Gå til innhold

Bikkjekaldt!! Det ventes for dyrene også..


Anbefalte innlegg

Steder i landet skal det bikke - 25. Katter og mindre hunder er spesielt utsatt. Skal ikke forklare hvorfor, tenk heller etter og les deg opp..

Da blir det faktisk klær og evt.labbe-sokker som gjelder. Hvis du som hundeeier synes det bare er flaut og ser dumt ut, så vennligst ofre en tanke til dyret istedenfor. Det anbefales til tross for klær at hunder bør få en vesentlig mindre luftetur enn vanlig. Råd fra min veterinær.

Håper jeg slipper å se altfor mye egoisme og tankeløshet i denne perioden vi møter..! 🥶❤️🙂

 

Endret av Sovna
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
  • Sovna endret tittelen til Bikkjekaldt!! Det ventes for dyrene også..
Videoannonse
Annonse

Ikke glem kattene, ser man en katt ute som fryser, så ta den inn. Om den ikke kan være være i stue/kjøkken e.l. så la den få det lunt i vindfanget, på badet, i en innebod, e.l. og gjerne et ullteppe. 

Alternativt, ring en dyreorganisasjon mens dere har katten inne i sikkerhet, hvis den ikke kan være hos dere, f.eks. mye uro pga. egne dyr.

La dyrene få slippe å fryse ihjel. 

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/katt-fros-i-hjel-vi-kan-ikke-ha-det-slik/16280944/

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Sovna skrev (15 minutter siden):

F29BA0EF-A862-484D-A674-4E84AC7B4F8B.jpeg

Det var jammen ikke noe særlig godt lagd skjema. 

"+2 hvis det er vått" 

Vått? Vått på bakken, vått i marka, våt hund? Menes det regn? Høy luftfuktighet? Hvaforno vått? og hvorfor "+2"? Pluss to fordi da kan hunden din være 7 timer ute, i stedet for 5? Eller er det snakk om 2 minutter? To dager? To hektotimer? To grader? Mulig det er noe kritisk informasjon som skal følge det skjemaet, men jeg er ikke akkurat imponert, selv om jeg skjønner hva de vil fram til. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
steinrawr skrev (19 minutter siden):

Pluss to fordi da kan hunden din være 7 timer ute, i stedet for 5? Eller er det snakk om 2 minutter? To dager? To hektotimer? To grader? Mulig det er noe kritisk informasjon som skal følge det skjemaet, men jeg er ikke akkurat imponert, selv om jeg skjønner hva de vil fram til. 

Det er nok "pluss to" på den skalen fra 1-5, akkurat som de andre er "minus 1" på samme skala.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
steinrawr skrev (1 time siden):

Det var jammen ikke noe særlig godt lagd skjema. 

"+2 hvis det er vått" 

Vått? Vått på bakken, vått i marka, våt hund? Menes det regn? Høy luftfuktighet? Hvaforno vått? og hvorfor "+2"? Pluss to fordi da kan hunden din være 7 timer ute, i stedet for 5? Eller er det snakk om 2 minutter? To dager? To hektotimer? To grader? Mulig det er noe kritisk informasjon som skal følge det skjemaet, men jeg er ikke akkurat imponert, selv om jeg skjønner hva de vil fram til. 

Fått den av kona som igjen har fått den av veterinæren. Tja, tolk den som du kan. Det gjør jeg også, får det til på et vis..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...