Gå til innhold

Svar til en 'satanist' (?)


Anbefalte innlegg

Arnfinnius skrev (38 minutter siden):

når Han sa at dommen sørger vi for selv igjennom våre handlinger.

Ja det er greit å skylde på offeret i din verden ? Samtidig så er vi jo skapt i denne gudens bilde i følge din mytologi, så vi er som skaperen da, men det er ikke riktig det heller ? 

 

Arnfinnius skrev (39 minutter siden):

Gud har alltid vist en tålmodighet uten ende og grense med oss

Det er noe du har null grunnlag for å si, hva du tror er en ting, men det finnes intet grunnlag for å si at det er noe tålmodighet i å utføre et nesten fullstendig folkemord, med unntak av en familie.

 

Arnfinnius skrev (43 minutter siden):

ville hele universet vært en død skrotplass på nåværende tidspunkt.

Dette er ren fantasi, oppdiktet løgn og fanteri, du kan tro det, men det er alt det er, en tro uten noe som helst bevis. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
skaftetryne32 skrev (18 timer siden):

Ja det er greit å skylde på offeret i din verden ? Samtidig så er vi jo skapt i denne gudens bilde i følge din mytologi, så vi er som skaperen da, men det er ikke riktig det heller ? 

Full frihet under fullt ansvar er loven.

Mennesket er skapt i Guds bilde, men det vi valgte å avvike fra livets lov, som medførte at bevisstheten falt ned et nivå hvor vi identifiserte oss med en side av en dualisert opplevelse, noe som også er årsaken til opplevelsen av interessemotsetning.   Mennesket som Gud skapte var mann og kvinne, ikke menn og kvinner som identifiserte seg med sitt kjønn.

 

Det er noe du har null grunnlag for å si, hva du tror er en ting, men det finnes intet grunnlag for å si at det er noe tålmodighet i å utføre et nesten fullstendig folkemord, med unntak av en familie.

Vi drepte oss selv gjennom vår ignorans ovenfor livets natur, men Gud i sin godhet lot de mennesker overleve som hadde best mulighet til å begynne om, og legge grunnlaget for oss alle til gjenkomst i en verden som forstod livet bedre, men som vi ser har våre problemer igjen nådd et nivå hvor usikkerhet er påtrengende. Så som profetiene sier, Noahs dager er over oss igjen...

 

Dette er ren fantasi, oppdiktet løgn og fanteri, du kan tro det, men det er alt det er, en tro uten noe som helst bevis. 

Forfatteren Axel Jensen, som var en offentlig erklært ateist, fortalte i et intervju om en drøm han husket, hvor han møtte Gud. Axel sa " gå din vei, jeg tror ikke på deg."  Gud svarte  " Axel, Axel, du har alltid tatt feil du. Det er jeg som ikke tror på deg"  .....

 

Endret av Arnfinnius
forskjellig oppfatning av historikk i tråden. som jeg tar ansvar for ved å fjerne en kommentar.
Lenke til kommentar
Arnfinnius skrev (19 minutter siden):

Forfatteren Axel Jensen, som var en offentlig erklært ateist, fortalte i et intervju om en drøm han husket, hvor han møtte Gud. Axel sa " gå din vei, jeg tror ikke på deg."  Gud svarte  " Axel, Axel, du har alltid tatt feil du. Det er jeg som ikke tror på deg"  .....

Og du vet hva en drøm er ? 

Arnfinnius skrev (20 minutter siden):

Den meldingen du slettet før i dag

Nok en fantasi fra din side, jeg har ikke slettet noe, eller skrevet noe.

 

Arnfinnius skrev (22 minutter siden):

du skulle drikke mer av den vinen der...

Er dette et uttrykk du prøver å popularisere ? Drikke noe som helst av alkohol fører sjelden til noe positivt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (16 timer siden):

Og du vet hva en drøm er ? 

Nok en fantasi fra din side, jeg har ikke slettet noe, eller skrevet noe.

Jeg tar det som en misoppfatning fra min side, og har derfor fjernet den kommentaren om slettet innhold.

Er dette et uttrykk du prøver å popularisere ? Drikke noe som helst av alkohol fører sjelden til noe positivt. 

Din kommentar om helse og alkohol, samtykker jeg til.

Jeg foreslår at vi avslutter diskusjonen mellom oss nå.

 

Lenke til kommentar
Arnfinnius skrev (56 minutter siden):

Jeg foreslår at vi avslutter diskusjonen mellom oss nå.

Hvilken diskusjon ? Du har stort sett kommet med kjipe holdninger og påstander uten bevis. I en tråd som startet med stygge fordommer mot satanister har du ikke bidratt stort i den retning heller, sannheten er at de som faktisk tror på satan er stort sett følgere av abrahamittiske religioner, og de filosofiske satanistene er bare humanister med en maskot. 

 

 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (4 timer siden):

Hvilken diskusjon ? Du har stort sett kommet med kjipe holdninger og påstander uten bevis. I en tråd som startet med stygge fordommer mot satanister har du ikke bidratt stort i den retning heller, sannheten er at de som faktisk tror på satan er stort sett følgere av abrahamittiske religioner, og de filosofiske satanistene er bare humanister med en maskot. 

