Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva er den beste 2 takteren lovlig


Sebbe_

Anbefalte innlegg

Hei jeg blir femten år nå i februar og vill ta lettsykkel lappen når jeg blir seksten. Jeg lurer på hvilke lettsykkel jeg skal ta, må være 2 takter!!

Jeg vurderer en Yamaha yz 125 så langt men vet ikke hva slags vedlikehold den trenger, tenker på sånn å fylle olje på når man fyller bensin osv. vill helst ha en sykkel som går rund 120 km/t til 125 km/t.


Hvis noen har noe forslag ter jeg gjerne i mot. Helst litt tips på vedlikehold når det gjelder sykkelen😁😁 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du skal ha 2t, kan skru, hyppige serviceintervaller, så er det ingenting som slår KTM EXC 125. Ulovlig på veg, men om du ser etter 125cc 2t, så tipper jeg du driter litt i loven. ALLE 2t krever mer enn 4t, pluss dem bruker nesten dobbelt så mye bensin. Om du trenger tips til vedlikehold av en 2t, så er ikke en 2t noe for deg - garantert. Om du vil ha en av de sprekeste 4t så velger du 125cc Ktm Duke. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
TwoFace skrev (Akkurat nå):

KTM er jo kjent for å tune motorene deres til maks performance da. Så om det er fart og spenning du vil ha, så ville jeg vurdert det altså. 

Sant det, er bare ikke helt sikker på prisen, ser etter en 2t, på rundt 40 tusen til 50 tusen 

Lenke til kommentar
sedsberg skrev (Akkurat nå):

Det er vel ikke så mange som lager nye 2-taktere lengre? KTM? Ellers er det stort sett bare 4-taktere.

Og det er ikke mye vedlikehold på 2t som mange påstår. Det meste av vedlikeholdet og reparasjonene nå er pga. alder siden de begynner å bli ganske gamle.

Tror KTM lager 2-taktere ja. De driver jo stort innen cross. Ingenting som slår en blodtrimma 2-takter. 

KTM krever nok mer vedlikehold enn andre, men det er overkommelig om man er interessert i å skru litt, ja.

Lenke til kommentar
Sebbe_ skrev (2 minutter siden):

Sant det, er bare ikke helt sikker på prisen, ser etter en 2t, på rundt 40 tusen til 50 tusen 

Tenk litt også på når du skal selge den igjen. 2-taktere blir kjørt hardt, så vedlikeholde må være på plass. Går fort ned i verdi. Mye lettere å holde verdien på sykkelen om du går for en 4-takter av kjent merke.

Endret av TwoFace
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...