Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Kan man bli nektet arv når man er i NAV-systemet ?


Gjest afba7...e54

Anbefalte innlegg

Gjest afba7...e54

Min far truer med å gi all arv til mitt søsken, fordi jeg dessverre er i NAV-systemet. Ønsker meg vekk fra Nav men det har ikke vært lett. 
Håper og krysser alt for at det er lenge til arven enda men dette bekymrer meg. 

Anonymous poster hash: afba7...e54

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NAV har ingen betydning for arv, han kan ikke frata deg din pliktarv.

Det han derimot kan gjøre er å gi bort alt han eier i gave til din søster før han dør, da er det lite igjen å arve. Det er ikke alltid så lett hvis han sitter på eiendom fremfor kontanter men ikke umulig. 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest afba7...e54

Tror han først og fremst mener at det er pga Nav og da får man ikke mer der om man har andre midler. Vi har også fått litt forskudd på arv. De står på aksjefond under hans navn. 
Er det andre som har fått forskudd ? De har dessverre ikke barnebarn(enda)så vi får mer enn om det evt hadde vært barnebarn tilstede. 

Anonymous poster hash: afba7...e54

Lenke til kommentar

NAV legger seg ikke borti arv med mindre det er snakk om søknad om økonomisk sosialhjelp.

 

25 minutes ago, MrL said:

NAV har ingen betydning for arv, han kan ikke frata deg din pliktarv.

Det han derimot kan gjøre er å gi bort alt han eier i gave til din søster før han dør, da er det lite igjen å arve. Det er ikke alltid så lett hvis han sitter på eiendom fremfor kontanter men ikke umulig. 

Hvordan vet du at søsteren ikke er en bror?

image.png.63acc754f7fcc3239883a2ba8c116fd8.png

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
Gjest afba7...e54
BadCat skrev (14 minutter siden):

NAV legger seg ikke borti arv med mindre det er snakk om søknad om økonomisk sosialhjelp.

 

Hvordan vet du at søsteren ikke er en bror?

image.png.63acc754f7fcc3239883a2ba8c116fd8.png

Det er dessverre sosialhjelp i dette tilfellet. Prøver å komme meg over på AAP og ut av systemet for godt. Mildt sagt lei men har slitt med angst en periode. Er veldig klar for å bidra i samfunnet. Det har bare tatt litt (for lang)tid. 
 

Mitt søsken får litt mer i midler pga jeg har fått litt mer økonomisk hjelp tidligere i livet. 

Anonymous poster hash: afba7...e54

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...