kommer onsdag mellom 0900 og 1300" for eksempel. Da passer jeg på å være hjemme. framfor sånn som det er nå hvor man i praksis må være fengslet i sitt eget hjem på ubestemt tid om man skal få den tjenesten man har betalt for. Det er ikke lenger som på 50-tallet hvor det alltid er noen hjemme og det er noe UPS etter hvert bør ta innover seg.  Fordelen med å si fra er at man sparer masse bry med at dere slipper å ha en bomtur og måtte frakte pakken til et utleveringssted i gokk og jeg slipper å ta fri fra jobben for å dra til gokk og hente en pakke jeg har betalt for å få levert på døra.

Porttelefon
Vet at dette er nymotens greier som kanskje krever ekstra kursing. Men når budet kommer tøffende i bilen sin og ikke skjønner hvordan en porttelefon fungerer eller har rotet bort koden jeg har sendt dere, så går det an å bare ringe og si "Hei, vi står utenfor med en pakke". Ikke som nå, bare slenga arma i været og frakte pakken til det nevnte utleveringsstedet i gokk.

Ikke lyv
Dette er en viktig en. Sist så hadde jeg hjemmekontor og ringeklokken er kjempehøy. Allikevel så kom det SMS om at jeg ikke var hjemme. Så da begynner man å lure. Har dere gitt opp å levere pakker til folk og heller frakter den rett til utleveringsstedet i gokk? Hvorfor gå den kostbare omveien med å ikke klare å levere pakker hjem til folk, liksom? 

Kommunikasjon
Jeg skjønner at dere lukker dere inne så mye som mulig slik at man ikke kan kontakte dere. Hva skulle dere ellers gjort? Ansette hundretusenvis av mennesker bare for å håndtere rasende kunder? Det er det jo ikke noe penger i. Men når man har fått beskjed om at pakka er levert i gokk og jeg ønsker at dere prøver hjemlevering igjen så bør man slippe å lage en konto hos UPS på de forferdelige web-sidene deres.  Synes det er urimelig å måtte legge inn en haug personopplysninger hos dere bare for å få pakka levert. Og kall meg fordomsfull, men om UPS er fullstendig inkompetente på kjernevirksomheten sin(levere pakker) så er det grunn til å mistenke at dere ikke er mye bedre på å håndtere personopplysninger.

Et lite lyspunkt er at dere sist hadde veldig skuffende resultater. Kanskje dere går konk og folk slipper å gå gjennom et lite helvete fordi man var så uheldig at nettbutikken bruker dere til å levere pakker? Man kan jo håpe. I mellomtiden har jeg tenkt å gjøre min skjerv for samfunnet. Om jeg i fremtiden bestiller noe fra en nettbutikk og det viser seg at UPS skal levere, så kommer jeg til å kansellere ordren og sørge for at nettbutikken får vite hvorfor.

Endret av uname -i
  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

UPS har gjort mye rart med leveringer til meg også, med ekstrabetalinger og annet rot.

DHL klarte nylig kunststykket å levere en pakke fra NL til meg på under en dag men satte den relativt store pakken (med en LTO tape streamer verdt 37 000) balanserende på det enslige bordet på toppen av postkassestativet mitt. Jeg var heldigvis hjemme og fikk tak i den før den blåste vekk eller ble stjålet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
uname -i skrev (1 time siden):

Ikke lyv
Dette er en viktig en. Sist så hadde jeg hjemmekontor og ringeklokken er kjempehøy. Allikevel så kom det SMS om at jeg ikke var hjemme. Så da begynner man å lure. Har dere gitt opp å levere pakker til folk og heller frakter den rett til utleveringsstedet i gokk? Hvorfor gå den kostbare omveien med å ikke klare å levere pakker hjem til folk, liksom?

Jeg er temmelig sikker på at de ikke gir sjåførene overtidsbetalt og de får alt for mange pakker å levere på en dag, jeg er sikker på at 90% av pakkene aldri en gang blir forsøkt levert en gang.
Jeg har fått 1....1!!! pakke levert til meg fra UPS direkte, noensinne, i hele mitt liv.

Alle disse aktørene, spesielt DHL og PostNord er ren søppel, de kan brenne i helvete! 
Vi kunder skulle ha gått for et massesøksmål, det er helt ekstremt hvor mye tid (penger) vi har brukt på å sitte hjemme for å motta en pakke og hver eneste gang så blir behandlet som dritt og løyet til.

Kun et fåtall selskaper jeg har god erfaring med her på østlandet, Bring, de leverer på kveldstid og tro det eller ei, de dukker alltid opp, hører du det UPS?
Jeg pleier å bruke Porterbuddy hos Komplett, funker greit.

