Gå til innhold

Er det mulig å få IOS til å synkronisere bilder umidelbart?


Anbefalte innlegg

På Iphonen min så er synkronisering av bilder mer eller mindre alltid på pause. Enten fordi den "optimaliserer batteristrøm", eller fordi den "optimaliserer systemytelse". Er det noen måte å få den til å slutte med dette? Å ha icloud synkronisert er for meg mye viktigere enn batteristrøm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette foregår jo når tlf er på WiFi. Regner med at du har aktivert sync this iPhone. 
Mye av dette avhenger av hvor mange bilder du har på din telefon, hvor mange bilder du nettopp har tatt, hvor mye plass du har på din iPhone og i iCloud. Og ikke minst hastighet på din WiFi.

Mine telefoner pauser sync når ingenting skjer, og når batteri er på vei ned, noe som er naturlig.

Det er også sånn at bilder blir gått igjennom på iCloud når tlf er tilkoblet strøm og ligger stille. 
Dette er vel en AI prosess.  
15MP 512. Mer enn 50.000 bilder.

Lenke til kommentar
Kjell Olaf Winther skrev (På 7.11.2023 den 5:02 PM):

Dette foregår jo når tlf er på WiFi. Regner med at du har aktivert sync this iPhone. 
Mye av dette avhenger av hvor mange bilder du har på din telefon, hvor mange bilder du nettopp har tatt, hvor mye plass du har på din iPhone og i iCloud. Og ikke minst hastighet på din WiFi.

Mine telefoner pauser sync når ingenting skjer, og når batteri er på vei ned, noe som er naturlig.

Det er også sånn at bilder blir gått igjennom på iCloud når tlf er tilkoblet strøm og ligger stille. 
Dette er vel en AI prosess.  
15MP 512. Mer enn 50.000 bilder.

Man kan vel tillate den å ta backup over mobilnett også. Jeg gjør alltid dette siden mobildata nå ikke er et tema lenger og som trådstarter ønsker jeg at bilder synces hele tiden fremfor å vente til den er på wifi. Jeg opplevde det som største bremsen for sync for min del at det hopet seg opp med bilder som ikke var syncet når mobil sync ikke var tillatt og da pauset den raskere sync pga batterisparing og slikt siden det ble så mye "backlog" å ta igjen når jeg kom på wifi. Kanskje det er verdt å prøve å aktivere mobilnett sync å se om det blir godt nok? 

 

Lenke til kommentar

Det ville jeg tro, når mobildata ikke er noen begrensning.

Var på fest for en stund siden og tok ca. 150 bilder. Så jo i Photos og Google Photos at de ikke var synkronisert.

Tok jo bare 5-10 minutter før alt var synkronisert da jeg kom hjem. Har fiber hjemme.

Men det var et problem for noen år siden, før jeg fikk fiber. Da dro vi til noen venner som hadde fiber, for å synkronisere etter å ha vært på tur og tatt mye bilder. 
Men alle disse skytjenestene er satt opp slik at man synkroniserer på WiFi, først og fremst. 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...