Gå til innhold

Komplett-PC i133 Advanced Gaming RGB


Anbefalte innlegg

Guttungen har kjøpt denne pcen fra Komplett. Han sier at FPS er for lav, mellom 45 og 80 på Fortnite. Skulle vært mye høyer sier han. Jeg har lite peiling på dette, men har lest meg frem til at skjermen har noe å si. Han har en billig gamingskjerm, 60 eller 75 hz. kan problemet ligge der?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

FPS er veldig avhengig av hvilke grafikkinnstillinger som er valgt

Her en video som prøver noen forskjellige innstillinger

Spoiler

 

Til mer avansert grafikk-innstillinger, spesielt ray-tracing, til lavere blir ytelsen (FPS).

Oppløsning på skjerm har noe å si også, 1920x1080 eller 2560x1440 skjermer er mest vanlig. Til flere pixler til mer krevende er det for skjermkortet.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Som nemnt over, kjem det an på grafikkinnstillingane. Mange spel set grafikkinnstillingane av seg sjølv basert på PCen din, og erfaringa mi er at dei innstillingane ofte er litt tyngre enn det som blir nytta i tester på Youtube etc.

Såvidt eg kan sjå er dette ei maskin med Intel Arc-grafikkort. Arc er kjent for å ha veldig variabel yting frå spel til spel, så ein kan godt enda opp å få lågare fps enn forventa i enkelte spel. Første søketreff eg fant med Fortnite på Intel Arc A770 får rundt 80 fps på medium, så det er jo ikkje heilt ulikt det sonen din får.

Sjekk elles om de bruker DirectX 11, DirectX 12 eller Vulkan, og test med dei forskjellige. Arc fungerer dårleg med eldre versjonar av DirectX. Sjekk òg at resizable bar er slått på i BIOS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...