Gå til innhold

Sykepenger ved tilkallingsjobb?(uten faststilling)?


afixy

Anbefalte innlegg

Hei

 

Da har jeg vært så uheldig å pådratt meg et leit beinbrudd, som resulterer at det er umulig for meg å jobbe nåværende tidspunkt. Ble sykemeldt 1 mnd 100 % i førsteomgang,

 

Greia er at jeg er kommuneansatt uten faststilling prosent, men jobber 30-37,5 t pr/uke i tillkallings-/syke-/ferievikar etc. «Fast stillingprostent 0%». Jobbet slikt en treårsperiode.

 

Det som stresser meg mer enn beinbruddet nå er sykepenger? Vet arbeidsgiver dekker de første 2 ukene, men hva med de resterende? Kan ikke stå med en beinbrudd og 0 ;- utbetalt da dette kan bli langvarig operasjon opptrening etc....

 

Legen var relativt ny i Norge så visste ikke helt systemet. Skal snakke med arbeidsgiver mandag, men dette stresser meg veldig da jeg ikke har vært sykemeldt før i «denne-ikke-faste-stillinga-mi»

 

Hjelp meg takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
mobile999 skrev (1 time siden):

Ikke stress om dette. Du skal få sykepenger fra Nav etter arbeidgiverperioden. Sykepengene beregnes ut fra hvor mye du har jobbet, ikke stillingsprosent.

Om du hadde kjent meg så er det noe jeg stresser med er når "ting utenom min norm"

Gledelig å høre at jeg er sikret en inntekt en periode framover, dra jeg er nødt til å fokusere på andre ting enn arbeid. Skal prøve innstille hodet på dette å se framover! Selv om dette vil være en økonomisk fiasko for meg, da jeg vil tape noe inntekt. 

 

Vel vel, hvordan beregnes disse sykepengene for disse periodene, la oss si jeg har 500.000+ i årslønn.

Prøver google, men kommer bare regler-, lovverk og annet informasjon fra diverse advokater og fagforeninger.

 

Må i dialog snarest mulig med arbeidsgiver da dette plager meg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...