Gå til innhold

i7 4790k i 2023


kilik

Anbefalte innlegg

kilik skrev (17 timer siden):

Altså jeg er greit fornøyd å kjøre nyere spill i 30 fps/1080p med OK/middels grafikksettings.

Har ellers HyperX Fury 16GB 1866MHz DDR3.

Minecraft serveren min er bedre 😆, skjermkortet er ikke det. Har Ryzen 5 5600G, RX5700 og 32GB med 3200MHz RAM. 

Riktig nok er ikke hovedmaskin min noe særlig bedre; R5 5600G, RX6600XT og 32GB 3200MHz RAM.

Kjøpte brukte miningGPUer. 

Begge disse PCene kostet kanskje 50-60% mer enn hva en ny RTX 3070 koster. 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
wil skrev (22 timer siden):

Hei. Hvis CPU`en fungerer bra for deg slik den er nå, så trenger man ikke bry seg om hva andre mener.

Men hallo. Vedkommende spør om CPU`en kan være en flaskehals. Svaret er ja.
Han spør ikke om CPU`en hans er søt og fin.

Det er et faktabasert spørsmål, som han selv stiller for å finne ut av det. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Her er en sammenligning av i7-4790k og i7-9700k cpuer

Testen bruker RTX 2060 Super som skjermkort, og skjerm er 1080p.

Nå er i7-9700k noe gammel også, men det gir et bilde på hvordan cpu påvirker ytelsen.

https://www.cpuagent.com/no-nok/cpu-compare/intel-core-i7-4790k-vs-intel-core-i7-9700k/gaming-summary/nvidia-geforce-rtx-2060-super

Noen nyere spill vil gi større problemer. Så en kan vel si at den er for gammel til klare alle nye spill på en god måte.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Spill kan gå greit men til livestrømming av spill eller til produktivitetsapplikasjoner så går det tomt for kraft. Spesielt i produktivitet kan du få 5-800% bedre ytelse med en nyere prosessor. Videobehandlig for eksempel går helt i sirup på en så gammel prosessor kontra en ny. Så kan spill gå dobbelt så rask på en nyere prosessor, men det er i det minste spillbart kontra å bruke en så gammel prosessor til videoproduksjon.

Bytt komponenter når de blir mer til irritasjon enn til nytte.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...