Gå til innhold

Game Pass får bybygging, Formel 1 og romgrøss


Anbefalte innlegg

On 10/21/2023 at 12:21 AM, WigNut said:

Fordi du / dere støtter da en industrimodell som i det lange løp ikke nødvendigvis er så heldig.

Hvis det er hele modellen du ikke liker, hvorfor ikke åpne med "Jeg mener GP er ødeleggende for spillmediumet" istedenfor for si at folk som bruker det "kaster bort pengene"?.  Hvis man bare spiller to, tre spill i flere tusen timer hver sier det seg selv at man ikke sparer penger på GP. Men hvis det kommer ut et spill der du har lyst til å spille, kaster du ikke PERSONLIG vekk penger der og da selv om du mener det er skadelig for industrien. 

Hvis du er så opptatt av fysisk medium (full forståelse for det), så tror jeg ikke spill lenger er noe for deg. Av den enkle grunn som jeg forklarte i min forrige post. Det har ingenting med kompabilitet å gjøre, men at fysiske disker i mindre og mindre grad inneholder selve spillet. Spill som Alan Wake 2 blir heller ikke utgitt fysisk, noe jeg tror vi vil se mer og mer av fremover (dessverre). 
På PC er det vel nesten umulig å eie spill fysisk lenger? Får vel bare en link på disken til Steam e.l. hvor man låser spillet.

Edit: for å svare kort på det opprinnelige spørsmålet ditt slik det er formulert: Nei, det er ikke mange som kaster bort penger på Game Pass. Fordi de som mener det er bortkastet penger ikke benytter seg av GP.

Endret av saywhat
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Aiven:

Du har helt klart noen veldig klare poeng. Og jeg er enig. Et eksempel ville selvsagt vært at hvis jeg hadde spilt City Skylines så hadde jeg nok hatt en abo på den pga spillet i sin helhet blir veldig dyrt skulle man kjøpe alt til det spillet.

Så du har helt klart noen gode poeng.

 

saywhat:

Jeg er helt enig i at spiller man noen spill der man tygger unna mangfoldige timer så vil det bli dyrere med GP (det sier jeg jo selv) og jeg faller under den katogorien.

Ikke fordi jeg ikke vil spille flere spill men er ikke et hav av spill der ute jeg synes er bra nok til å bruke tid på.

Og du har helt rett. Å eie fysisk disk på spill er nesten umulig for tiden da alt går igjennom Steam eller en eller annen launcher. Så der har jeg gjort det veldig enkelt. Jeg har Steam og Epic på installert. Hvis et spill krever en eller annen laucher så blir ikke spillet engang vudert kjøpt av meg. Er et par spill fra Ubisoft jeg kunne tenkt å spilt men siden det krever sin egen launcher. Nei nei.. da blir det null kjøp.

Vil vel si at 95% av spillene jeg har på disk har jeg lagt til på Steam da det går raskere å laste ned enn å kopiere fra disk da jeg har 1000 / 1000 linje.

Men jeg har selvsagt kjøpt spill både på Steam og Epic, men skulle det engang bli sånn at jeg mister tilgang til spillene jeg har kjøpt gjennom de pga en eller annen grunn untatt at det finnes ikke maskinvare som støtter spillene lengre så vil jeg gjøre det jeg kan i alle fall for å lage et sant helvete. Jeg betaler for en vare IKKE leid den.

 

Jeg har full forståelse for at GP er flott for mange der ute av flere grunner. Jeg er bare usikker på hva det vil lede til. Jeg er ikke nødvendigvis så sikker på det er så flott og fint der fremme og at det vi vil ende opp med et er dårligere "produkt" et stykke tid der fremme.

Samme som streaming av film. Jeg har virkelig FULL forståelse at det er noe nesten alle vil ha. For ja det er meeeeer en bra nok for 99% der ute. Jeg er bare så forbanna sær og vanskelig og har investert såpass i utstyr at jeg får fnatt de få gangene en kamerat har maset nok om at prøv dette er så bra. Blir skuffet gang på gang.

Avatar på Disney+ er på sånn ca 50 - 70 GB? Avatar jeg har er på 268 GB... Vil du se eller høre forskjell på et normalt norsk oppsett? Nei. Da dette har jeg testet og har vitner som kan verifisere.

 

Kort fortalt så forstår jeg GP samme som streaming av film og musikk... Men det funker ikke for alle. Blir litt sånn at en VW Passat funker for alle den. Så hvorfor ha Ferrari, Porsche, Pagani etc etc?
Det er det jeg er "redd" for. At de velger å fjerne alle godsakene fordi det funker med en Passat... (nei det er ikke noe feil med en passat hvis noen føler seg truffet her nå :D)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
WigNut skrev (På 21.10.2023 den 12:21 AM):

Jeg håper virkelig at ikke streaming av spill over nettet vil ta av så lenge jeg spiller eller lever. Skjer det finner jeg meg en annen hobby enkelt og greit.

Det var jo leit å høre, men for de av oss som ikke spiller mye nok til å ville investere i dyrt skjermkort er det veldig fint å ha muligheten til å streame. Om ikke grafikk og responstid blir like bra er det fortsatt bra nok for meg, når jeg en sjelden gang vil spille litt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
11 hours ago, WigNut said:

Jeg har Steam og Epic på installert. Hvis et spill krever en eller annen laucher så blir ikke spillet engang vudert kjøpt av meg. Er et par spill fra Ubisoft jeg kunne tenkt å spilt men siden det krever sin egen launcher. Nei nei.. da blir det null kjøp.

Vil vel si at 95% av spillene jeg har på disk har jeg lagt til på Steam da det går raskere å laste ned enn å kopiere fra disk da jeg har 1000 / 1000 linje.

Men jeg har selvsagt kjøpt spill både på Steam og Epic, men skulle det engang bli sånn at jeg mister tilgang til spillene jeg har kjøpt gjennom de pga en eller annen grunn untatt at det finnes ikke maskinvare som støtter spillene lengre så vil jeg gjøre det jeg kan i alle fall for å lage et sant helvete. Jeg betaler for en vare IKKE leid den.

Hvis du er opptatt av å eie de digitale spillene dine i større grad enn det Steam gjør vil anbefale deg å sjekke ut gog.com. De er ganske mye løsere på DRM enn Valve/Epic. Her kan du (i hvert fall på utvalgte spill) laste ned en separat/dedikert installer slik at man kan installere spillene sine frakoblet. Da kan du lage en stor database med installers som du kan ha klar nå internett forsvinner (eller dommerdag kommer 😛 )

Endret av saywhat
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Synes egentlig det beste med gamepass er at en får prøvd spill en gjerne aldri ville vurdert eller prioritert ellers. Dessverre opplever jeg for ofte at spill jeg vil spille ikke finnes der. En ting er nye spill, men utvalget av gamle AAA spill burde også vært større. Etter et år med gamepass, merker jeg at det begynner å bli tomt, og nye spill legges i for liten grad til. Det til tross for at jeg spiller nokså lite. Det kommer såklart an på hva en liker, men det burde vært et litt større utvalg…

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...