Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Robotklipper: Ikke sløyfe signal


Anbefalte innlegg

Jeg tror summa sumarum jeg har vært utsatt for en serie uheldige omstendigheter, som kostet meg fem tusen spenn. For mcculloch roboten er i orden.

Dessverre gir ladestasjon ikke grønt lys. Bare de andre feilkoder lyser opp, men aldri det grønne. Jeg sjekket så kabelen med claes ohlsson tester, og fikk reparert to brudd. Deretter viste testeren at kabel var ok. Men ladestasjon viste ikke det. Da tenkte jeg det var den som var defekt. Kjøpte ny maskin, installerte og satte opp. Fikk så rødt lys på den nye.

Igjen sjekke kabel med tester, som viste ok. Men det gjorde ikke ladestasjon. Endte med omtrent å dra opp hele kabelen, og fant underveis flere punkter hvor isolasjon var dårlig. Men ikke dårligere enn at tester sa alt var ok. Etter jeg var rundt hele plenen, så fikk jeg grønt lys fra Jula tester.

Koblet på Mcculloch igjen, og den viste blankt. Dvs intet lys. Men klipperen suste rundt. Min konklusjon ble at det er den grønne lysdiode inni ladestasjon, som var defekt. For alle de andre lysene, blå, gul og rød virket fint. Faen så utgjort.

Da har jeg en straks fire år gammel rob 600 s til salgs. Den går billig! 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...