Gå til innhold

Ångstrøm PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Komplett-PC i250 Epic Gaming RGB, med endret RAM til 64GB koster ca 37000 virker som et bedre kjøp, så ikke nødvendigvis så lav pris i forhold til innhold. Et problem er innholdet av alle komponenter ikke er kjent. Både CPU og grafikkort er nyere og bedre på den Komplett-PC.

edit: Det var en Ångström PC med RTX 3080 skjermkort og i9-12900K CPU jeg fant og sammenlignet med. Jeg ser i ettertid at andre butikker som selger slike maskiner har bedre beskrivelse av innhold.

Endret av Svein M
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Kakkelfant skrev (8 minutter siden):

hvor selger de Ångstrøm pc ?

elkjøp, netonnet, dustin, scandinavianphoto, elon.

https://www.dustin.no/product/5011357365/x-ray-north?tab=specification&scrollToTab=true

 

Står ikke spesifisert godt nok hvilke komponenter man kjøper. Så blir automatisk uaktuelt for min del. Men så er vel kanskje ikke jeg målgruppen.

"Hovedkort
Prosessorsokkel   -   Socket AM5"

Jaha...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hjelpes.. Tenk å betale ~50 tusen for en pc så vet man ikke en gang hva slags hovedkort som sitter i annet enn at det er sokkel LGA1700. Helt fullstendig uaktuelt for min del.

 

https://www.dustin.no/product/5011349150/x-ray-xl?tab=specification&scrollToTab=true

 

edit: ser faktisk ut som det sitter et Strix hovedkort i maskinen, men man må altså myse på bildene for å gjette seg til dette, helt håpløst

Endret av Kakkelfant
Lenke til kommentar
Kakkelfant skrev (2 timer siden):

Hjelpes.. Tenk å betale ~50 tusen for en pc så vet man ikke en gang hva slags hovedkort som sitter i annet enn at det er sokkel LGA1700. Helt fullstendig uaktuelt for min del.

Helt fullstendig uaktuelt for min del.

 

https://www.dustin.no/product/5011349150/x-ray-xl?tab=specification&scrollToTab=true

edit: ser faktisk ut som det sitter et Strix hovedkort i maskinen, men man må altså myse på bildene for å gjette seg til dette, helt håpløst

Hvis du hadde trykket på "Beskrivelse" hadde du sett at hovedkortet er et ASUS ROG Strix Z790-E Gaming Wi-Fi og sikkert mye annet interessant.

Endret av mobile999
Lenke til kommentar
6 minutes ago, mobile999 said:

Hvis du hadde trykket på "Beskrivelse" hadde du sett at hovedkortet er et ASUS ROG Strix Z790-E Gaming Wi-Fi og sikkert mye annet interessant.

Ja det har du rett i, så misvisende at de har lagt det under beskrivelse og ikke spesifikasjon slik som jo er vanlig. Den informasjonen er lagt ut i form av et bilde også, slik at ingenting av dette er søkbart.

Lenke til kommentar
mobile999 skrev (4 timer siden):

Hvis du hadde trykket på "Beskrivelse" hadde du sett at hovedkortet er et ASUS ROG Strix Z790-E Gaming Wi-Fi og sikkert mye annet interessant.

På maskinen jeg linket til så stemmer ikke komponentene som er listet opp i beskrivelsen og spesifikasjonslisten. De bommer på absolutt alt virker det som. RAM-mengde, type skjermkort, størrelse på SSD, type skjermkort, står til og med Intel-prosessor listet opp under beskrivelse, men AMD-prosessor i spesifikasjonslisten.

Må ha brukt specs fra en helt annen pc. Men hvilken er det som stemmer.

Dette er antagelig ikke Ångström sin feil

Endret av Sydvest
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke anbefale noe, men for å gi innspill i diskusjonen så er vel RTX 4090 skjermkort det største i den serien, mens RTX 4080 er det nest største.

Her er en Ångström, pris 47999 ekskl. MVA

Skjermkort: RTX 4090

CPU: Intel i9-13900K

Minne: 64 GB

(utsolgt, link til maskinen virket ikke)

https://www.dustin.no/group/hardware/pc-nettbrett/stasjonare-datamaskiner?manufacturer=ångström

Nå har ikke jeg greie på maskinlæring men om det er en maskin med RTX 4090 eller RTX 4080 skjermkort man vil ha, så er det vel noe slikt som dette, eller den på Komplett som jeg nevnte tidligere.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...