 

  

uname -i skrev (1 time siden):

Et lite lyspunkt er at dere sist hadde veldig skuffende resultater. Kanskje dere går konk og folk slipper å gå gjennom et lite helvete fordi man var så uheldig at nettbutikken bruker dere til å levere pakker? Man kan jo håpe. I mellomtiden har jeg tenkt å gjøre min skjerv for samfunnet. Om jeg i fremtiden bestiller noe fra en nettbutikk og det viser seg at UPS skal levere, så kommer jeg til å kansellere ordren og sørge for at nettbutikken får vite hvorfor.

Samme her, jeg skjønner ikke hvorfor disse drittselskapene ikke er konk enda, det er ikke aktuelt å kjøpe produkter fra nettbutikker som bruker disse lenger.
PostNord f.eks får jeg angst av. Inkompetente apekatter.
Unnskyld, nå var jeg slem mot apekatter, jungeltelegrafen hadde gjort en bedre jobb.

Endret av Uderzo
  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Uderzo skrev (14 timer siden):

Jeg er temmelig sikker på at de ikke gir sjåførene overtidsbetalt og de får alt for mange pakker å levere på en dag, jeg er sikker på at 90% av pakkene aldri en gang blir forsøkt levert en gang.
Jeg har fått 1....1!!! pakke levert til meg fra UPS direkte, noensinne, i hele mitt liv.

Hvis de systematisk lyver om at de har forsøkt å levere pakker hjem til folk så er det jo per def svindel. UPS driver med svindel og burde være lett å dokumentere. TV2 hjelper deg eller noe sånt. 

En annen artig sak. Bestile sovesofa og UPS sendte SMS om jeg ville hente den på et utleveringssted eller frakte den til døra(som jeg spesifikt hadde betalt for).  For et spørsmål. Lurer på hva som hadde skjedd om jeg hadde glemte å svare. Slenge 50 kilo sovesofa på ryggen og gå 4 kvartaler gjennom Oslo Sentrum?

Lenke til kommentar

Satt på i en bil som ble påkjørt bakfra av en UPS-bil. UPS-sjåføren fortalte da til sjåføren i bilen jeg satt på i at det var policy i UPS at man ble sagt opp hvis man var skyld i krasj to ganger. Det var hans andre gang. Hjelper ikke akkurat på stressnivået til en sjåfør

Har forøvrig aldri hatt problemer med levering fra UPS.

Lenke til kommentar
uname -i skrev (2 timer siden):

Hvis de systematisk lyver om at de har forsøkt å levere pakker hjem til folk så er det jo per def svindel. UPS driver med svindel og burde være lett å dokumentere. TV2 hjelper deg eller noe sånt. 

En annen artig sak. Bestile sovesofa og UPS sendte SMS om jeg ville hente den på et utleveringssted eller frakte den til døra(som jeg spesifikt hadde betalt for).  For et spørsmål. Lurer på hva som hadde skjedd om jeg hadde glemte å svare. Slenge 50 kilo sovesofa på ryggen og gå 4 kvartaler gjennom Oslo Sentrum?

Fra mitt ståsted så fremstår det slik. De få gangene jeg har fått pakken levert når jeg har sittet hjemme og ventet, var et sjokk for systemet, det er svært uvanlig.
Det hender man ikke vet at en pakke blir sendt med en av disse drittselskapene og da velger jeg alltid disse pakkeboksene, hvis det tilbys, om jeg så må reise et stykke. Da slipper jeg alt styret og kan hente pakken når det passer meg, jeg vet hvor den er, jeg slipper å holdes som "gissel".

hahaha, utleveringssted for sofa, det hadde tatt seg ut. Det. forundrer meg ikke om det hadde skjedd, UPS hadde da blitt kvitt "problemet", det virker som disse pakkene bare er til bry for dem.

Lenke til kommentar
ketthors skrev (1 time siden):

Satt på i en bil som ble påkjørt bakfra av en UPS-bil. UPS-sjåføren fortalte da til sjåføren i bilen jeg satt på i at det var policy i UPS at man ble sagt opp hvis man var skyld i krasj to ganger. Det var hans andre gang. Hjelper ikke akkurat på stressnivået til en sjåfør

Har forøvrig aldri hatt problemer med levering fra UPS.

Forundrer meg ikke at de behandler sine ansatte som dritt heller.

Lenke til kommentar

Har inntrykk av at flere av disse pakkefirmene startet som rene business-to-business firmaer, og så har de lagt til levering til privatpersoner senere, uten at de har tatt inn over seg at det også betyr at folk ikke nødvendigvis er hjemme osv. 

De gambler nok også på at mottager vanligvis ikke har noe de skulle ha sagt i forhold til hvilken leverandør som blir brukt. En stor nok boikottaksjon er nok dessverre vanskelig å organisere, og har begrenset effekt på slike multinasjonale firmaer, dessverre. 

Lenke til kommentar

Ja, de er store multinasjonale selskaper, og som er blitt poengtert i tråden, ikke akkurat er så opptatt av å ha et bra rykte, så det er lite vi får gjort uten å unngå dem så langt det er mulig og klage til nettbutikker som bruker dem. For fokuset til disse selskapene er ikke på oss sluttbrukere.

Endret av Uderzo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...