Gå til innhold

During i Subwoofer etter bytte av forsterker


Anbefalte innlegg

Var å hjelp min bror å bytte Receiver i dag.

Marantz til Marantz. Når vi satt på strømmen på anlegget igjen, forsterker fortsatt av, så kom den klassiske 50Hz duren i subwooferen.

Det var en liten klemskade på selve sub kabelen, la merke til det når vi demonterte, men ikke noe skade som skal ha noe å si, bare hull i isolasjon slik at man så skjermen.

Både gammel og ny forsterer er uten jordplugg på inntaket.

Testet å ta ut alt av andre komponenter ut av stikkontakten, inkludert forsterkeren, men suben ga fortsatt samme 50Hz dur.

Tok også signal kabelen ut av suben.

 

Noen som har en ide om hva som kan være feil?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Leo_ skrev (3 timer siden):

Min erfaring er at den vanligste feilen som gir støy er innvendig skade på signalkabel eller endeplugg. Kommer lyden med signalkabelen frakoblet subben?

Ja, kobler signal kabel vekk fra suben, og duringen var der fortsatt. Det var det første jeg testet.

Alt fungerte helt fint frem til vi tok strømmen og byttet selve forsterkeren.

Lenke til kommentar

Ved 50Hz/100Hz during i forsterker er det ofte enten likeretteren eller glattekondensator. En av alternativene gir 50Hz during, og det andre gir 100Hz. 

Husker ikke 100% sikkert her og nå hva som gir hva, men tenker jeg riktig bør 50Hz during være på grunn av feil med likeretteren, og 100Hz være på grunn av glattekondensator. Så sjekk først frekvensen på duringen, og så sjekk enten likeretteren, glattekondensatoren eller begge deler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...