Gå til innhold

Venteliste vårstart medisin UiO


Mjært

Anbefalte innlegg

Hei! Hører litt rundt her. 


Jeg søkte medisin på ulike universitet i Norge i år, og kom inn på UiB etter å ha vært på 65 plass på ventelisten på førstegangsvitnemål. Ble tatt inn i etterfyllingsopptak. Etter det, så stod jeg på 13 plass på UiO vår. 
Jeg takket nei til Bergen, da det er flere ting som gjør at jeg heller vil til Oslo, og at jeg har begynt i en spennende og utfordrende jobb på siden fra høsten. 

Likevel, så tok jeg kontakt med studieveiledere på UiO, og hørte med dem om hvordan etterfyllingsopptaket så ut på UiO vår for deres del. De sa de hadde eventuelt etterfylling fra 15.12 til 15.01. This might be a shot in the dark, men jeg lurer på om noen har noen erfaringer med hvordan etterfyllingen ser ut på UiO medisin vår, og om dere kjenner til noen som har blitt tatt inn senere til et slikt opptak? 

Kravet ble 60,1 både i Oslo og Bergen, og jeg har 59,5 og fikk plass i Bergen til slutt, men vet da ikke hvordan det står til med Oslo.
Noen tips til hvem jeg kan høre med, eventuelt noen som kan dele erfaringer? 

Takk

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
  • 5 uker senere...
  • 2 måneder senere...
Mjært skrev (På 5.11.2023 den 9:59 AM):

Hei! Hører litt rundt her. 


Jeg søkte medisin på ulike universitet i Norge i år, og kom inn på UiB etter å ha vært på 65 plass på ventelisten på førstegangsvitnemål. Ble tatt inn i etterfyllingsopptak. Etter det, så stod jeg på 13 plass på UiO vår. 
Jeg takket nei til Bergen, da det er flere ting som gjør at jeg heller vil til Oslo, og at jeg har begynt i en spennende og utfordrende jobb på siden fra høsten. 

Likevel, så tok jeg kontakt med studieveiledere på UiO, og hørte med dem om hvordan etterfyllingsopptaket så ut på UiO vår for deres del. De sa de hadde eventuelt etterfylling fra 15.12 til 15.01. This might be a shot in the dark, men jeg lurer på om noen har noen erfaringer med hvordan etterfyllingen ser ut på UiO medisin vår, og om dere kjenner til noen som har blitt tatt inn senere til et slikt opptak? 

Kravet ble 60,1 både i Oslo og Bergen, og jeg har 59,5 og fikk plass i Bergen til slutt, men vet da ikke hvordan det står til med Oslo.
Noen tips til hvem jeg kan høre med, eventuelt noen som kan dele erfaringer? 

Takk

Så fint at du kom inn! Gratulerer så masse, men lurte på en ting. Vet du om noen andre også kom inn med mindre snitt?? Kanskje på UIB eller UIO?

Lenke til kommentar

Tusen takk for det!
Jeg kom inn på UiB med 59,5 sånn typ 1,5 uke etter studiestart, så vil anta at noen med pittelitt lavere også kom inn i Bergen. I Oslo vår så tror jeg at jeg 59,5 var det laveste som ble tatt inn på førstegangsvitnemål, i Oslo høst en del høyere. 

Lykke til! 
 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Mjært skrev (1 time siden):

Tusen takk for det!
Jeg kom inn på UiB med 59,5 sånn typ 1,5 uke etter studiestart, så vil anta at noen med pittelitt lavere også kom inn i Bergen. I Oslo vår så tror jeg at jeg 59,5 var det laveste som ble tatt inn på førstegangsvitnemål, i Oslo høst en del høyere. 

Lykke til! 
 

Hei, takk for at du svarte forresten! Trodde jeg ikke skulle få noe svar i det hele tatt.. hehe. Men uansett… jeg har noen spørsmål:

1. Tror du snittet (lavest) vil fortsatt ligge på omtrent 59,5 eller noe lavere med tanke på at 05 kullet har hatt eksamen på vg2, og skal ha det på vg3 (inkludert bokmål som ble annulert året før), samt at det også blir flere studieplasser (omtrent 30 i Oslo og 40 Bergen + noen flere i NTNU)

2. Hvordan er det egentlig å studere medisin? Er det VELDIG vanskelig, som mange påstår at det er, eller er det ganske overkommelig??  
 

3.Har også hørt at man kan ta odontologi og bytte året etter til medisin. Er det faktisk en greie?? Hørte med rådgiveren og hun visste ingenting om det.

 

Masse lykke til videre med studiet!!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...