Gå til innhold

502 alvorlige elsparkesykkel-ulykker: Vil ha hjelmpåbud


Anbefalte innlegg

Iki skrev (1 time siden):

Politiet? Eller dem som har lest set opp rundt loven?

Blir noen tusenlapper i bot da.

Grunnen til lovene vi får nå er vel at brukerne ikke engang klarte å la være med fyllekjøring, så da måtte dem innføre flere lover.

Folk bryr seg ikke.

Selv dem som blir tatt en eller flere ganger fortsetter å bryte loven.

Hva skal man gjøre da?

Har det noen gang blitt utstedt bøter på 6km/t-loven? I så fall tipper jeg en ulykke var involvert eller det var en ekstrem straff?

Fyllekjøring har blitt bedre etter det ble ulovlig, for den er forståelig og enklere å holde. Alle vet når de har drukket, og det er ingen gråsone der. 

Hva man skal gjøre? Droppe akkurat den regelen. Heller tydeliggjøre hierarkiet og at man må vise hensyn til mykere trafikanter. Da kan man dømme og bøtelegge ekstreme situasjoner uten å gjøre 90% syklister til  lovbrytere fordi de passerer 6 km/t på et tomt fortau.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nimrad skrev (54 minutter siden):

Hva man skal gjøre? Droppe akkurat den regelen. Heller tydeliggjøre hierarkiet og at man må vise hensyn til mykere trafikanter. Da kan man dømme og bøtelegge ekstreme situasjoner uten å gjøre 90% syklister til  lovbrytere fordi de passerer 6 km/t på et tomt fortau.

Med tanke på at "alle" sparkesykler har en "gå" modus som begrenser dem til 6 km/t så burde det være greit å iallefall holde dem innenfor regelverket.

Blir litt vanskeligere med tråsykkel da dem oftest ikke har speedometer.

Mulig man må starte å med påbudt speedometer på alle sykler, istedenfor hjelm?

Lenke til kommentar
Iki skrev (19 minutter siden):

Mulig man må starte å med påbudt speedometer på alle sykler, istedenfor hjelm?

Det blir urealistisk spør du meg. Og mye heller hjelmpåbud enn speedometerpåbud. Lettere å "ta" og sikrere også regner jeg med. Det er vel oftere syklisten det går galt med enn gående på et fortau.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (30 minutter siden):

Det blir urealistisk spør du meg. Og mye heller hjelmpåbud enn speedometerpåbud. Lettere å "ta" og sikrere også regner jeg med. Det er vel oftere syklisten det går galt med enn gående på et fortau.

Tja. Er vel ganske mye diskutert om det faktisk blir sikrere med hjelmpåbud.

Man skulle tro politikerne hadde noen ideer om hvordan loven skal følges når dem innføres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...