Gå til innhold

Tilkallingsvikar, men jobber i praksis som fast ansattt i redusert stilling. Lovlig/greit?


Gjest bc32c...7c7

Anbefalte innlegg

Gjest bc32c...7c7 skrev (19 timer siden):

Oppdatering:

Min venn har nå fått beskjed om at det snart trolig ikke blir mulighet for mer arbeid, så det er mulig de er godt klar over at de nærmer seg en viss frist. Dette til tross for at min venn har jobbet 100 % den siste perioden og det helt klart er behov for arbeidskraften.

Men om jeg oppfatter loven riktig er det altså ikke slik at arbeidsplassen kan skyve ut min venn og erstatte den med nye vikarer? Inntrykket mitt er dog at det er dette som skjer...

Anonymous poster hash: bc32c...7c7

Dei fleste større arbeidsplassar har elektroniske system som også varsler om slike frister i tillegg til å hjelpe til med å sette opp vaktplanar og slik. Så arbeidsgivar har heilt sikkert vist om at arbeidsforholdet snart har pågått lenge nok til den tilsette har krav om fast tilsetting.

 

Du har rett i at arbeidsgivar ikkje kan omgå lova ved å bytte ut vikaren med ein ny vikar, eller ved å legge inn tidsavbrudd slik at ein kan ha ei serie med korte arbeidsforhold og ikkje ei samanhengande periode på 3 år.
Arbeidsgivar kan likevel omgå ein del av regelverket med både lovlege og ulovlege måtar, utfordringa for den tilsette vikaren er at det er svært lite ein kan oppnå med å ta opp kampen. Det beste ein kan oppnå med å ta opp kampen er å få stadfesta at arbeidsgivar har brutt lova, men ein kan ikkje dømme arbeidsgivar til å tilsette din venn, og sjølv om din venn i ein slik situasjon har rett på erstatning om han/ho ikkje får fast stilling slik han/ho har rett på så vil erstatninga være avgrensa til dokumentert økonomisk tap. I beste fall vil det være den ein statistisk sett hadde jobba ut ei oppseiingstid før ein fekk seg ny jobb. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest bc32c...7c7
The Avatar skrev (På 6.3.2024 den 12.16):

Dei fleste større arbeidsplassar har elektroniske system som også varsler om slike frister i tillegg til å hjelpe til med å sette opp vaktplanar og slik. Så arbeidsgivar har heilt sikkert vist om at arbeidsforholdet snart har pågått lenge nok til den tilsette har krav om fast tilsetting.

Du har rett i at arbeidsgivar ikkje kan omgå lova ved å bytte ut vikaren med ein ny vikar, eller ved å legge inn tidsavbrudd slik at ein kan ha ei serie med korte arbeidsforhold og ikkje ei samanhengande periode på 3 år.
Arbeidsgivar kan likevel omgå ein del av regelverket med både lovlege og ulovlege måtar, utfordringa for den tilsette vikaren er at det er svært lite ein kan oppnå med å ta opp kampen. Det beste ein kan oppnå med å ta opp kampen er å få stadfesta at arbeidsgivar har brutt lova, men ein kan ikkje dømme arbeidsgivar til å tilsette din venn, og sjølv om din venn i ein slik situasjon har rett på erstatning om han/ho ikkje får fast stilling slik han/ho har rett på så vil erstatninga være avgrensa til dokumentert økonomisk tap. I beste fall vil det være den ein statistisk sett hadde jobba ut ei oppseiingstid før ein fekk seg ny jobb. 

Skjønner. I praksis er det nok dog dette som skjer. Summa summarum er det lite min venn trolig kan gjøre med saken.

Anonymous poster hash: bc32c...7c7

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...