Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kjønn og psykiske problemer

Gjest MKII

Anbefalte innlegg

bjorning9 skrev (4 minutter siden):

Hihi! Har du kilder? Eller bare sier du at menn har større sjanse for å gjennomføre et selvmord om dette er noe de ønsker. Det er jo greit å kødde med selvmord.

https://kjonnsforskning.no/nb/2022/11/derfor-dor-flere-menn-i-selvmord - her er noen mulige forklaringer

• Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
leticia skrev (16 timer siden):

Ser den påpeker det jeg tenkte selv angående kjønnsroller/kjønnsideal. Min hypotese er at men sliter like mye, men skjuler det mer enn kvinner for å leve opp til et ideal som "det sterke kjønn, beskytter". Mens kvinner ikke har så mye å tape på å søke hjelp, fordi de er uansett "den svake/sårbare part, den som blir tatt vare på" 

• Innsiktsfullt 3
Gaea skrev (2 timer siden):

Ser den påpeker det jeg tenkte selv angående kjønnsroller/kjønnsideal. Min hypotese er at men sliter like mye, men skjuler det mer enn kvinner for å leve opp til et ideal som "det sterke kjønn, beskytter". Mens kvinner ikke har så mye å tape på å søke hjelp, fordi de er uansett "den svake/sårbare part, den som blir tatt vare på" 

Det kan godt hende at kjønnene sliter like mye. Men en ting man burde ta med i betraktningen av deprimerte kvinner (passer kanskje bedre i en annen tråd sånn egentlig) er hvor mange kvinner som er deprimerte pga hormonell prevensjon de bruker. 

• Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...