Gå til innhold

Norske banker som er grei med Bitcoin?


Anbefalte innlegg

Er så drittlei DNB, ikke mulig å bruke bankkortene til noe som helst som har med Bitcoin eller Crypto å gjøre.
 

Tidligere kunne jeg snike meg rundt via Curve, men nå har de stengt det smutthullet også. Gi F i å fortelle meg hva jeg bruker pengene mine til...
 

Er det noen norske banker som har mer medgjørlig politikk for dette? Tenger ikke noe mer enn å kunne kjøpe litt enkel Crypto nå og da via en eller annen exchange.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det virkelig noen andre banker en Nordea som har noe i mot crypto?

Kompis av meg driver aktivt med trading i crypto.
Han bruker Sparebank 1 Midtnorge, så dem har ikke noe i mot det.

Ellers er det bare å finne en bank med kode betingelser, så hører du med dem hva dem tenker om crypto.

Edit:
Når jeg tenker meg om.
Har en til kompis som driver med crypto.
Han har DNB som bank.
Aldri hørt at han har problemer heller.

Dog ingen av dem har klart bedre fortjeneste en hva internationale indexfond gir.
S&P 500 slo begge 2 i 2022 og 2023.

Endret av Eskove
Lenke til kommentar

Bankane har ikkje problem med crypto i seg sjølv, det dei har problem med er å sikre at dei ikkje blir delaktig i kvitvasking ettersom banken er lovpålagt å hindre dette. 

Problemet for deg som kunde er at det er tungvindt å skulle dokumentere at du berre har kjøpt krypto med pengar frå lovleg inntekt, du må dokumentere at pengane har gått via ein kryptobørs som rapporterer til Norge, og du må dokumentere at du skattar av formuen som du har i crypto. 

Dette er einaste måten norske bankar kan sikre at dei ikkje hjelper deg med kvitvasking av illegal inntekt eller bruker crypto for å skjule verdiar frå norske skattemyndigheter. 

Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
5 minutes ago, The Avatar said:

du må dokumentere at pengane har gått via ein kryptobørs som rapporterer til Norge

Nei, det er ikke noe problem, jeg har null problem med å verifisere meg hvor som helst eller rapportere inn detaljerte og riktige skatteopplysninger. Problemet er at DNB ikke en gang prøver, de bare blankt avviser alle transaksjoner uten noen mulighet for verifisering.

Endret av Phantom Software
Lenke til kommentar
5 hours ago, Eskove said:


Edit:
Når jeg tenker meg om.
Har en til kompis som driver med crypto.
Han har DNB som bank.
Aldri hørt at han har problemer heller.

Dog ingen av dem har klart bedre fortjeneste en hva internationale indexfond gir.
S&P 500 slo begge 2 i 2022 og 2023.

Og hvordan sitter de i det nå? 

50% på en mnd 

Screenshot_20240302_010946_Firi.jpg

Lenke til kommentar

bruker ikke kort til og handle krypto da transaksjons avgiftene blir helt ekstreme. men har aldri hadd noe problem med og sende eller mota euro betalinger fra kraken med sparebank1 nord norge som bank. 

Lenke til kommentar
Gjest 93c88...17f

Ingen problem med å overføre med Danske Bank tidligere i år. Ble stoppet i kontroll pga. størrelsen på beløpet (50k euro). Måtte bekrefte at det var min konto jeg overførte til (Binance) og at jeg hadde brukt den før, samt at det ikke var en investor eller rådgiver som hadde "solgt" dette inn til meg.

Anonymous poster hash: 93c88...17f

Lenke til kommentar
Gjest 93c88...17f

Har for øvrig ikke problem med å overføre fra DNB MC til Revolut -> Veksle -> Sende til kryptobørs. 

Anonymous poster hash: 93c88...17f

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...