Gå til innhold

[Løst] Malware skadelig!! Det kan ikke gå ann!! [Hjelp]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Tangent skrev (1 time siden):

Har du sjekket hele banen til nevnte skadelige fil? Har det samme programmet på 3 maskiner i huset, og aldri hatt problemer.

Du kan prøve å laste fila opp til Virustotal.com for ekstra sjekk...

Jeg har kun Malware på bærbare-pc'en ikke på noe andre maskiner. Forresten, hva mener du med "hele banen"? 🤔🤔 Det går også ann. 🙃👍

Endret av TheDarkSycamore - SCM
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
ketthors skrev (12 minutter siden):

All skadelig programvare kalles malware, som er en forkortelse for malicious software. Malwarebytes er en programvare for å fjerne malware

Oki, men jeg har aldri opplevd dette før, at en fil bruker Malware navnet. 🙄 Så det du sier at jeg kan trykt sette den i karantene? 🤔  Helt ærlig, så syns jeg det er ganske forvirrende, når antivirus programmet og en fil deler nesten samme navn. 😳

Endret av TheDarkSycamore - SCM
Lenke til kommentar
5 hours ago, TheDarkSycamore - SCM said:

Jeg har kun Malware på bærbare-pc'en ikke på noe andre maskiner. Forresten, hva mener du med "hele banen"? 🤔🤔 Det går også ann. 🙃👍

Med "hele banen" mener han trolig hele "adressen" til filen. Det som på bildet ditt begynner med "C.\USERS\FRODE\APPDAT..." og så videre.

H*n tenker trolig på om "adressen" tilsier at dette faktiskt er en fil som er en del av eller brukes av Malwarebytes, eller om "adressen" tilsier at dette er en fil som  tilhører noe helt annet, men som kanskje utgir seg for å være en del av Malwarebytes.

Lenke til kommentar
Gjest MKII skrev (2 minutter siden):

Med "hele banen" mener han trolig hele "adressen" til filen. Det som på bildet ditt begynner med "C.\USERS\FRODE\APPDAT..." og så videre.

H*n tenker trolig på om "adressen" tilsier at dette faktiskt er en fil som er en del av eller brukes av Malwarebytes, eller om "adressen" tilsier at dette er en fil som  tilhører noe helt annet, men som kanskje utgir seg for å være en del av Malwarebytes.

Oki, da skjønner jeg.

KT.thumb.png.c129b9ea3b1a90468e98c23afb04b025.png

Lenke til kommentar

Jeg er ingen ekspert, men hvis du ser på betegnelsen på malware'n/skadevaren, så ser ikke dette ut til å ha noe med Malwarebytes å gjøre. Men det er Malware/skadevare som "Ketthors" var inne på.

Og igjen uten å være ekspert: Å sette en fil i karanten skal være problemfritt. Det innebærer at filen sperres/blokkeres/"settes i fengsel" og isoleres og gjøres ubruklig. Men filen slettes ikke og man kan fjerne sperringen/blokkeringen/"slippe den ut av fengsel" senere hvis det viser seg at filen er viktig for et program, og det med sikkerthet viser seg at filen ikke er skadelig likevel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
Svein M skrev (14 minutter siden):

Jeg vet ikke, men jeg vil tro det går å sette den i karantene. Så får du heller ta den ut igjen om det skaper problemer for programmet.

Gjest MKII skrev (10 minutter siden):

Jeg er ingen ekspert, men hvis du ser på betegnelsen på malware'n/skadevaren, så ser ikke dette ut til å ha noe med Malwarebytes å gjøre. Men det er Malware/skadevare som "Ketthors" var inne på.

Og igjen uten å være ekspert: Å sette en fil i karanten skal være problemfritt. Det innebærer at filen sperres/blokkeres/"settes i fengsel" og isoleres og gjøres ubruklig. Men filen slettes ikke og man kan fjerne sperringen/blokkeringen/"slippe den ut av fengsel" senere hvis det viser seg at filen er viktig for et program, og det med sikkerthet viser seg at filen ikke er skadelig likevel.

Har alt sotet den i karantene. Nå vet jeg ikke hvordan man tar slikt ut av karantene da. Det har jeg aldri gjort. 🤔 Men når jeg leitet etter den kildefilen, så oppdaget jeg ekstremt mange andre mapper og filer, som er nesten identisk til det jeg har på pc'en, med masse rare navn. Også fant jeg en bilde av en dud, som jeg aldri har sett før. Det gjorde meg enda mer mistenksom. 🙄
 

 

Endret av TheDarkSycamore - SCM
  • Liker 1
Lenke til kommentar
19 minutes ago, TheDarkSycamore - SCM said:

Nå begynner jeg faktisk og bli mer mistenksom. Jeg klarte å finne kildefilen. Da virker det sånn at jeg kan fint putte den i karantene, ser det ut som. 🤔

Takk @Gjest MKII at du forklarte hva han mente. 🤗

image.thumb.png.2e90d3f1f9ef774ba473a6de6dd99a8d.png

Hahha, fanen din. Hva faen er det du ser på 

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM skrev (26 minutter siden):

Har alt sotet den i karantene. Nå vet jeg ikke hvordan man tar slikt ut av karantene da. Det har jeg aldri gjort. 🤔 Men når jeg leitet etter den kildefilen, så oppdaget jeg ekstremt mange andre mapper og filer, som er nesten identisk til det jeg har på pc'en, med masse rare navn. Også fant jeg en bilde av en dud, som jeg aldri har sett før. Det gjorde meg enda mer mistenksom. 🙄
 

 

Hele tråden sett i helhet.... Har du lastet ned torrents fra ymse sider i det siste? 😛 Vi er flere som har gått på den smellen før. Om du merker at dataen begynner å bli litt sirup kan det være påtide med en formatering. 

Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (10 minutter siden):

Hele tråden sett i helhet.... Har du lastet ned torrents fra ymse sider i det siste? 😛 Vi er flere som har gått på den smellen før. Om du merker at dataen begynner å bli litt sirup kan det være påtide med en formatering. 

Jah, det er en mulighet. Du sier noe der, at det er på tide med formatering. 🤗☺️

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...