Gå til innhold

Belønning av gode svar


Anbefalte innlegg

Hei.

jeg har nettopp fått god hjelp her på diskusjon.no for et teknisk problem jeg hadde og ønsker å vise at jeg setter pris på dette.

Nederst til høyre under innlegg kan velge å legge til et hjerte eller en lyspære.

Hva betyr det for en som poster noe å få det ene eller det andre. 

Hva er forskjellen?

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
SAJensen skrev (2 timer siden):

Hei.

jeg har nettopp fått god hjelp her på diskusjon.no for et teknisk problem jeg hadde og ønsker å vise at jeg setter pris på dette.

Nederst til høyre under innlegg kan velge å legge til et hjerte eller en lyspære.

Hva betyr det for en som poster noe å få det ene eller det andre. 

Hva er forskjellen?

Slik jeg har forstått det kan lyspæren brukes på innlegg du tenker er opplysende og informative. Hjertet er jeg mer usikker på. Jeg har brukt det for å "vise omtanke", altså hvis noen f.eks. skriver at de har det vanskelig, så kan jeg finne på å klikke på det hjertet. 

Det er vel i grunnen ingen "fasit" for når det passer å bruke de forskjellige.

Så kan jeg bare snakke for meg selv, men for min del betyr det ingenting om innlegget mitt får noen respons av den ene eller andre sorten. 

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Det er nok opp til hver enkelt hvordan man vil bruke og tolke dette. Alle tre reaksjonene gir et poeng i det som kalles nettsamfunnsomdømme. Jeg bruker lyspæren på alt jeg syns er opplysende og som lærer meg noe. Hjertet på alt jeg digger og blir glad for/av å lese, og for å vise omsorg. Og tommel opp på det jeg er enig i. Men disse flyter ofte litt i hverandre også, og jeg liker hjerter så da blir det ofte et hjerte om jeg ikke klarer å bestemme meg for hvilken av reaksjonene som passer best. Gjør som du selv liker og syns er best 😊👍

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...