Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Har jeg rett på lønn?


Adrax

Anbefalte innlegg

Jeg jobber i byggebransjen hos en entreprenør, men jeg er utleid til et annet firma. Fredag forrige sa firmaet jeg er utleid hos at de ikke trengte meg lengre. Så jeg ringte sjefen i ettermiddag idag og spurte om det var annet jobb til meg. Han skulle ringe litt rundt for å høre om det var bruk for meg på de to prosjektene bedriften har. Han sa han skulle ringe meg tilbake når han hadde funnet ut hvor jeg eventuelt kunne bli plassert.

Jeg har allerede ringt formennene på disse to prosjektene, så jeg vet allerede at de er fullt bemannet.

Sjefen har enda ikke ringt meg tilbake, og jeg mistenker det er fordi han ikke fant noe annet jobb og ikke vet hva han skal gjøre med meg.

Jeg forventer å bli permittert, men det krever 14 dagers varsel.

Har jeg rett på full lønn disse dagene der jeg bare er hjemme og ikke får gjort noe? Er jo ikke min feil at det ikke er arbeid for meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjem heilt ann på kva arbeidsavtale du har. 

Normalt vil du være tilsett med ei bestemt arbeidstid, då skal du ha betalt for denne tida og det er opp til arbeidsgivar å finne noko å bruke deg til. 

Du kan også ha ei nulltimerskontrakt (ringevikar), då har du ikkje fast arbeidstid og får berre betalt når du jobbar. Til gjengjeld står du då fritt til å takke nei til arbeid med ein slik arbeidsavtale. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...