Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Mercusys meshnettverk - Noe jeg bør stille på her?


Anbefalte innlegg

Hei :)
Gikk til innkjøp av Mercusys Halo 90X mesh nettverk i høst. Det fungerer strålende, og så vidt jeg skjønner er alt riktig satt opp mot hjemmesentralen fra Altibox.

I Mercusys appen har jeg mulighet til å "optimalisere" nettverket, noe jeg må gjøre ganske ofte... Men det er også noen innstillinger under "Avansert". Jeg har en nettside jeg drifter som av og til bare henger. Først trodde jeg var serveren, men finner ingen ting der som tyder på at ting ikke er 100% stabilt. Av den grunn begynte jeg å lure på om det er nettverket mitt som faktisk er en flaskehals.

Jeg har 500/500 linje og det går som regel raskt. Det er mange enheter tilkoblet, type 15-20 enheter, men de fleste er som regel passive (Sonos høyttaler, andre høyttalere, flere maskiner og mobiler, etc...). Kan det være noe jeg burde endre på i innstillingene på nettverket?

Setter pris på alle svar :)
Dette er for øvrig ruteren:
https://www.mercusys.com/en/product/details/halo-h90x/

Skjermbilde2023-11-14kl_10_22_36.thumb.png.f652e5ffd8a853f0f999f3bbb1963ec0.png

Endret av torbjornhb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På innstillingene du viser til her, skal det ikke være noe du trenger å endre på. Alltids et spørsmål om IPv6 bør være aktiv, men nøædvendigvis ikke noe som gir det bedre ytelse (men noen teoretiske ytelsesforbedringer er det også).

Vet ikke helt hva appen gjør ved å "optimalisere" nettverket. Og ser i utgangspunktet ikke hensikten med at dette er noe man skal gjøre "manuelt".

Det er kun serveren du selv drifter som "henger"? Er denne på ditt eget nett?

15-20 enheter er "ingenting" i dag...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...