Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

å tolke sluk i fra dusjkabinett


Anbefalte innlegg

Har flyttet på dusjkabinett, løftet opp røret fra dusjkabinett til sluk i gulv. Det har vært sakte gående vann i dusjkabinett sluk, og jeg flyttet på dusjkabinett, og løftet opp slange fra sluk i gulv, og når jeg bruker vannet, så virker alt som normalt, vannet går veldig raskt ned, når jeg setter tilbake rør i sluk i gulv, og flytter tilbake dusjkabinett, så er det i gammel standard, vannet går veldig sakte ned, og fylles heller i dusjkabinett med vann. 

Jeg ser det er vann i vannlåsen, og vet ikke hva som hindrer at vannet noen ganger går bra ned, og andre ganger (de fleste ganger) sakte. Får ikke inntrykk det er røret som er tett fra dusjkabinett til sluk i gulv. 

Erfaringer der ute?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
stamkunde skrev (35 minutter siden):

Får ikke inntrykk det er røret som er tett fra dusjkabinett til sluk i gulv.

Om jeg ikke har misforstått noe, så tyder jo alt nettopp på dette. Mener du at det går rask ned om du heller vann i sluket f.eks. fra en bøtte?

Noen ganger (eller vanligvis?) er jo røret fra dusjkabinett-karet en sånn trekkspill-slange som faktisk kan få en kink (*) (selve materialet er nokså tynn). Kan tenke meg at det skjer når du forskyver kabinettet.

(*) heter det ikke 'kink' når en slange stenges ved en skarp bøy?

Endret av trikola
Lenke til kommentar
trikola skrev (4 minutter siden):

Om jeg ikke har misforstått noe, så tyder jo alt nettopp på dette. Mener du at det går rask ned om du heller vann i sluket f.eks. fra en bøtte?

Noen ganger (eller vanligvis?) er jo røret fra dusjkabinett-karet en sånn trekkspill-slange som faktisk kan få en kink (*) (selve materialet er nokså tynn). Kan tenke meg at det skjer når du forskyver kabinettet.

(*) heter det ikke 'kink' når en slange stenges ved en skarp bøy?

jeg lot vannet renne i samme tempo fra dusjhodet. Da hadde jeg flyttet dusjkabinett fra post, til å lirke opp sluk lokket fra gulv, og løftet opp trekkspill røret fra vannlås i gulvet, og lot den hvile på kant av sluk i gulv uten å være tilknyttet i vannlås. Da prøvde jeg dusjen med dusjhodet med full kraft, all vannet rant ned i super fart, og ikke noe vann med igjen i dusjkabinett. 

Jeg putter tilbake vannlås i sluk, og trekkspill rør og lokk tilbake til gulvsluk, og prøver på nytt å ha full trøkk i dusj fra dusjhodet, da skjer det igjen, vannet fylles i dusjkabinett og igjen i en ikke fungerende stand. Dermed prøver jeg å forstå helheten hvorfor dette skjer. Da jeg flytter på dusjkabinett fra post og løfter opp lokk fra gulv til sluk, så er det oppsamlet vann i vannlås, og prøver å forstå om det har medvirkende årsak? jeg prøver også så langt det lar seg gjør å prøve å få et fall fra sluk i fra dusjkabinett til sluk i gulv. 

Dessuten da jeg tok ut vannlåsen før det igjen, så var ikke noe som skulle hindre at vannet ikke skulle gå ut. Den var åpen. 

 

Lenke til kommentar

Sikkert unødvendig å skrive det, men rekner med at du har passa på at sila i sluken ikkje er full i hår? Typisk vil du ha to slike siler, eine i sluken i botnen på dusjkabinettet og eit i sluken i golvet.

Det fyrste som slår meg i tillegg til det @trikola skriv om kink i avløpsrøret mellom dusjkabinettet og sluke i golvet er at avløpsrøret ditt kan også ha fått uheldig vinkel når du skyv dusjkabinettet på plass igjen slik at du har "motbakke" på avløpsrøret.

Lenke til kommentar

Jeg hadde akkurat samme greie hos meg, og fant ut at "trekkspillslangen" stakk så langt ned i koppen i sluket at den stod i bunn. Fikk tilpasset slik at det var litt klaring mellom munningen og bunnen slik at det fikk renne fritt, og da gikk det bedre.

Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
The Avatar skrev (43 minutter siden):

Sikkert unødvendig å skrive det, men rekner med at du har passa på at sila i sluken ikkje er full i hår? Typisk vil du ha to slike siler, eine i sluken i botnen på dusjkabinettet og eit i sluken i golvet.

Det fyrste som slår meg i tillegg til det @trikola skriv om kink i avløpsrøret mellom dusjkabinettet og sluke i golvet er at avløpsrøret ditt kan også ha fått uheldig vinkel når du skyv dusjkabinettet på plass igjen slik at du har "motbakke" på avløpsrøret.

"sila" i sluken på dusjkabinett er renset. Vannlåsen fra gulv var ikke tett. Men ser det som avansert om jeg skal trekke enda mer opp fra gulvet, det er iallfall fullt av vann der nå, og blir aldri overfull, at vannet går over gulvoverflaten. 

Vinkelen er bra slik jeg ser det under dusjkabinettet. 

Endret av stamkunde
Lenke til kommentar
1Dr.E skrev (36 minutter siden):

Jeg hadde akkurat samme greie hos meg, og fant ut at "trekkspillslangen" stakk så langt ned i koppen i sluket at den stod i bunn. Fikk tilpasset slik at det var litt klaring mellom munningen og bunnen slik at det fikk renne fritt, og da gikk det bedre.

ja, det var akkurat dette jeg tenkte som kunne være årsak til problemet, fordi tuten i fra trekkspillrøret er langt nede i vannlåsen at det virker som problematisk at vannet går fritt frem. Derfor tok jeg opp tuten fra vannet, og lot den være på overflaten, altså på kanten av sluket, og heller ikke det virket. Vannet fylles opp i dusjkabinett. 

Men det jeg prøver å forstå, hvorfor i alle dager, på "første forsøk" når jeg dro ut dusjkabinett, og løftet opp tuten i fra sluk i gulv, så fosset vannet ut fra dusjkabinett, og ble ingen vannansamling. Derfor tenkte jeg automatisk kanskje det var noe med vinkelen og fallet i trekkspillrøret som var årsak. 

Lenke til kommentar

jeg har igjen trukket ut dusjkabinett. Denne gang igjen løftet opp trekkspill røret opp fra i sluk i gulv som fult med vann i vannlås. Det jeg ser når jeg trekker opp trekkspill røret fra vannlås, men lar istedenfor vann renne "fritt" ut fra røret, er at dusjkabinett ikke fulles opp. Så problemet slik jeg ser det er at rør ikke kan være i vannlås vannet for da klarer ikke vannet raskt og fritt renne ut av seg selv. Jeg har også trukket helt ut trekkspill røret slik at røret ble lengre, for å få bedre sving i røret, og tillater at røret ligger mer langs gulvet. Da er det å få det til når jeg igjen skal flytte på dusjkabinett tilbake i posisjon, at røret ikke faller ned i vannet i vannlåsen på gulv. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...