Gå til innhold

Selger master-grader mot betaling


Anbefalte innlegg

On 14.2.2024 at 5:44 PM, ps5 said:

For de som lar seg overraske over utbredt juks, dette finner vi overalt (og til alle tider)

 

 Minner meg om de som "Grievance Studies affair"

https://en.wikipedia.org/wiki/Grievance_studies_affair

https://www.timesofisrael.com/duped-academic-journal-publishes-rewrite-of-mein-kampf-as-feminist-manifesto/

https://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/00491241211009946

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
torbjornen skrev (På 14.2.2024 den 12:49 PM):

Meiner du at det er vanleg at norske toppidrettsutøvarar dopar seg og kjem unna med det?

Når det gjeld ein del av det andre du kritiserer har det ikkje noko med juks å gjere, men at nokre av ulike årsaker er betre stilt enn andre.

Og der finst det ikkje juksemakarar eller folk som ynskjer å mjøle si eiga kake meiner du? Som eksempel kan ein nemne simpelt tjuveri av solbriller.

Ein risikerer dessutan at enno fleire bedrifter blir lagt ned eller kjøpt av utlendingar, samt at enno fleire nordmenn flyttar til Sveits. Mange av dei som har flytta til Sveits har ikkje noko imot å betale skatt, men dei er ikkje fornøgde med innretninga. Verdien av bedrifter er ikkje nødvendigvis i samsvar med inntektene frå år til år, og i verste fall må eigarane selje aksjar for å kunne betale formuesskatten.

Ein kan difor argumentere for at folk bør stemme på Høgre. Fleire rikingar vil då bli verande i Norge og betale skatt, og det vil bli fleire arbeidsplassar og bedrifter på norske hender. Sidan heile kaka blir større blir det også meir å fordele. Stoltenberg hadde i si tid eit fornuftig slagord: Ein må skape for å kunne dele. Arbeidarpartiet hadde tidlegare ein politikk der ein både tok omsyn til næringslivet og til ei god sosial fordeling.

Når det gjeld partia på ytre venstre (Raudt og SV) er dette parti som er motstandarar av NATO og hjelp til Ukraina, og som i praksis støttar opp om diktatorar og land som truar verdensfreden. Dette er svært farleg i ei tid der Russland og Kina ynskjer å leggje under seg naboland eller utvide makta si på bekostning av demokratiske land. Dette skjer samstundes som det er politisk krise i USA og støtta til Ukraina og NATO vaklar. Dette er åleine god nok grunn til ikkje å stemme på Raudt eller SV.

At SV og Rødt er i mot hjelp til Ukraina er en stor løgn. Ja det er ikke bare en stor løgn men en direkte grov løgn.  Påstanden din er direkte feil. SV har også moderert standpunktet til NATO ganske kraftig og jobber ikke lenger for en utmelding. 

Endret av William_S
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
William_S skrev (8 minutter siden):

At SV og Rødt er i mot hjelp til Ukraina er en stor løgn. Ja det er ikke bare en stor løgn men en direkte grov løgn.  Påstanden din er direkte feil. SV har også moderert standpunktet til NATO ganske kraftig og jobber ikke lenger for en utmelding. 

I Rødt er det vel litt mer blandet. Steigan-delen er imot hjelp og ser helst at Putin vinner krigen, så har man den mer oppegående delen som er for hjelp. I starten helst uten å sende våpen dog..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (2 minutter siden):

I Rødt er det vel litt mer blandet. Steigan-delen er imot hjelp og ser helst at Putin vinner krigen, så har man den mer oppegående delen som er for hjelp. I starten helst uten å sende våpen dog..

Ja Steigan delen i Rødt er jo noe for seg selv. Men de er en ganske liten (men høylytt) gruppe. Tror de irriterer partiledelsen ganske mye. Men verken Rødt eller SV er noe særlig fan av verken Russland eller Kina. Se SVs standpunkt om Kina her 
https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/opyAea/norge-boer-si-opp-normaliseringsavtalen-med-kina

Endret av William_S
Lenke til kommentar
William_S skrev (1 minutt siden):

Ja Steigan delen i Rødt er jo noe for seg selv. Men de er en ganske liten (men høylytt) gruppe. Tror de irriterer partiledelsen ganske mye. 

Jeg har en i slekta som tilhører Steigan-delen, på "rable på facebook nivå". Jeg får høre mye interessant i familieselskap ^^. Og jeg trår stadig feil, f.eks nevnte jeg at jeg sparer i fond. Trodde det var en relativt uskyldig sak. Men da var jeg visst en av disse ondskapsfulle kapitalistene fikk jeg inntrykk av 😂

Artig, dog.

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er maksimalt 2 stykk som har lest min master oppgave. Meg og forhåpentligvis sensor. Vil sette spørsmål rundt hvorfor det må være så akademisk og firkantet. Hvorfor ikke mer praktisk anrettet? Det er liksom lagt opp til at de fleste med master skal jobbe videre på universitetet, mens nesten alle går ut i samfunnet og gjør praktiske uakademiske ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...