Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Opplever at det kommer en vacumlyd ve side ved bremsing.  Rett ved oppstart,  lav fart.( må rygge litt før svinge ut på veien)  Det er ikke alltid. (Mest hvis bilen har stått i ro en dag ? ) Det gir seg fort. Var ikke noe feil på bremsesystem ved EU kontroll, jeg spurte spesifikt om dette da jeg satte den inn. Forslag? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk!. 

Nytt spm: hører en tikkelyd fra panelet ved rattet. Når bilen går på tomgang, etter å ha kjørt litt. Ser ingen bevegelser. Alle visere står i ro. Ujevn tikking.  Høres bare når du sitter inni bilen. Suzuki sx4 dette, 2008. Mye elektrisk ved den bilen fikk jeg høre

Lenke til kommentar

Hvor rask er denne tikkelyden, da? Et tikk i sekundet eller mindre/mer?

Det hender at ting utvider seg når de blir varmet opp, og hvis de er satt sammen av materialer med ulik utvidelseskoeffisient, så vil de ulike delene bevege seg i forhold til hverandre, og hvis det er litt friksjon med i bildet, så kan denne bevegelsen skje i rykk og napp, og da kan det oppstå en tikkelyd. Den vil gi seg når man har oppnådd termisk likevekt.

His du har lite å gjøre, så kan du jo se om lyden gir seg etter hvert.

Lenke til kommentar

Takk! Tikker ujevnt, tikktikk- tikk-tikk- Har god tid jeg. Ønsker god forklaring, du kom med en her, takker. Synes ikke det er så greit å "skru på musikk" for å overdøve lyder, vil finne forklaring først 😊 corollan min har jeg fått god peiling på , takket være dette forumet. Nå er det altså "ny" gammel bil, og nye lyder...

Lenke til kommentar
nebrewfoz skrev (11 minutter siden):

Hvor rask er denne tikkelyden, da? Et tikk i sekundet eller mindre/mer?

Det hender at ting utvider seg når de blir varmet opp, og hvis de er satt sammen av materialer med ulik utvidelseskoeffisient, så vil de ulike delene bevege seg i forhold til hverandre, og hvis det er litt friksjon med i bildet, så kan denne bevegelsen skje i rykk og napp, og da kan det oppstå en tikkelyd. Den vil gi seg når man har oppnådd termisk likevekt.

His du har lite å gjøre, så kan du jo se om lyden gir seg etter hvert.

Er raske, ujevnt, hvert/annenhvert sek muligens. Har også vært varmt vær/ sol på bilen noen ganger, og da tikking etter 1 km kjøring . 

Lenke til kommentar
Lærevillig skrev (5 timer siden):

Takk!. 

Nytt spm: hører en tikkelyd fra panelet ved rattet. Når bilen går på tomgang, etter å ha kjørt litt. Ser ingen bevegelser. Alle visere står i ro. Ujevn tikking.  Høres bare når du sitter inni bilen. Suzuki sx4 dette, 2008. Mye elektrisk ved den bilen fikk jeg høre

Kan være en actuator på clima annlegget som lager denne lyden

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...