Gå til innhold

Veggboks for Cat6 kabel MED innvendig endekontakt?


Anbefalte innlegg

Lurer på om det finnes veggbokser for Cat6 hvor man kan trekke en hel kabel (uten at man må fjerne endekontakten) og hvor man kan koble denne direkte bak på en veggboks for så at man kan koble en ny cat6 kabel i veggboksen, Altså at veggboksen blir et slags skjøtestykke hvor to kabler kan kobles?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
TCW83 skrev (11 minutter siden):

Lurer på om det finnes veggbokser for Cat6 hvor man kan trekke en hel kabel (uten at man må fjerne endekontakten) og hvor man kan koble denne direkte bak på en veggboks for så at man kan koble en ny cat6 kabel i veggboksen, Altså at veggboksen blir et slags skjøtestykke hvor to kabler kan kobles?

Det tviler jeg på, hvorfor skal du ha det anyway? Er jo gjort på 1..2..3 og presse de kablene inn i sporene på kontakten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (1 minutt siden):

Det tviler jeg på, hvorfor skal du ha det anyway? Er jo gjort på 1..2..3 og presse de kablene inn i sporene på kontakten.

Det har du nok rett i, men har ikke utstyret, så tenke på om det var like greit å gå for noe a la det på bildet, bare fra norsk butikk (bilde fra ebay).

cat6.png

Lenke til kommentar
TCW83 skrev (7 minutter siden):

Det har du nok rett i, men har ikke utstyret, så tenke på om det var like greit å gå for noe a la det på bildet, bare fra norsk butikk (bilde fra ebay).

cat6.png

Om du finner slike løse "Keystones" så kan du nok fikse noe ja, jeg har selv 4x keystones som passer inn i elko ramme her, tror jeg fant alt på ebay engang i tiden, men de "Keystone" jeg har er med sånn spor som man presser kablene inn i.

Lenke til kommentar

Å trekke ferdigterminerte CAT-kabler gjennom rør må jo være et h**vete.

Har man tenkt til å "jukse" og legge kabelen åpent, men så snike den inn i en veggboks i hver ende, så ser det jo ikke ut i måneskinn.

Instruksjonsvideoer for å terminere keystone "hunnkontakt" på CAT:

Spoiler

 

 

Endret av Simen1
  • Liker 3
Lenke til kommentar
TCW83 skrev (7 minutter siden):

Tror dere denne kan kobles direkte bak på en elko boks? https://www.avxperten.no/keystone/keystone-modul-samleled-deltaco.asp

Det står at den har keystone, altså standard formfaktor for å sette inn i en passende ramme og deksel. F.eks denne fra Elko.

Fortsatt: Hvorfor? Det må jo være utrolig unødvendig å plages med å dra en ferdig plugget kabel gjennom trekkerør. Mye raskere og bedre å bare sette på en hunnkontakt (keystone) på kabelen. Friheten til å kutte kabelen til perfekt lengde er jo også en viktig ting. Kjøper du ferdige lengder får du fort problemer med overskudd som du må gjemme unna et eller annet sted.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...