Gå til innhold

Unge i Norge er mer ulykkelige enn noen gang


Anbefalte innlegg

Jeg husker jeg ble sablet ned og tråden ble stengt da jeg skrev at Norge har blitt et ordentlig drittland, men Norge er faktisk ille for veldig mange. Blant unge under 30 er Norge på 20 plass i lykke. Samtidig er vi på 7 plass dersom vi tar med alle aldre. Det betyr at de eldre er mange ganger så lykkelige som de unge, og at unge i Norge ligger svært dårlig an sammenlignet med før. Hvorfor snakkes det ikke om? Gruppen nordmenn under 30 er veldig høy, og fjerner vi den halvparten som får hjelp inn på boligmarkedet er nok andelen langt lavere enn topp 20. Basert på hvordan unge med dårlig økonomi i andre land har det hadde det ikke forbauset meg om vi hadde havnet nede på topp 40. https://www.nrk.no/norge/fns-lykkerapport-viser-at-noreg-er-lykkelege_-men-at-mange-unge-er-misnogde-1.16811390

Vi snakker om å la eldre få jobbe lenger selv om unge nyutdannede er arbeidsledige. Vi snakker om at det må fødes flere barn samtidig som de fleste som faktisk eier en bolig med mange rom er så gamle at barna har flyttet hjemmefra- pga prisene på familieboliger. Det henger ikke på greip. Hva mener dere bør gjøres?

Endret av majer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vell ikke så merkelig? De som er født før 1980 har hatt enorm velstandsvekst. De har fått tatt del i yrkeslivet når det var veldig lukrativt. Får gode pensjoner og har hatt enorm verdiøkning på bolig. Ting er veldig mye vanskeligere for de unge i dag. Men at det er blitt ett dritt land er en sterk overdrivelse. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke rart.

De som ble født på 60 tallet levde i en beskyttet atmosfære.
Faren min utdannet seg til polititjenestemann, da var utdanningen betalt.
Lønnen som en politimann var høy nok til at han kunne bygge en helt ny 250kvm stor bolig på det sentrale Østlandet.

Nå må dagens unge belage seg på noe som ligner et bøttekott

 

Krona er svak, arbeidsmarkedet er oversvømt av super billig arbeidskraft far Øst-Europa og mena
Man har mistet fordelene av vannkraften
Det er en negativ produktivitetsutvikling i arbeidslivet
Pensjonsalderen blir til stadig økt.

 

Det er en generell en meget svak utvikling i norsk økonomi som i første omgang går utover de i etableringsfasen.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...