 

 

De som tror på den ene Gud, tror bare på Ham.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Arnfinnius skrev (15 minutter siden):

De som tror på den ene Gud, tror bare på Ham

Noen av de tror også på satan, noen mener satan er på nivå med guden som du bare kaller gud, om de tror på ene gud eller den andre er ikke noe jeg skal blande meg inn i, men det er de som tror på de abrahamittiske gudene tror altså også på satan den ene eller den andre gud. Humanister har bare en maskot, som kristne har gjort meget populær de siste årene. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Tussi skrev (5 timer siden):

Kristne tror jo at Satan eksisterer også, men liker han ikke 

Kristne er oppmerksomme på satans eksistens og den prøvelse og fare han representerer for oss, men de tror ikke på ham.

Troens kraft er på Gud alene. Nå er det jp likevel slik at tro blander seg med tvil for de fleste av oss, som vi jo også kan iakta med disiplene under Jesu arrestasjon, da troen til disiplene vakler, men som vi kan se følger de Jesus siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (5 timer siden):

Noen av de tror også på satan, noen mener satan er på nivå med guden som du bare kaller gud, om de tror på ene gud eller den andre er ikke noe jeg skal blande meg inn i, men det er de som tror på de abrahamittiske gudene tror altså også på satan den ene eller den andre gud. Humanister har bare en maskot, som kristne har gjort meget populær de siste årene. 

Du har feiloppfattet læren.

Bud 1. Du skal ikke ha andre guder enn Meg.

Dette betyr enkelt at det ikke eksisterer andre guder enn en.

Altså en samlende , altomfattende Gud, en intelligens som er er altomfattende.

I vårt Fader vårs siste del " makten og æren er Din" , gjentar dette poeng.

satan står ikke over mennesket, men tvertimot under, det til tross for at han er eldre. Mennesker kan likevel redusere seg selv til å frykte ham, og la han kontrollere dem . En Kristen som er fast i sin tro, frykter derimot Gud alene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (5 timer siden):

Noen av de tror også på satan, noen mener satan er på nivå med guden som du bare kaller gud, om de tror på ene gud eller den andre er ikke noe jeg skal blande meg inn i, men det er de som tror på de abrahamittiske gudene tror altså også på satan den ene eller den andre gud. Humanister har bare en maskot, som kristne har gjort meget populær de siste årene. 

Tror de at Satan er like mektig som Gud er de dualister ikke monoteister og derfor strengt tatt ikke kristne men mer a la de gamle iranske religionene. Ikke at det ikke har vært overlapp, det går tilbake til 2. tempel perioden i alle fall.

Lenke til kommentar
Arnfinnius skrev (Akkurat nå):

Du har feiloppfattet læren.

Bud 1. Du skal ikke ha andre guder enn Meg.

Dette betyr enkelt at det ikke eksisterer andre guder enn en.

Altså en samlende , altomfattende Gud, en intelligens som er er altomfattende.

I vårt Fader vårs siste del " makten og æren er Din" , gjentar dette poeng.

satan står ikke over mennesket, men tvertimot under, det til tross for at han er eldre. Mennesker kan likevel redusere seg selv til å frykte ham, og la han kontrollere dem . En Kristen som er fast i sin tro, frykter derimot Gud alene.

Det trenger ikke å bety at det ikke finnes andre guder, men kan også bety at man ikke skal dyrke andre guder.

I sin tidlige form, før 2. tempel perioden i alle fall, var jødedommen mer henoteistisk enn monoteistisk.

Betydningen kan sies å fortsette å være den jeg beskrev også etter overgang til monoteisme da de andre gudene fortsatt var virkelige men ikke guder, demoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Entern skrev (6 timer siden):

Det trenger ikke å bety at det ikke finnes andre guder, men kan også bety at man ikke skal dyrke andre guder.

I sin tidlige form, før 2. tempel perioden i alle fall, var jødedommen mer henoteistisk enn monoteistisk.

Betydningen kan sies å fortsette å være den jeg beskrev også etter overgang til monoteisme da de andre gudene fortsatt var virkelige men ikke guder, demoner.

Det som er den umiddelbare konsekvens når noen holder seg med flere "guder", er et skifte av perspektiv fra det hele til det underliggende. De flere guder settes i stort på samme nivå som deg selv, og vi kan snakke om de som da ulike krefter og kvaliteter , men det sentrale er at vi da ikke lenger tror på en Gud, for det finnes bare en.

Om en av min kropps mikro organsismer hadde et begrep om den helhet den var en del av, ville et flerbegrep bare drive den til å forsöke å oppnå kontroll over denne flerhet, siden den da ville forstå bare seg selv som den ultimate helhet, mens den angst som vekkes av dens utilstrekkelige evne til å oppnå en slik kontroll, som driver den til hva vi kan se i vår mennesklige verden for tiden, framdriften av powers som forsøker å betvinge hverandre med alle tenklige midler.

Gud er fredens symbol for oss, det er følgelig bare en Gud.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...