Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Varsel for bruk av belte blinker og piper uten folk i setet! Peugeot 308sw 2009


Anbefalte innlegg

I min hjemsøkte Peugeot 308sw, så opplever jeg mye rare ting.. Det siste nå, eller - det har vært sånn hele tiden, men veldig av og på; er at uten folk i baksetene, og selv med setene "lagt ned" så piper og blinker varselet for manglende bruk av belte. Det er såååååå utrolig irriterende, og enerverende. Det hjelper ikke å bare sette beltet i låsen heller - det piper like gæærnt... Noen som har en ide om hvordan jeg kan få slått av denne dævelskapen, bortsett fra å ringe en prest å få en eksorsisme? Er det en sikring jeg kan nappe ut? En føler ett eller annet sted? 

Takknemlig for alle svar!

Frode

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde en 308sw fra 2009 før(nå spiker) med samme feil som du har.

Forsøkte ta sikringer og annet men fant ut(om jeg husker rett) at det gikk å ta ut ledningen til displayer i taket som viser om alle setene er koblet på. Om dette er rett medisin for din vet jeg ikke.

Og ja det er helt sykt irriterende pipelyd som kun gir seg etter 2 min. kontinuerlig kjøring over 30km/t.

Lenke til kommentar

@trikola Japp, det var jo det første som slo meg - "Awff, har jeg satt handleposen i setet igjen nå da" tenkte jeg irritert, men så jo brått at ikke bare var setene tomme, men alle tre var "lagt ned" for å få fullt bagasjerom... Så da er vi nok over på @Sombie69 sin løsning, om å ta noen ledninger... hadde bare pipingen gitt seg etter 2 minutter, så skulle jeg kanskje til og med klart å leve med det, men det gir seg aldri! Tenk deg en time på motorveien med konstat varelpiping fra seter det ikke sitter noen i! 😅

Nå har jo varmeapparatet tatt kvelden også (nytt innlegg skrives), så det spørs om ikke denne også blir spiker snart... men det er jo litt syd og da, siden bilen ikke har gått mer enn 65.000.... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om ryggstøttene overfører last på sensorene: kanskje støtte opp de nedlagte ryggstøttene litt i forkant slik at denne støtten overtar lasten - kommer jo an hvor sensorene sitter. I alle fall verdt et forsøk før man plukker ledninger.

Lenke til kommentar

Det mest vanlige er at det kommer skitt i eller sensoren i beltespennen ryker. 

Du kan bytte selve beltespennen, men det finnes også muligheter for å kode dette bort. 
Kjenner ikke til din bil spesifikt men du kan feks kontakte forhandleren og høre om de kan kode dette bort.

Lenke til kommentar

Min hadde gått 140k når jeg kastet inn håndklet. Da var det mye som startet å gå galt og måtte byttes. 

Delene(alle fjærer og dempere) ville utgjort mer kostnader enn bilen var verdt.

 

Motoren gikk fint da, den var det aldri noe tull med. Kjørt over 30k uten å fylle olje eller gi den noe kjærlighet. 

Om du skal kvitte deg med den tipper jeg du kan selge den som delebil da 65k ikke er noe for den motoren der.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...