Gå til innhold

Hører ikke ringelyd når jeg ringer til enkelte


zanta

Anbefalte innlegg

De siste ukene har jeg lagt merke til at jeg ikke hører ringelyd når jeg ringer til enkelte. Jeg velger nummer fra kontaktlisten, eller bruker taleoppringing, men hører ingenting før den jeg ringer til svarer. Dette gjelder flere, men ikke alle, og det er alltid de samme jeg ikke hører ringelyd når jeg ringer. Har slått av VoLTE og VoWiFi, gjør ingen forskjell. Hva kan dette komme av?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Janvik skrev (2 timer siden):

deaktivert volte = god og lang GSM stillhet før det skjer ting

Ringelyd mangler enten VoLTE og/eller VoWiFi er aktivert eller ikke. Dette gjelder noen jeg ringer til, hvor jeg aldri får ringelyd. For andre får jeg alltid ringelyd. Dette har kommet de siste ukene.

Lenke til kommentar

Kan det være at disse enkelte du forsøker ringe har kontantkort?

Jeg får litt variert når jeg forsøker ringe et avslått kontantkort ettersom hvilke abonnement jeg ringer fra.

Noen ganger blir det helt stille i andre enden, andre ganger en rar pipelyd, og fra tid til annen beskjed om at telefonen er avskrudd (noe jeg vet den er).

Har også vært borti mye feil om en av telefonene offisielt ikke støtter 4G-tale, som at vi ikke kan høre hverandre. Jeg hadde en Motorola tidligere som ikke offisielt støttet 4G tale (men virket likevel) og når jeg mottok samtaler fra en kompis med ICE måtte jeg alltid ringe tilbake fordi det var helt stille i røret.

Lenke til kommentar
Trulss skrev (47 minutter siden):

Har også vært borti mye feil om en av telefonene offisielt ikke støtter 4G-tale, som at vi ikke kan høre hverandre.

Ikke alle jeg ringer har VoLTE. Når de svarer, hører jeg dem fint. Problemet (fra min side) er at jeg ikke hører ringelyde. De jeg ringer til sier at det ringer som vanlig.

Lenke til kommentar
3 hours ago, OC-Freak said:

Ser flere har klaget på dette problemet etter leverandør hos de (eller de de ringer til) har gått over til erate som underleverandør på telenornett.

Sjekket om det er tilfelle her? Vet happybytes og plussmobil har byttet, men er sikkert fler.

Jeg har stusset på akkurat det samme. Etter Happybytes byttet, har jeg opplevd dette problemet, samt at flere ikke kommer igjennom til meg på tross av god dekning og tilgjengelighet.

Lenke til kommentar
OC-Freak skrev (3 timer siden):

Ser flere har klaget på dette problemet etter leverandør hos de (eller de de ringer til) har gått over til erate som underleverandør på telenornett.

Sjekket om det er tilfelle her? Vet happybytes og plussmobil har byttet, men er sikkert fler.

Jeg har PlussMobil selv, men mener at problemet oppsto en stund etter byttet av SIM og baksystem. Har også opplevd at når jeg ringer til en bestemt person er det stille noen sekunder, før jeg får samtale avbrutt. Den jeg ringer har da fått ringesignaler, men avbrytes etter få sekunder. Etter at jeg deaktiverte VoLTE avbrytes ikke samtalen, men det er helt stille frem til vedkommende svarer. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...