Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Innsvingbart hengerfeste - VW Passat


Sthaugen

Anbefalte innlegg

Hei, godtfolk!

Var så dum at jeg tenkte at å ettermontere hengerfeste skulle være en smal sak. Fikk tak i et brukt hengerfeste fra en høgger i Askim og fikk dette levert UTEN ledningsnett. Tenkte at ledningsnett ordner jeg enkelt ved senere anledning.

Lang historie kort - det viser seg veldig vanskelig å få tak i et brukt ledningsnett. Det finnes nye, men dette er veldig kostbart.

Jeg "må" flytte en henger nå til helgen. Dette er en henger av den gamle typen, uten lys og brems, så alt den trenger er en krok.

Trenger da et tips om hvordan jeg kan få løst ut hengerfestet og slik at jeg kan låse det i ytre stilling. Går ut fra at det bare trenger et signal/strøm etc. Men hvilket signal og hvordan får jeg gjøre dette på en enkel måte?

 

Tenker bare å få det løst ut og ha det stående ute til jeg får ordnet meg et ledningsnett.

Legger ved et bilde at typen hengerfeste.

Noen som vet? :) 

l128918b.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sthaugen skrev (På 20.10.2023 den 7:21 AM):

Det finnes nye, men dette er veldig kostbart.

Nå ble jeg nysgjerrig. Vet ikke hva slags årgang Passat det er snakk om her, men tipper prisen er på omtrentlig samme nivå på tvers av årganger for nyere Passater så slo opp for en 2014-modell, og det kostet hos norsk merkeforhandler 5500 kr inkl. moms for oss vanlige dødelige som ikke har rabattavtaler. Dette var da for originalt VW-ledningsnett. Enig i at det var dyrt, men hvis du betalte sånn omtrent 3000 kr for selve hengerfestet (ser på finndel.no at de selges for 2000-4000 kr), så blir totalsummen inkl alt ca 9000 kr? Synes egentlig ikke det er så galt for å få ettermontert originalt tilhengerfeste, og sannsynligvis billigere enn å kjøpe det som fabrikkmontert ekstrautstyr da bilen var ny. 

Som alternativ, har du vurdert å returnere hengerfestet til hoggeren, og heller se deg om etter et hengerfeste inkl. ledningsnett fra et annet hoggeri?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...